2022/01/10

Matchbox MB-05 2009 Best of British Range Rover Sport

Nem, nem az egy héttel ezelőtti postot dupláztam meg tévedésből, teljesen jól láttok, ez más. Ez a 2009-es „Britek Legjobbjai” széria! A fenti linken minden ott van, amit Range Rover Sport szempontból érdekesnek tartok, szóval kattintsatok át bátran, ha az kimaradt volna. Illetve kattintsatok azért is, hogy a saját szemetekkel lássátok, hogy az összes különbség annyi, hogy ami 2008-ban még burgundi-vörös volt, az 2009-ra élénkpiros lett és a rendszáma „RRS 1”-re változott.

„Mattel ocsmány lehúzás a neved!” Túlzok, azt mondjátok? Azt tudjátok, hogy 2007-ben mi volt MB-07 a Best of British szériában? (Olyanom nincs.) Ugyanez metál-ezüstben!

Nem, nem dupláztunk tévedésből az előző héthez képest! Ez egy évvel későbbi BoB szériából ugyanaz.

Akár játék is lehetne: "Fedezze fel az apró különbségeket!" Előről kb. semmi.

Oldalról: Nem burgundi-vörös, hanem élénkpiros. A felnik is ugyanolyanok.

Hátulról: Más rendszám és egy "Range Rover Sport" felirat a hátsó ajtó aljára.

2022/01/09

Matchbox Collectibles DYM36674 - O'Doul's Ford Aeromax

„Apppppaaaa! Folytatódik!” hogy visszautaljak a közelmúltban megjelent postra, amiben szintén egy „Annheuser-Busch 18-Wheeler” szériában megjelent pajtikáját mutattam be. Ez is Matchbox Collectibles széria és szintén 1998-ból való.

A kötelező körök: A Ford Aeromaxról itt olvashatjátok azt a keveset, amit sikerült róla kitúrnom, a pótkocsiról pedig itt olvashattok bővebben.

"A trónomban ülök magamban..."

Az én ízlésemnek már papagájosan harsány.

Persze tengeren innen bármelyik kamiontalálkozó sztárja lenne ilyen festéssel.

Ezt is megkupakolták hátulról.

 

2022/01/07

Matchbox Mercury Park Lane Police (Lightbar) Code Red

Egy réges-régen félbemaradt sorozat folytatásába vágok bele, amit anno nagyon szerettetek. Sajnos olyan nagyon sok új „epizód” nem lesz, mert csak néhány darab maradt ki. Cserébe azok viszonylag különlegesek.

Gyerekkorunk (egyik) kedvenc kéklámpása
A Mercury Park Lane postok közül a legelsőben foglalkoztunk behatóbban a típustörténettel, ezért erre elhelyeznék itt egy külön linket. A folytatásokért javaslom keressétek fel a folyamatosan frissülő Bubba-Gump ráklistát, ezek is benne vannak kivétel nélkül.

Code Red
1981 szeptemberében az American Broadcast Company egy új, tűzoltós, mentős, rendőrös sorozat első részét mutatja be, amit a Columbia Pictures gyárt. A „Vörös Kód” széria mindössze egy évadot ér meg, az utolsó, tizenkilencedik részt valamikor 1982 nyarán, de mindenképp július után vetítik, majd a sorozatot törlik. A YouTube-on egészen sok rész fent van, ha esetleg kíváncsiak vagytok rá, én a főcímet helyezném el itt.



Mörcsöndájzing
A merchandising játékok elkészítésének feladatát a Matchboxra bízzák. Összesen nyolc Code Red tematikájú modell készül el, hét gépjármű az 1-75 szériából, egy légijármű pedig a Skybusters sorozatból. Ahogy a főcímet elnézem, a tévésorozatban szereplő járművek és a Code Red logóval megjelent játékok a legtöbb esetben köszönő viszonyban sincsenek egymással, sem festésileg, sem a típusokat tekintve.

A végül a "Code Red" sorozatban megjelent Matchboxok a boltban megvásárolható formájukban.
(Kép: Matchbox Cars Wiki)

Az első érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy a boltokba kerülő modellekhez képest a Matchbox egy a gyártás előtti prototípusokról (pre-production) készült fotóval harangozta be a szériát a szórólapon amit kiadott. Több érdekességet is látni itt:

Code Red beharangozó szórólap. (Kép: eBay.com)
  • Mindenekelőtt több helyütt egyszerűbb festést használtak. A leglátványosabb a tűzoltó parancsnoki Mercury Park Lane, ami egyszínű festést kapott, a prototípusnak még fehér a teteje. Az egyetlen kivétel a motorkerékpár, ami végül „LAPD” tamponnyomást kapott az egyszerű „Police” matrica helyett.

  • Egy olyan tűzoltóautó – a cseresznyeszedős – szerepel a képen, amiből aztán végül soha nem lett Matchbox termék. Nyilván a költséghatékonyság okán a Merryweather létrásból készítettek inkább egy emelőkosaras derivátumot, aminek pont ez a széria volt a premierje, az 1-75 sorba egy évvel később kerül be „Snorkel” néven, amit még a 2000-es évek elején is használtak.

Ritka
A világ összes online piacterének legnépszerűbb szava kétszeresen is igaz erre a kisautóra. Eleve egy csak Amerikában forgalmazott szériából származik és abból is olyan változat - az oldalán nincs fekete festés -, amit a legtöbb elérhető Matchbox adatbázis még csak nem is említ. Én is Matchbox kollégát hívtam segítségül, aki szintén konstatálta amit én, hogy nem leli sehol, kivéve Herr Falkensteiner oldalát, ott megvan ez is. Ezúton is köszi!

Mint az látható, kapott a korábbi tulajdonosától rendesen, de a ritkasága valamelyest kárpótol az elszenvedett harci sérülésekért.

Itt is látszik már, hogy kapott kiképzést rendesen.
 
"A kevesebb több", ez attól duplán ritka, hogy nincs az oldalán fekete festés és felirat - majd lásd alább - az ajtókon. A jobb első ajtó alján lévő plezúr gyanússá tette, hogy esetleg valahogy utólag került le róla a festék, de kitapintható, hogy az bizony egy kráter a festésben.

A másik oldal makulátlan, ezt így gyártották le.

Közel sem makulátlan. Még mindig oda vagyok az apró feliratokért, amik nem festékből vannak, hanem fémből.

Ilyen volt, amikor még nem bontották ki. (Kép: eBay.com)

2022/01/05

Matchbox MB-25 Bedford Petrol Tanker

Gyerekként valamiért sohasem szerettem az apró teherautókat. Túl kicsik voltak a személyautó Matchboxaimhoz képest. Kilógtak, vagy inkább „kikicsnylettek” – ha lenne ilyen szó – a kedvenc játszós szőnyegem forgalmából. Felnőtt gyűjtőként már más a véleményem.

Egy kezemen meg tudom számolni, hogy gyerekként hány Regular Wheel Matchboxom volt – konkrétan azt hiszem egy, a már hozzám is használtként került MB-12 Land Rover Safari. Úgyhogy sok kötődésem nincs az RW-khez. Tulajdonképpen utólag fedezem fel őket már felnőttként – nem csoda, a gyártásuk befejezése után születtem. Azt hiszem pont ezért találom érdekesnek felfedezni őket.

26 év nem semmiség!
Ha a szocialista (haszon)gépjárművek kapcsán valaki azon találna gúnyolódni, hogy a végtelenségig gyártották az elavultnak számító konstrukciókat, akkor bátran az orruk alá lehet dörgölni a Bedford TK sorozatot, melyet 1960 és 1986 közt gyártottak. Sőt, még kicsit tovább is, mert 1988 és 1992 a brit hadsereg kedvéért rádobtak még négy évet, szóval az a 26 év az inkább 30. A TK sorozat nagyjából mindenféle kivitelben készült, amit el tudunk képzelni. Platós, billencs, lószállító, cseresznyeszedő tűzoltó, különféle katonai kivitelek, nyergesvontató és a többi. Pont mint egy IFA. (Gonosz vigyor.) A legnagyobb konkurensekhez hasonlóan nem csak a saját Bedford motorokkal szerelik, hanem Leyland és Perkins, sornégyes és sorhatos dízelekkel is. Típusismertető gyanánt egy 1973-as, a teljes Bedford haszongépjármű palettát bemutató reklámfilmmel tudok szolgálni.

 


A teljes palettát bemutató Bedford reklámfilm 1973-ból.

Három év, három változat
Az MB-25 Petrol Tanker három éven át regnál, 1965 és 1967 közt. Kezdetben vala a szürke kerekű verzió British Petrol matricával, sárga fülkével, fehér tartállyal és zöld alvázzal. A következő, leggyakoribb verzió ugyanez, csak már fekete kerekekkel, ezt követi a kék-fehér, Aral verzió. Mind közül a legritkább az első variáns. Érdekes, hogy az alvázon nincs nevesítve, csak a szépen kidolgozott fülkén olvasható Bedford felirat. Apropó fülke! Ez előredönthető, ahogy a vele egy tengelyen lévő belső tér (kormánykerék+rökámié), hogy előbukkanjon a sorhatos erőmű. Menő részlet, nekem nagyon tetszik. A tartályon felül ott vannak a betöltő nyílások, de a leeresztés akszesszoárjait már nem alakították ki, amiért kár.

Az eleje, nagyon szép részletes, a hátuljához érve azonban elfogyhatott a tervezői ihlet.

Bal oldalon zárható doboz,...

...a vezető oldalán pedig az üzemanyagtartály. Igen, jobbkormányos.

A háromból két verziót birtoklok. A szürke kerekű a premiermodell és a legritkább mind közül. Sajnos csak filler állapotú, de igazából ennek is örülök, hogy van.

A fülke előre dönthető, mint ahogy a beltér is.

Sorhatos dízel. Sajnos a szürke kerekűből a belteret is kiszerelte az előző tulaj, nem csak a matricákat távolította el.

2022/01/03

Matchbox MB-04 2008 Best of British Range Rover Sport

Végre egy olyan autó, ami teljes joggal szerepel egy olyan nevű sorozatban, mint úgy hívnak, hogy a „Britek Legjobbjai”!

Ha van olyan SUV a BMW X5 szérián túl, amitől minden környezetvédő Hulkká változik legalábbis lélekben, az a Range Rover Sport. Bocs, de szerintem ennél aszfaltterepjáróbb nincs is! Képtelen vagyok komolyan venni mint terepjárót, hiába a Dragon Challange lépcsőmászós, meg az alpesi sípályán leereszkedős videók*. (*Oké, én is tudom, hogy azok már a 2013-as, második generációról készültek.)

Első generáció
Azt pontosan tudtam, hogy a Land Rover 2005-ben dobta piacra az L320 kódnevű, „közepes méretű, luxus SUV-t”, de hogy a két későbbi ráncfelvarráson innen, vagy túl mintázta meg a Matchbox, arról csak onnan tudtam meggyőződni, hogy 2006-ban debütál az 1-75 sorban. Kinézetre nem sok változott rajta. Mit mondjak róla? Szögletes tehát elvben tetszik. Drága mint a méreg. Újonnan focimama / focistafeleség cirkáló a jó ízlésen és a BMW-n túl, G-Wagonon innen. A Lajtától keletre inkább alternatív üzletember wagen, minél keletebbre annál alternatívabb.

Motorizáltságban ha turbódízel és V6 akkor 2,7- vagy 3 liter a hengerűrtartalom, ha V8, akkor 3,6. Teljesítményben 187 és 268 közé tehető a lovak száma – évjárattól függően –, míg Newton méterei 440 és 640 közt mérhetőek. Ha benzines akkor csakis V8. 4,2 és 5 literes hengerűrtartalomra, ha feltöltős a motor, ha természetes úton lélegzik akkor 4,4- és 5 liter. A lóerők számát tekintve 296 és 503 (!) közt, newtonméterben pedig 425 és 550 közt. A váltó csak és kizárólag automata, hat- vagy nyolcsebességes.

A típusismertető műsorszámban bedobnám még nagyjából találomra az AutóPult cikkét. Videóban inkább valami tökéletesre fotografált reklámszerűséget kultiváltam volna, de csak rettenetes minőségben találtam bármit is a második generáción innen – amúgy is lovakkal és/vagy lóarcú tangótáncosnőkkel vannak tele, mintsem vágtázó böhömcékkel. A korabeli katalógusok meg 5x – 7x oldalra rúgnak, ami eszement túlzás. Ezért a 2009-es, az első ráncfelvarrás évében kiadottból emeltem ki három gyönyörűséges képet. Igen, ez nem egészen az, mint a kisautó de én nem tudom megnevezni az eltéréseket.


 
Gyári fotók a 2009-es katalógusból. Igen, ez már az első facelift utáni model, de én képtelen vagyok megtalálni a különbségeket a legelsőhöz képest.

Speciális kiadás, 2008
A Matchboxnál 2006-ban debütál a böhömce, mint MB-50 – tökéletes gengszterautóként fekete. Meglepően sokszor elsütik mindenféle spéci kiadásokban – mint ez is – de az 1-75 sorban már annál kevésbé. Utoljára én 2017-ben láttam egy rettenetes selyemcukorka-zöld árnyalatban, de addig egészen sok, vonzó kivitel napvilágot lát.

Igazából szerintem szép munkát végeztek, sok apró részletet emeltek ki rajta festékkel. A beltere sem elnagyolt, igényes kisautó.

NRFB. Érthető okokból marad is így.

Sok részlet kiemelve festés által.

Szerintem jó, bár bele lehet kötni, ha muszáj. Az eredetin még az A-oszlop is fekete.

A "85R9T175" kikódolása "Heritage", azaz "öröksgég". Ha valaki érti az utalást, bátran használja a komment szekciót!

 

2022/01/02

Matchbox CCY004 Convoy Collectibles – Corona Kenworth W900 Conventional Aerodyne

Azt hiszem soha nem írtam le még ilyen részletesen ennek a vontatónak a nevét. A Kenworth W900 egészen biztosan megvolt – de pont abból a posztból, ahol még katalógus is volt az eredetiről na ott pont nem.

A „Conventional” azaz „konvencionális” azt nem tudom, hogy használtam-e. A csőrösöket jelenti amerikaiul. Azért konvencionális, mert 1956-ban az Egyesült Államokban bevezettek egy törvényt, ami 65 lábban (cirka 19,81 méter) korlátozta a kamionok teljes hosszát a fejétől a farkáig. Ekkor terjedtek el a cab over engine (CoE, cabover, bulldogfülke, ki hogy ismeri, de a lényeg, hogy a sofőr a motor felett-mellett foglal helyet) vontatók. Az amerikai cabovereket nem szerették a sofőrök. Hiába jobb belőlük a kilátás, mint a csőrösökből – magasabban ül a sofőr, mert a motor felett ül, illetve a szerelvény legelején. Hiába könnyebb őket manőverezni – közelebb vannak a tengelyei, mint a csőrösöknek. Hiába fogyasztanak kevesebbet – kisebbek, könnyebbek, mint a csőrösök, naná hogy kevesebbet is fogyasztanak. Persze értem én. A vezetőülésből kényelmetlenebb volt hátramászni az ágyba, mert ott volt útban a motort takaró domborulat. Ha csattantak, akkor egy komplett motor volt még a sofőr előtt, nem csak némi lemez. Illetve zajosabbak, jobban ráznak (tengelyek távolsága okán), és az ergonómia sem olyan, mint a csőrösnél. Arról már nem is beszélve, hogy ki kell pakolni mindent a fülkéből, hogyha hozzá kell nyúlni a motorhoz, különben a kabin megdöntésekor minden repül, ami nincs rögzítve. Amikor 1976-ban 10 lábbal megtoldották a maximális hosszt (kb. 22,86 méter), akkor a caboverek szépen-lassan elkezdtek kikopni és visszajöttek a „hagyományos”, csőrösök – először a hosszú távú fuvarozásba. 2007 óta gyakorlatilag nincs amerikai gyártású, hosszú távú fuvarozásra gyártott cabover. Igazából egy ideje pedzegetik, hogy a tengerentúli gyártóknak fel kéne kötni a gatyát és olyan színvonalon gyártani CoE fülkés teherautókat, mint az európaiaknak a fentebb már felsorolt három érv mentén. Hogy ez nem mostanában lesz, mi sem bizonyítja jobban, hogy még a Tesla Semi is csőrös, amit aztán végképp semmi sem indokol. Elkalandoztam, bocsánat!

Aerodyne pedig minden áramvonalasított fülke a Kenworth-ökön – a lecsapott élek és a V alakban elrendezett tetőablakok teszik.

Az Ultra félpótokat pedig a Convoy Családfa postban birizgáltuk a közelmúltban.

Ez is a sörös sorozatból származik, amivel szilveszter után egy nappal foglalkozni szerintem tökéletes időzítés!

A narancssárga foltokat a lökhárítón nem tudom igazán hová tenni. Index lenne?

Ezek az antennák jobbak lennének, ha nem lennének.

"Longnecks", mármint hogy hosszúnyakú üvegek, amiben a Corona sör van.

Azt hiszem a hátsó ajtók festése a kedvenc részletem ezeken. Ez is! Hol és mikor lett ilyen poros?!

2021/12/31

Matchbox 40th Anniversary Superfast: MB-11 2007 Ford Shelby GT-500

Kéthavonta talán belefér, hogy elsüssek egy-egy nem túl jó képekkel illusztrált postot. Elnézést kérek, tudom hogy meg lehetne oldani, de egyszerűen nincs lelkem ezeket felbontani és úgy fotózni.

Az eddig bemutatott negyvenedik évfordulós Superfastokat erre találjátok, mindent ami Ford Mustang meg erre.

Egy Shelby Mustang alanyi jogon király, tehát az indokolja, hogy spéci kiadásban szerepeljék.

Ami ezt a konkrét verziót illeti, nálam már azt a szintet is megüti - festékes kiemelések a kritikus helyeken, a jól ismert kobrás logó - hogy indokolt legyen a jelenléte a negyvenedik évfordulós pakkban.

Nem ebből a képből fog kiderülni, de a beltere is szép. A kormány félúton van a pizza és rendesen kivitelezett közt - a küllők és a perem közt nincs lyuk, de a kapcsolók, a dudagomb és minden ami egy kormánykereket jellemez ott van a helyén. A "13US3L5" rendszám kikódolása "Muscle" azaz "Izom(autó)". Én megadom neki, hogy itt a helye ebben a speciális kiadásban!

2021/12/29

Matchbox MB-72 Dodge Commando - Kiddie Kar Kollectibles

A Dodge Commando addikcióm sem új keletű, ha jól emlékszem ez volt az utolsó kontingens ami itt szerepelt. Ennek a posztnak a tárgya egyértelműen Code 2, hogy kié és honnan, az pontosan látható a képeken.

Egészen minimalista weboldala működik a cégnek, de nincs rajta semmi és a linkek egy része is döglött.


Google Maps meg is mutatja. Úgy fest 2019-ben amikor a Streetview autó arra járt, még léteztek. Az UPS-es teherautó pont eltakarja a jó szöget, de a kirakatban pont a jó logók sorkoznak.

2021/12/27

Norev Citroën C3 – SAMU

Egyetlen egy dolog vezet a kisautógyűjtésben: Az adott jármű tetszik-e vagy sem. Most mégis egy olyan járgány kerül terítékre, ami alapvetően nem tetszik. Ellenben van rajta egy részlet ami miatt imádom és azonnal kellett, amikor megláttam az egyik online pénztemetőm akciós kínálatában.

A Franciák őrülten jók abban, hogy megosztó autókat tervezzenek. A skála széles az őrületes beletrafálástól – lásd Citroën DS, Citroën SM, Renault 5, Renault 5 Turbo – az érdekteleneken át, a borzalmasakig. Nekem az érdektelen a pont a C3, a borzalmasra meg szándékosan nem írok példát, mert igazából az van, hogy jövőre a Matchbox kínálatában lesz egy borzalmas francia autó, amit tervezek megvenni, csak azért hogy gyűlölet-postot írhassak róla.

Semmi különös
A C3 jelenlegi, harmadik generációja pont az az autó, ami nem vált ki belőlem semmit. Az első végtelenül cuki volt – pedig utálom ezt a szót, de nem tudok rá jobb jelzőt. A másodikat olyan jellegtelennek érzem, hogy a tökéletes rejtőzködőautó, egyszerűen észre sem veszem. A ráncfelvarrásával szerintem ártottak neki, azt már kifejezetten csúnyácskának gondolom, a harmadik meg mint már mondtam, olyan semmilyen. Szerintem a célközönség azok voltak, akiknek az autó pusztán közlekedési eszköz, elvisz A-ból B-be, minden más másodlagos. Megértem, manapság divat lett nem szeretni az autókat úgy általában, a gépjármű a „szükséges rossz”, és pont az így gondolkodónak készülnek az ilyen „egy méret jó mindenkinek” verdák. Biztonsági játék ez van.

A Totalcar nagyjából egy éve prezentált egy cikket a 2020-as ráncfelvarrott járgányról, tessenek kedves lenni fogyasztani igény szerint. Nem bonyolódnék bele a típusismertetőbe, mert több olyan műszaki megoldást is felvonultat a C3 amit én félek – leginkább a háromhengeres motort – és nem szeretnék olyasmiről nyilatkozni, aminek a tartósságában nem bízom. Persze aki három évre vesz magának autót, annak kb. mindegy.

Tehát mint az a fentiekből is látható, nem vagyok érte oda. Jogos tehát a kérdés, hogy mi a bánatnak is vettem meg én önszántamból olyasmit ami nem tetszik?

Bon voyage monsieur Samu!”
Mindig azt gondoltam, hogy teljesen érdektelen, hogy én ki vagyok, mert az a fontos hogy milyen tartalmat állítok elő – a büdös életben nem leszek YouTube influenszer, az már biztos. Ezért most nagy szó, hogy le kell lepleznem, hogy a Samu az nekem a vezetéknevem. Jó pár éve volt, hogy először utaztam Franciaországba, Cannes-ba, párizsi átszállással az akkori munkám kapcsán. Ferihegyen nem tudtak beszállókártyákat adni nekem a teljes útra, ezért a transferpultnál kellett hozzájutnom az út Párizs – Nizza részének kártyájához. (Cannes-nak csak kisgépes reptere van.) Már akkor feltűnt, hogy gyanúsan széles a kisasszony mosolya miután visszaadta a jegyem és elrebegte az alcímben szereplő mondatot. A beszállítókapunál is megismétlődött a jelenet. Oké, tudom én, hogy „arcom Delon, testem Stallone”, de nem tudtam mire vélni. Aztán rájöttem.

Franciaországban – és mint később URL-ekből rájöttem Chilében és Brazíliában is – a mentőautókon olvasható a nevem mint rövidítés, aminek a „Service d'Aide Médicale Urgente” a feloldása, ami kb. annyit tesz hogy „Sürgősségi Egészségügyi Ellátási Szolgálat”. Szóval a légikisasszonyok azon derültek, mintha valakit OMSZ-nek hívnának.

Citroën C3 a SAMU de Paris flottájában. (Kép: autotitre.com fórum)

Ezek után nem kell talán magyaráznom, hogy a vezetéknevemet viselő, megkülönböztető jelzést hordozó kisautó birtoklása nekem miért kötelező gyakorlat. A C3 már csak azért is kellett, mert nem nagyon sanszos, hogy más, 1:64 méretarányú járgányba botlok a fenti paraméterek mentén.

A Norev nem végzett rossz munkát, a Párizsi SAMU-nak cirka teljesen ugyanilyen festésű C3-asa van. A megkülönböztető jelzés eltúlzott méretű, de gyorsan igyekszem hozzátenni, hogy a kisautókon általában valamiért a túl nagy ilyenek mutatnak jól és egyáltalán örvendetes, hogy „támogatják a fényhíd ipart” és nincs róla elspórolva mint sok kortársnál. (Rád nézek, Mattel fiam!) A minőség valami olyasmi, mint amit a kortárs Majorette-eknél megszoktunk, de azért a dobozból frissen kibontott, virgo intacta kisautón van elkent festék plezúr.

A megkülönböztető jelzés túl nagy, de valamiért a kisautókon az mutat jól, ha túl nagyra vannak véve. A minőség tisztességes, de a frissen kibontott kisautón van megfolyt festék plezúr.

Nem erről a fotóról fog kiderülni, de a beltér szép részletes.

Ritka madár mifelénk a Norev, ezért mutatom a nem csillogó oldalát is.

Ilyen amikor még NRFB.

 

2021/12/26

Matchbox Collectibles DYM36672 - Bud Light Mack CH600

Én megmondtam a Matchbox Convoy Családfa postban, hogy totális káosz uralkodik! Ez is sörös sorozat, de nem Convoy Collectibles, hanem Matchbox Collectibles, azon belül is a Anheuser-Busch 18-Wheeler Collection, 1998-ból. Igen, Obelix az ilyesmire mondogatta mindig, hogy „Hülyék ezek a rómaiak!” A kötelező körök: A Mack CH600-al itt foglalkoztunk bővebben, a félpóttal pedig a fentebb linkelt postban.


Nahát, nem girbe-gurba az antennája!

"Turulos az á!"

Nem hiányzik a talapzata, hanem sosem volt neki. Hú, én ezt ilyen porosan fotóztam le? Egyáltalán hol és mikor lett poros?

Valamiért mindig "Buzz Lightyear" ugrik be, ha ránézek. Nem vagyok sörös, na. Pixaros annál inkább.

Kupak.

2021/12/24

Matchbox Porsche Turbo és Travel Trailer

Utánfutókat feldolgozó "sorozatom" következő állomása a 2013-as Outdoor névre keresztelt ötös csomagban megjelent Travel Trailer. Ez a lakókocsi nem először szerepel nálunk, hiszen korábban már rendelkeztem egy zöld verzióval. Attól időközben megváltam, mondhatni annak a pótlása okán került ez a kék a gyűjteményembe. Mivel azzal ellentétben ez már szegecseléssel van összeillesztve, így a beltér megtekintéséhez kattintsatok át oda. Ezeken kívül még az ablakok színe lett sötétebb, szinte teljesen elrejtve így a szemek elől a kidolgozott belteret.

Az elé fogott Porsche sem újdonság nálunk, ezt a színváltozatot azonban még nem mutattam. Őszintén szólva nem a legszebb dekoráció, ahogy az 1997-es Super Cars nevű ötös csomag többi tagja sem. Az alap szín és beltér színe is jól mutat, tetszik az összkép, de nekem ez a hatalmas fehér-narancs dekoráció nem nagyon jön be. Kevésbé teszi még vonzóbbá, hogy mivel a Turbo pályafutása vége felé van már ez időben, így erre is jellemző a nagyon vastag festés, ami megeszi a finom részleteket.

Mindkettő harsány dekorációval rendelkezik
A sötétített ablakok ezúttal nehezítik a belső tér megtekintését
Azért a rögzítő oszlop látszik, ami most szegecselt, nem csavarral rögzül
Lehetne akár Twin Pack is
Jópofa kis utánfutó továbbra is
A vastag festés megeszi a részleteket