2011/07/27

Matchbox MB-47 Ford F-100 Panel Delivery

A Matchbox Ford F-100 Panel Delivery modellje már visszatérő vendégnek számít nálunk, hiszen a premier darab után volt egy ötpakkos, majd láthattátok a negyvenedik évfordulóra készült példányt, és a tavalyi, csak az 1-100-ban felbukkanó példányt is. Az update szócska csak azért maradt le megint a címből, mert 2009-re MB-64-ről MB-47-re változott a számozása. Az eddig mutatottakhoz képest számottevően csak a szín és a dekoráció hoz újdonságot. Ez az első, amin autós vonatkozású céglogó van, de mint azt láthattátok, nem is az utolsó. Nekem ez az egyik legkedvesebb darabom, erre is vadásztam a legtöbbet mind közül, de kis szerencsével sikerült eljutnia hozzám.

Ezúttal autóalkatrészeket szállít
Hátul ő sem kapott extra festést, de legalább piros a lámpa
Matchbox MB-47 Ford F-100 Panel Delivery

2011/07/25

Matchboxon kívüliek: High Speed - Porsche Cayenne Turbo

Nem is olyan rég sikerült beszereznem ezt a modellt, ami egyben az első High Speed márkájú kisautóm, egy Porsche Cayenne Turbo személyében. A plexi dobozos kiviteléből adódón inkább polcdísznek, mint sem játéknak készíti a gyártó, ebből kifolyólag a kidolgozása is ehhez próbál igazodni. A legutolsó részletig aprólékosan kidolgozott, mindent megtalálunk rajta, ami az igazin is fellelhető, nem igazán érheti panasz. Az imént használt próbál szó a fényezésre, az ugyanis nem igazán hibamentes. A feketén minden kis hiba nagyon meglátszik, a motorháztetőn van kis kosz a festék alatt, amitől kicsit rücsis. A tamponozás sem lett tökéletes, a hátsó rendszám picit ferde, illetve az első fényszóró elég érdekesen mutat ezzel a rácsozással - a Siku például ebben (is) több. Ugyan egy Matchbox esetében is sajnálatosan előfordulnak hasonlóak, de az, az ár és célközönség tekintetében más, ettől persze ott sem szeretjük az ilyeneket. Az ablaktörlőkkel felszerelt szélvédő sajnos kicsit karcos, de mivel másodkézből szereztem be, így azt nem tudom felróni hibának. A belső tér pazarra sikeredett, az eddig birtokomba kerültek közül szerintem ezé a legszebb, leginkább aprólékos. A kerekek szépen visszaadják az eredeti vonalait, amikre minta nélküli kemény műanyag "gumikat" húztak. Sajnos a jobb első felni sem tökéletes, kis sorja miatt nem fekszik rá teljesen, így egy kis tojgli van benne, mondjuk ezt csak a fényképekről vettem észre. Összességében egy nagyon is tetszetős kisautóról van szó, 30 centiről nézve már a felsorolt kisebb hibák sem szúrnak szemet - kis odafiegyelés szükséges csak a cég részéről -, egyedül az első fényszóróval nem tudok megbarátkozni. Blisteres játékautónak túl jó, polcra való modellnek azonban kicsit még kevésnek érzem, hamarabb tenném oda a Norevet, összképre szinte tökéletesen megegyezik a Greenlight Cayennel. Sőt, már túlságosan is, lehet hogy kopipászte, vagy közös a gyártósoruk?

Tetszetős darab
Az első fényszórókkal nem tudok megbarátkozni
Rendes "dajcs" rendszámtábla
Szép a beltere
Plexibúra védi a portól
High Speed - Porsche Cayenne Turbo

2011/07/11

Matchbox Lesney Edition - '74 Volkswagen Type 181

Az "izé" a blog rendszeres olvasóinak nem hat idegenül. A premiermodell 2008-ban debütált sárga színben, amiről itt olvashattok. Ezután jött egy kék és egy narancssárga verzió, majd tavaly kaptunk egy szafari verziót is. Amellett, hogy szerintem is az egyik legjobb forma, ami nekem azért is különleges, mert ennek köszönhető, hogy lassan három éve elkezdtem újkori Matchbox gyűjtésemet - ez volt az első darabja a gyűjteményemnek. Így külön öröm, hogy én mutathatom be a "prémiummodellt", ami a Lesney Edition sorozatban debütált tavaly.

Authentic Die-cast body and chassis
Aki már találkozott, vagy olvasott a Lesney Edition szériáról, az tudja, hogy ez egy olyan sorozat, amiben egy 1-75 szériában megjelenő autót feldobnak egy pár plusz adalékkal a fém alváz mellett. Ez azt jelenti, hogy amit ki lehet festeni egy autón az itt megvan. Így szépen ki lett emelve az első és hátsó lámpa, a rendszámtábla elöl és hátul szintén, az orron a VW jel és az ablakkeret, amin külön kiemelésre került a napellenző(!) is. De nem szabad elfeledkeznünk a narancs verzióról ismert oldalsó csíkról, valamint a gyönyörű fehérfalú klasszikus kerekekről. Ezen kívül ehhez is kapunk egy szépen kivitelezett papírdobozt egy kis múltidézés gyanánt. A doboz pedig büszkén hirdeti, hogy "Authentic Die-cast Body and Chassis", azaz fém kaszni és alváz. Egyetlen problémát tudnék talán felvetni, hogy nálunk továbbra sem lehet kapni az üzletekben. De ha valaki figyel, azért gyakran felbukkan aukciós portálokon, vagy a börzéken és az áruk sem hajmeresztő. Ha valaki csak vágyakozik a régi idők után, annak ajánlom ezt a sorozatot! Érdemes végigböngészni, itt megtalálható a 2010-es és a 2011-es lista is. Természetesen nem mehetünk el a téma mellett illusztráció nélkül, így jöjjön pár szabadtéri kép.

Fullextrás "izé".
A két logó a lámpák alatt nagyon jó ötlet!
A természet lágy ölén.
Mintha az alsó három büdzsééből lenne összegyúrva.
Csendélet.

2011/07/08

Felújítás: Hot Wheels - Peugeot 505

Ez az autó ékes példája annak, hogy még a legrosszabb állapotú autó is megmenthető. A kis Hot Wheels eredetileg porsche kollégáé volt, de ő már nem nagyon akart vele foglalkozni. Én meg mivel már egy ideje szeretnék szerezni egy ilyen 505-öst megkaparintottam tőle.

Igazi roncs
Az autó állapota elég borzasztó volt. A kerekek menthetetlenek voltak. Nemcsak azért, mert a futófelület és a festése megkopott, hanem az évek során pár milliméterrel kijjebb költöztek. A szélvédő amellett, hogy alkoholos filccel össze volt kenve, még egy kis drótkefézést is kapott. Ám a legnagyobb gondot számomra a hiányzó első lökhárító jelentette.

Feltámasztás
Először a legegyszerűbb dolgokkal kezdtem. Ebben az esetben itt ez a kerekek cseréje volt. A mai napokig használatos Hot Wheels felniket kapott. Valószínűleg az ami szinte minden autónak jól áll. Arra, hogy honnan van már nem emlékszem. Csak felcsaptam a kerekes dobozt és egy kis turkálás után kiemeltem ezt a szettet. A tengellyel nem volt gond, pontosan illeszkedett a kocsi alá.
Ezután jött a szélvédő, amiről nem tudtam, hogy mennyire lesz tisztítható, de mivel ez egy régi autó még aránylag puha a plexi. Első lépésként alkohollal szedtem le a filcet. Na ez egy jó nagy hülyeség. Ugyanis akármennyire is küzdünk tuti, hogy kicsit megfogja a szélvédőt. Ettől lett az enyém is kissé sárgás. Azt tanácsolom, hogy ha valaki hasonló dolgot csinál, akkor inkább hagyja ki ezt a lépést. Én is ezt tettem már a hátsó és oldalsó részeknél. A drótkefe nyomát kétezres polírpapírral tüntettem el, majd fémtisztítóval - Sidollal - felpolíroztam. Nem kell megijedni tőle, ugyanis inkább fizikai úton tünteti el a hibákat mintsem kémiailag. Így biztos nem tesz kárt a műanyagban.
Ezek után már csak egy szerkezeti probléma várt orvoslásra, mégpedig a már említett első lökhárító, ugyanis mindkét széle hiányzott. Mivel két kis darabot szerintem nehezebb lett volna beilleszteni mint egy nagyot, így a megmaradt részt levágtam és helyére egy teljes darabot illesztettem. Szerencsére a sok átalakításnak köszönhetően már egy elég szép donorbankkal rendelkezem itthon, így van hova nyúlni alkatrészért, ebben az esetben egy Matchbox iskolabusz első lökhárítója került a helyére, egy kicsit elcsúszva. A hűtőrácshoz érintetlen maradt.
Végül csak a fényezés maradt hátra. Szerettem volna valami visszafogott színt, így feketét és kéket kevertem össze hozzá. Sajnos ez egy idő után mindig szétvált így végül matt fekete lett, amit a végén selyemfényű lakkal fújtam le. Hátul a lámpák festése kicsit megcsúszott, de teljesen elégedett vagyok vele, főleg, hogy milyen állapotban volt.

Eredeti állapot.
Porsche fotóival illusztrálva.A festék nagyja már eltávolítva és a szélvédő is kezd tisztulni.
Fényezve, egy iskolabusz lökhárítójával.
Hátul kicsit megcsúszott a festés.
Ma is szívesen látnám a kínálatban

2011/07/01

Mások gyűjteményei: Templair Hot Wheels - Purple Passion átalakítása

Templair neve nem először jelenik meg oldalunkon, hiszen őt kértem meg a Maisto Honda Civicem átfestéséhez. Nekem az átalakításaim során többnyire a festésen szoktam elvérezni,neki viszont az erősségeihez tartozik. Mi sem bizonyítja jobban, mint a legutóbbi munkája, egy 2007-es kiadású Hot Wheels Purple Passion - ami egy Lead sled stílusban átalakított Mercury Eight. Ezt a modellt mások is szeretik egyedivé tenni, ami nem csoda, hiszen elég jó kiindulási alap. Templair nem is nyúlt a kasztnihoz, a látványos fényezésre helyezte a hangsúlyt. Az alapozóra ezüst festék került, ami megfelelő alapot ad a további rétegeknek, amiből először a fehér került fel, majd ezt követte a narancs és a piros festék átmenettel, sávokban fújva. Utóbbi kettő áttetsző makett festék, így igen körültekintően kell velük bánni, ha több réteg kerül egymásra, akkor sötétebb lesz. Ebből kifolyólag elsőre kell jól megcsinálni, nincs lehetőség utólagos korrigálásra csak újrakezdésre. Száradás után az alsó rész kapott egy lakkozást is. A legvégén került fel a fekete festés a felső részre, ami egy matt lakkal lett lefixálva. Szerintem ennél jobb színösszeállítást nem is választhatott volna, ráadásul a szélvédő színe is passzol hozzá. Természetesen az immáron széppé avanzsálódott autót kár lett volna tönkre vágni a randa gyári kerekekkel, így azok sem maradtak érintetlenül, vasalható strassz került rájuk. Ezzel máris MOON disc jelleget kapott, ami stílusban kitűnően passzol a járgányhoz. Szép munka, csak így tovább.

Fehérként indul, ...
... majd pirosban végződik
A felni is telitalálat
Vigyázz, harap!
A szép számú kínálatból talán ez a legkevésbé tetszetős