Belenyúltam, megint belenyúltam! Nincs mese, kell a legfrissebb kiadású Charlie Mack könyv, hogy be tudjak azonosítani bizonyos modelleket – bár jelen esetben az sem segítene kicsit se. Talán 1990 volt az első év, amikor piacra dobták a Light & Sound modelleket. Talán azért, mert az első katalógus, amiben nyomát leltem, az 1990-es nemzetközi volt, ahol Lasertronic néven bukkannak fel. A következő amiben nyomuk van a 96-97-es ahol ugyanezeket Light & Sound-nak hívják. Charlie Mack cserben hagy, mert az amúgy zseniális munkájában a későbbi Real Talkin kapcsán egyetlen sort ejt el a „korábbi Light & Sound sorozat továbbfejlesztéséről”, de a Light & Sound-ot nem tárgyalja. Areh szintúgy csak Real Talkin-t „tart”, melyek között van egy az enyémhez hasonlatos Ford Sierra. De mi is ez az egész? Korábbi Superfast modellek felhasználásával – az ablakok egységesen átlátszatlanok lettek, az interiőrt kihagyták, illetve ahol volt, a nyitható karosszériaelemeket zártak váltották fel – hozták létre a Light & Sound-okat. A kis test valamiféle elektronikát rejt, mely a tetőn lévő két apró ledet villogtatja, illetve egy parányi csipogón keresztül szirénázik. A későbbi Real Talkin – a nevéből állati nehéz kisütni – beszél is hozzá, nem csak szirénázni tud. Hogy a technológia hogyan működik – gombelem táplálja, vagy valami más – sajnos nem derül ki, mert ehhez tönkre kéne tenni valamelyik modellt, amit érthető módon nem szeretnék. A szirénázást úgy lehet életre kelteni, hogy az első tengelynél lenyomjuk a járgányokat. Mivel mindhárom Light & Sound modellemből van legalább egy Superfast változat is „raktáron”, ezeket majd később szándékozom tárgyalni. Első ránézésre a karosszériákon nem változtattak érdemben, csak az alvázról tűnt el – érthetően – az MB-sorszám, de minden más megmaradt. A Mercedes-Benz 500 SEC-ről azonban eltűnt előröl a nagy Mercedes csillag, de hátul megmaradt. Vajh’ miért? Annyiban mázlim van, hogy ezeket a korántsem gyakori darabokat bagóért vettem és bár nem makulátlanok – a Sierra összes műanyag eleme lötyög, a körbefutó dekorcsík-lökháríró műanyag darab egyenesen meg van sárgulva –, arra nem is számítottam, hogy tizeniksz évvel a gyártásuk és valószínűleg egy kisgyerek használata után még működnek. Ezzel szemben csak a Merci néma, a Ford Supervan II és a Sierra is tökéletesen működik. Arra azért kíváncsi lennék, hogy a Sierrára milyen apropóból került amerikai vészhívószám (911) és „Sheriff” felirat! A járgányoknak nem találtam semmiféle sorszámot az alján, úgyhogy a könyvelésembe is homokot szórnak.
Így működnek. Az első videó ezen az oldalon jól bemutatja, hogy hogyan idegesítettük volna velük halálra a szüleinket gyerekkén!