Mint tudjátok a szerelem vak. Ebben a postban egy olyan kisautót mutatok, ami érdekesebb mint szép – már ami a dekort illeti – de 1957-es Chevyből van, ami nekem köztudottan a gyengém! Ugyanakkor elég meglepő módon megváltoztatott öntvény!
Nem vesztegetek karaktereket a típusismertetőre, hiszen annyit foglalkoztunk már a Tri-Five-al. A két Matchbox hardtop, 1957-es Chevy öntvényből nekem a fiatalabbik tetszik jobban, mert az a gyári állapotát jeleníti meg az autónak, a régebbi pedig egy street rod.
Nos, amit itt láttok az ennek a fiatalabbik öntvénynek egy olyan derivátuma, ami szerintem már-már nem is vehető egy kalap alá vele. Míg a Lesney Edition változatnál az alváz fém, itt a karosszéria lett az! Mint tudjuk, ennek a kisautónak mindene, ami kinyúlik felfelé a karosszériából – ablakok, tető – műanyagból van, de igényesen van megtervezve és jobbára kivitelezve is. Az egyik Lesney Edition-öm az pont nem, de hát „ő” olyan kivétel, ami erősíti a szabályt. Ezen viszont nem! Itt a komplett karosszéria fém tetőstül!
Mindjárt rátérek, hogy szerintem ez mitől lett így, de előbb tisztázzuk, hogy mivel van dolgunk! A Taco Bell egy amerikai gyorsétterem lánc, mely mexikói ételeket kínál gyorsétteremi változatban. A Matchboxszal közös promóciójuk keretében négyféle kisautót lehetett náluk valamilyen módon megkaparintani – nem világos, hogy hogyan működött a dolog, erről nincs infóm. Közös bennük, hogy valamennyi Chevrolet volt – lásd majd képen alább. Illetve ugyanebben a promónak a keretében Matchbox gyűjtői posztert is be lehetett szerezni. Erről viszont tudom, hogy ha beküldtél öt Matchbox csomagolás vonalkódot a megadott címre, akkor posztert küldtek vissza, de az is működött, ha 1.59 dollárt küldtél érte.
Azt megszokhattuk már, hogy az ilyen promócióban „osztogatott” kisautók jellemzően az 1-xxx sor lerontott verziói. A legtöbbször a beltér és az átlátszó ablakok esnek áldozatul a költségcsökkentési beavatkozásnak. Azt gondolom, hogy az 1957-es Bel Air esetében többe került a leves, mint a hús. Annak érdekében, hogy elhagyhassák a belteret, nem maradhatott meg a műanyag tető sem. Tehát új alkatrész a fém karosszéria és az átlátszatlan, műanyag szélvédők és ablakok, amelyek természetesen ugyanabból az alkatrészből vannak. Ismerve az öntőszerszámok elkészítésének a csillagászati költségét, nem tudom elképzelni, hogy ez rentábilisan sikerülhetett, főleg úgy, hogy – amennyire én tudom – soha többé nem használták ezt az öntvényt.





