A mai post sztárja hazai
vonatkozású, kitűnő minőséget képvisel és egy szűk körű,
elit klub tagjaivá váltok, ha beszereztek belőle egy példányt!
Márpedig arra biztatnálak benneteket, hogy szerezzetek be belőle
amíg van, mert olyan jótékony célra fordítják az ily módon
keletkezett bevételt, aminél kevés nemesebbet tudok elképzelni!
Szent Márton
Gyermekmentő Szolgálat
A
Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatot 1999-ben azért hozták
létre, hogy különleges gyermekrohamkocsik és gyermek-mentőorvosi
kocsik elindításával segítsék az Országos Mentőszolgálat
munkáját. Az életveszélyes állapotú kisgyermekek
helyszíni ellátása és szállítása különleges szakmai,
gyakorlati és műszeres felkészültséget igényel. Magasan képzett
gyermekmentős csapataik, egyedülálló gyermekrohamkocsijaik,
valamint gyermek-mentőorvosi kocsijaik hatékonyságát bizonyítja,
hogy az elmúlt 26 évben több mint 60000 (!) bajbajutott
kisgyermeken segítettek. Alapítványuk állami támogatásban nem
részesül, adó 1%-os felajánlásokból, vállalati és magán
adományokból működik.
A névválasztás is
megér egy kattintást – nem, annyira még én sem vagyok
elvetemült, hogy azt írjam, hogy „egy misét”. Szent
Márton többek közt és Franciaország mellett Magyarország
védőszentje is, mivel Római Birodalom területén, Savariában
(ma Szombathely) született a Kr. u. 316-os vagy 317-es évben.
Mercedes-Benz Sprinter
E
lapokon már foglalkoztunk a csillagos márka Rövidtávfutójának –
ezt jelenti a Sprinter, mint az közismert – második
generációjával egy másik, sokkal kisebb léptékű Siku modell
kapcsán, illetve a
jelenleg is regnáló harmadik generációval egy Majorette
értelmezés apropóján.

SIKU 2115 Miesen
Ambulance
A
Sikuk ritkább vendégek nálunk, mint az egyéb márkák, aminek az
egyik oka, hogy kicsivel nagyobb léptékűek, mint a Matchboxok
amiken mi bevallottan szocializálódtunk, illetve az áruk. Nos,
jelen jármű nem kicsivel nagyobb, az 1:50-es lépték SOKKAL
nagyobb, mint ami normálisan a mi érdeklődési körünkbe esik.
Erről láthattok is egy a méretarányokat érzékeltető fotót
alább, amihez stílszerűen egy másik hazai vonatkozású SIKU
kéklámpást választottam mérőmókusnak,
ami azt az anomáliát idézte elő, hogy arról majd a jövő héten
fog megjelenni a bejegyzés – pótolom rá a linket, amint ez
bekövetkezik.
A
SIKU 2021-ben dobta piacra a
Sprinteren alapuló, Miesen felépítményű mentőautóját egy
általános, piros-fehér festéssel, „Feuerwher 112” motívummal.
A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat járművei – merthogy
„ketten vannak” – ugyan
System Strobel felépítményűek, de annyira hasonlítanak
egymásra, hogy én egészen biztosan nem jövök rá, a nem létező
„turpisságra”, ha nincs az orrom alá tolva a tény.
Az,
hogy ez a kisautó SIKU gyártmány már eleve és minden túlzás
nélkül garancia a minőségre. (Figyelsz, Mattel fiam? Á, dehogy
figyelsz!) 1:50-es méretarány pedig szükségszerűen olyan
részletek igényes kidolgozását követeli meg, amihez mi az 1:64
közeli, háromhüvelykes kisautók rajongói nem vagyunk
hozzászokva. Rengeteg az apró, kidolgozott, működő részlet a
kiegészítők egészen elképesztőek. Ami lehet az fémből van, a
kerekeken valóban gumiból készült abroncsok feszülnek – majd a
képeknél fogjátok látni, hogy mire gondolok. A minőségre,
kidolgozottságra nem lehet panasz, a patinás márka pont azt hozza,
amit várunk tőle, remek úgy ahogy van! Hozzá mindez nem egy
speciális, (mesterségesen) drága, különleges sorozat a SIKU-tól,
hanem hétköznapi – „hotwheelszes” kifejezéssel élve –
mainline, igaz a nagyobb léptékű sor.
Matchboxos
terminus technicussal élve a Szent Márton Gyermekrohamkocsi egy
Code 2 – magyarázat a
gyűjtői szlengszótárban. Code 2-nek pedig kifejezetten a
minőségi és igényességi skála felső végéről való! Egyrészt
az eredetit mintázó motívum nem matrica. A pontos festési
technológia meghatározásának aknamezejére nem merészkednék rá,
de sokkal fontosabb, hogy tűpontos, részletes és aprólékos.
Hozzá adott plusz, hogy nem SIKU egyendobozban érkezik – ez sem
vonna le semmit az élvezeti értékéből –, hanem az is ehhez a
konkrét kivitelhez igazított, amit gyűjtőként említésre méltó
extrának gondolok. Hozzá ez egy igazán exkluzív darab, hiszen
mindössze 3000 példányban készült.
Addig vegyétek, amíg
van! (Ez nem vicc!)
Ahogy vénülök egyre
kevesebb dologban vagyok képes őszintén hinni és egyre jobban
kihoz a sodromból ha azt látom, hogy elesetteket, védteleneket
használnak ki. A Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú
Alapítvány támogatásában őszintén hiszek és támogatásra
méltónak gondolom. Nem
hallotok ilyesmit tőlem gyakran, ez pont a második alkalom, de
mindenkit arra biztatnék, hogy támogassa a munkájukat azzal, hogy
vásárol egy ilyen kisautót gyűjtőként, vagy gyűjtő
ismerősnek, olyan korú gyerkőcnek, aki már értékelni tudja, vagy egyszerűen "csak úgy", magának.
A
szolgálat webboltját itt találjátok, a 9950 forint amit kérnek
érte egyáltalán nem mellbeverő a jelenlegi játékbolti árak
mellett.
Összefoglaltam pár
érvet, hogy miért és kinek érdemes vásárolni belőle – a
jótékony, emberbaráti, segítő szándék az mindegyik esetben
alap:
Apróság, amit fontosnak
tartok elmondani, mert számítok arra, hogy sikerült kedvet
csinálnom nektek a vásárláshoz: Legyetek türelmesek a rendelést
követően! Ne pár napos szállításra számítsatok, mint
bármilyen webboltnál. A merchandising értékesítése náluk
nyilvánvalóan másodlagos tevékenység, ahogy az idejük engedi.
Nekem másfél hét után érkezett meg a példányom. Csendben abban reménykedem, hogy ez annak is biztos jele, hogy őrült sok rendelés futott be rá egyszerre!
Ha
tehetitek, segítsetek ti is!

Nem csak azért, mert a méretarány megköveteli, a részletgazdag kialakítás az igényesség biztos jele!
(Működő) Részletek, részletek, részletek!
Az hogy SIKU gyártmány eleve garancia a minőségre. Vegyétek észre az olyan apróságokat, hogy még a felnik is olyanok, mint az eredetin! (A legelső képen nagyon jól összehasonlítható ez is!)
Kabriósítható!
Ezért kabriósítható. Mennyire ügyesen "szállít oszlopot"! Ez alkalommal nem fogok beszólni a Mattelnek, ez a megoldás a méretarányból jön.
A dekor részletes és tűpontosan van pozicionálva. Figyelsz, Mattel fiam? Á, dehogy figyelsz!
Normálisan az 1:50 annyira nem a mi megszokott méretarányunk, hogy a címkefelhőbe most került fel a tag. Pozitív értelemben szoknom kell, hogy milyen részletgazdagságot enged- és követel meg ez a lépték.
Ugye? Mit mondtam a működő részletekről? De pont ezekért tényleg vegyétek nagyon komolyan, hogy csak olyan gyerkőc kezébe adjátok oda, aki nem nyeli le kiegészítőket! A hordágy teljesen kivehető, a tükrök letörhetőek, stb.
Van az a régi ön- és pénztárcavédelmi mantrám, hogy "nem gyűjtünk SuperKings-t". Fel kell vennem mellé a "nem gyűjtünk 1:50-es SIKU-t" is!
A kisautógyűjtő énem nem tud betelni a részletekkel. A filantróp énem meg most bólogat, hogy ez egy nagyon jó ötlet!
Már az előbb lelőttem a poént, hogy bizony, ezek az ajtók is nyílnak! Ja és fémből vannak!
A tetőt levéve máris feltárulnak a részletek!
Belőlem kiszakadt egy "hű", amikor először megláttam!
A tető levehető darabjának belső oldala. Elképesztően igényes!
Erre nem számítottam,...
...ez az ajtó is nyitható és egy spinal-board van ráerősítve! (Magyarul ez gerinclemez, de az előbbi kifejezés az inkább használatos. Sőt, inkább röviden csak "board".)
A fülke sem kevésbé részletes, mint a hátsó traktus.
IGEN! Nem pizza-kormány!
A doboz sem egyszerű SIKU-egyendoboz! Mondhat a Mattel amit akar, az "ablakos" doboznak nincs pótszere! Pont mint ahogy a krómozásnak sincs. (Fotó: gyermekrohamkocsi.hu)
A Code 2-szempontból lényeges információk. (Elnézést a szörnyű képért, normálisan egy ekkora dolgot a szabadban fotóznék - de ahhoz már túl tél van -, mert az én apró fotoboxomba már szűkösen fér el.)
A dobozfülön látszik, hogy milyen a széria 2115-ös SIKU dekorja.
Klassz fotó, műszaki adatok, alapítványi információk! Mikor láttatok utoljára ennyire klassz Code 2 dobozt? (Fotó:
gyermekrohamkocsi.hu)
Az 1:50 ennyivel nagyobb a mi fő érdeklődési körünkhöz, a háromhüvelykes méretarányhoz képest. A mérőmókus szerepére egy másik SIKU-t választottam, ami hasonló tematikájú. Ez pedig azt az anomáliát hozta magával, hogy erről a post a közeljövőben fog megjelenni. (Majd utólag belinkelem.)