2025/03/11

Matchbox Collectors No.10 1993 Ford Mustang LX SSP - 70th Anniversary Special Edition

Ami a szöveges részt illeti, rövid post lesz a mai, mert korábban már minden érdemlegeset elmondtunk erről a kisautóról más postokban. A hetvenedik évfordulós, speciális kiadás csomagról ezekben a bejegyzésekben értekeztünk. A Matchbox, fox body Ford Mustang rendőrségi célszerszám feldolgozásáról meg itt – kevés olyan jenki rendőrségi festés van, ami veri a CHP-jét, ha engem kérdeztek.

Mikor porsche áruba bocsátotta a fentebb említett szett, őt nem érdeklő részét, akkor a Mustangra is bejelentkeztem anno. Elnézve most a képeket, nem is igazán értem, hogy miért. Hát igen, impulzusvásároltam.

Innen nézve elég szigorú.

Innen már elég bazári egy rendőrautóhoz képest. A narancssárga felnik tehetnek róla.

Legalább nem olyan rettentően nyomáshibás mint az eddig bemutatott tesói.

A beltere is egészen részletes, de ezt igazából csak elmesélni tudom, megmutatni már kevésbé.

A világítótestekre kellett volna még némi smink.

Dobozfétis.

Valahogy a grafikán jobb. Talán mert ott is van rajta szín, ahol a modellen nincs.

Emergency.

A másik füle.

2025/03/08

Matchbox Team Convoy TC-61 White Rose - STP Richard Petty Racing Team Transporter – Első Rész

Már régebben is említettem, hogy a Matchbox történetének legszebb dekorjait szerintem a Team Matchbox / Convoy sorozatban találni. A közelmúltban sikerült egy újabb ilyen készletet beszereznem, amiről akkor nem is sejtettem, hogy milyen érdekes történetű darabot lőttem.

Abszolút indokoltnak érzem, hogy hosszabban foglalkozzak ezzel a szettel, mert bár két tagjának is számtalan változatát láthattátok már e lapokon – azokat nem fogom hosszasan tárgyalni – bőven van benne annyi érdekesség, ami megér három külön bejegyzést.

Alapfogalmak
A fenti link lefedi a Team Convoy mibenlétét és ott említést teszek a White Rose-ról is. Ők számtalan és egy, amerikai versenysorozat csapat-, illetve más sportfranchise tematikájú kamiont piacra dobtak, Míg Convoy alapokon nyugszanak jellemzően klasszak, sőt igazán parádésak is vannak köztük, mutatóba van is közülük pár, például ez és másik példának ez. De igazából nem hajtom őket, mert egyrészt meg kell húzni egy határt pénzügyi szempontból – jó, hát a lottó főnyeremény bezsebelése után ez változhat, de nem ígérek semmit –, másrészt semmi kötődésem sincs ezekhez a versenysorozatokhoz. Mikor meg nem Convoy alapúak, akkor iszonyúak.

Viszont a Team Convoy kiadásaikkal kapcsolatban be kell ismernem, hogy nagyon szépek, nem mondok rájuk nemet, csak hát az anyagiak, ugye.

A NASCAR Királya
Két oka volt, hogy megvásároltam ezt a szettet. Egyrészt nagyon tetszik a legendás Gulf festésre emlékeztető, igazából STP dekorja, illetve olyan áron volt, hogy nem mondhattam rá nemet. Beismerem, hogy elképzelésem sem volt a sporttörténeti jelentőségéről.

Az idén 87 éves Richard Petty, 1992-es csapatának színeit viseli. Ez volt a Király utolsó éve a Stock Car versenysorozatban, ebben az autóban versenyzett utoljára. Csak érdekességképp: Abban az évben 26. lett a 97 versenyzőből akik valóban rajthoz álltak a szezon során. (Tizenegyőjüknek vagy nem sikerült a kvalifikáció vagy feladták a versenyt így nem szereztek pontot.)

Richard Petty 1992 június 21-én, a Miller Genuine Draft 400 versenyen, a Michigan International Speedway ovális versenypályán pózol a kameráknak Brooklynban. Vagy Champion Spark Plug 400 versenyen, 1992 augusztus 16-án ugyanott. Igen, két versenyt is rendeztek abban az évben ezen a helyszínen és nem sikerült kiderítenem, hogy mikor készült a kép. Nagyon más világ a NASCAR, mint az európai versenyek. (Kép: richardpetty.com)

Jó okkal becézik őt a Nascar királyának. Övé a legtöbb megszerzett győzelem (200), legtöbb pole-pozíció (123) érdeme. Ő indult a legtöbb bajnoki sorozatban (7), ő zsebelte be a legtöbb szezongyőzelmet (27), ő nyert a legtöbbször a Daytona 500-on (7), ő nyert a legtöbbször egymást követő futamokon (10) és ő indult a legtöbb versenyen (1185). Nem akármilyen sporteredmények ezek, ugye? Nem kérdés, hogy ki a Király!

Ismét csak érdekességképen, de szót kell róla ejtenem: A Pixar (zseniális, általam nagyon kedvelt) Verdák animációs sorozatában róla mintázták Strip "The King" Weathers karakterét.

Petty legendás, 1970-es Plymouth Superbird-je, a Richard Petty Múzeumben kiállítva Randlemanban, North Carolina-ban. (Fotó: Wikipédia)


Strip "The King" Weathers a Verdák című animációs filmből. (Kép: Pixarfandom.com)

Nos, bevezetőnek és kedvcsinálónak ennyit, a folytatásokhoz maradjatok vételen! Az összes, erről a készletről szóló postot a címkefelhőben a "STP Richard Petty Racing Team" tag-re kattintva találjátok meg a legegyszerűbben - már ha majd a további részek is publikálásra kerültek.

Impozáns, nemde?

NRFB - előről.

NRFB - hátulról.

Nem minden White Rose kiadás dobozán van Matchbox logó. Sőt, van amelyen egyáltalán nincs feltűntetve a gyártó egyáltalán.

Az alján érdekes infók vannak arról, hogy ki mindenkinek a jóváhagyása kellett ehhez a szetthez. Ugyanez olvasható méretben alább:



2025/03/04

HTI BMW X5 (E70)

Teljesen ismeretlen, kínai illetőségű gyártó, hiánypótló második generációs BMW X5 feldolgozását láthatjátok e postban. Hogy előre lelőjem a poént: sokkal jobb, mint várnátok, de azért ne várjatok túl sokat!

A második generáció
A BMW a 2007-es és 2013-as modellévekben – tehát ezekhez képest egyel kevesebb naptári években – kínálta a BMW X5-ös második generációját, gyári kódjelén emlegetve az E70-est. Az nem volt számomra újdonság, hogy a BMW a SUV-ok legnagyobb piacán gyártja ezeket az autókat, de hogy Mexikóban és Oroszországban is folyt összeszerelés, nekem újdonságként hatott. Bár a favoritom a sorozatból az első generáció, egy SUV-hoz képest igen jó megjelenésű autónak tartom, sokkal kevésbé drabális, mint a 2025 jelenjének hasonló modelljei.

A Totalcar 2007-ben közölt róla bemutatót, ami azért külön érdekes, mert összevetették az előd, E53-as X5-össel, javaslom igény szerint fogyasztani!


A fenti videó, a modell BMW kereskedésekben, végtelenítve futó demóanyaga. Sokkal érdekesebbnek találtam, mint a korabeli tévéreklámokat, ezért helyeztem el itt.

Nem maradok adós katalógussal sem, a 2009-ből származó USA brossúrát láthatjátok alább.































Igen, nem jellemző

Valamiért a második generációs X5 mostohagyerek a kisautógyártóknál – vagy a BMW nem osztogatta olyan könnyen a licenceket, esetleg jobban odakoppintott a nem licencelő gyártók orrára. Az első generációból tíznél több gyártótól származó feldolgozást ismerek – ebből mi is bemutattunk legalább négy és felet – az E70-ből a pedigrés gyártók közül csak a Siku készítette el. Ezen kívül három nevenincs kínai gyártótól származót ismerek, melyekből egy kimondottan jó, kettő meg nem annyira. Nos, a post tárgya is ebből az utóbbi halmazból származik a teljesen ismeretlen gyártótól.

Egyrészt vannak minőségi kifogásaim: A festés erősen hagy kívánnivalót maga után, elnagyolt részlet is akad és sír jobb kerekek után, de BMW emblémát és festékes kiemelést elől-hátul kapott. Közel sem jó, de mint fentebb már írtam: 1:64 méretarányban hiánypótló!

Hát olyan amilyen, na! De legalább van rajta BMW embléma.

A kéttónusú festés használata dicséretes.

A kerekek kicsik, keskenyek, a "felnik" egészen jók.

Hátulra is jutott festék.

Létezik nagyon is jó kínai E70-es. Ez nem az.