Sajnos mit sem változott
az a helyzet, hogy még soha nem vezettem villanyautót. Az viszont
igen, hogy a közelmúltban az utcán, élőben is láttam egy Honda
E-t és felhorgadt bennem a vágy, hogy kipróbáljak egy ilyet.
Félek, szeretni is tudnám!
Jelen bejegyzés tárgya 2022-ben
regnált, mint MB-79 és sok mondanivaló nem maradt róla.
Színváltozat, az összes pró – rettentően utálom ezt hosszú
ó-val leírni, de sajna így helyes – és kontra változatlan.
Dicséretes, hogy nem spórolták le a festéket az orráról.
Kicsit BKV színű, de bejön.
Nem tudok tenni ellene, de nekem még mindig az első generációs VW Golfra hajaz.
Hátul sem spóroltak a részletek kiemelésével.
Na igen, ez az a részlet ami borzasztó! De mindent elmontam már erről a fentebb linkelt bejegyzésben.
Amióta élőben is láttam az utcán, még inkább szeretném kipróbálni.
Bevallottan és
felvállaltan nem vagyok motorkerékpár rajongó. Mármint semmi
bajom a mocikkal, meg a motorosokkal, mint ahogy a balettáncosokkal
és a kőfaragókkal sincs, csak nekem az egész ügy kimaradt. Volt
egy gyerekkori kellemetlen emlékem motorozás ügyben, egészen
biztosan ezért.
...vagy éppen nem és ugyanilyen verziók kerültek a dobozba. Sokszor elmondtam már, hogy szerintem a Matchboxról sokkal nagyobb gyártási fegyelmet feltételezünk, mint amilyen a valóságban uralkodott.
Nagyon sok olyasmi van a gyűjteményemben, ami nem éppen a legjobb állapotú, vagy éppen hiányos és ezért nagyon nehéz apropót találni a bemutatásukhoz, merthogy önmagukban nem ütik meg a mércét. Nos, ez úttal azt hiszem megvan az apropó! "Ő" a Superkings K-66 Jaguar XJ12 Police Set-ben teljesített szolgálatot az ikertestvérével. Sajnos a fehér nyereg és oldaldoboz kombó hiányzik róla.
Ezen a képen jól látszik, hogy mi hiányzik az én példányomról, illetve az is kiderül, hogy az enyém egy kerék- és színváltozat. (Kép: eBay)
A mai postban egy olyan
Matchboxot mutatunk be, ami már a közepesen távoli jövőben is
borzasztóan sokat fog érni, mert épelméjű ember nem vette meg –
hacsak nem heccelni valakit, vagy éppen nyerészkedési szándékból!
Targonca Platós,
elektromos targoncával a mi földrajzi koordinátáinkon földi
halandó jó ideig a nagy pályaudvarokon, bizonyos cégek
telephelyein, esetleg kórházakban találkozhatott. Ja, meg az
összes James Bond filmben! Állítom, hogy nincs olyan Őfelsége
Titkos Ügynökéről szóló film, amiben a főgonosz hatalmas,
titkos bázisán ne lett volna rendszeresítve ilyen, függetlenül
annak földrajzi – földfelszíni, víz alatti, de még a holdbázis
is játszik – elhelyezkedésétől. Annyira elcsépelt stíluselem,
hogy még a szerintem borzasztóan harmatos és eléggé mérsékelten
vicces Austin Powers filmekbe is éppúgy bekerült – lásd alább
– mint Michael
Bublé, James Bond stílusban forgatott, Feeling Good dalának
videóklipjébe.
De
merem állítani, hogy a világ teljes népességét figyelembe véve,
egészen elenyésző azok száma, akik egy ilyen járművet
birtokolni akarnának. A Matchbox mégis elkészítette!
Miért tettétek,
avagy mi is az a tüskemelegítő? A
Matchbox 2021-ben dobta piacra MB-23-ként az 1-100 sorozatban a
megtévesztő, „Mini Cargo Truck” néven a saját targonca
értelmezését. Rögtön két változat is készült belőle: egy
üres platóval, amivel még úgy nagyjából játszani is lehet,
illetve a platóra integrált rakományal ellátottat, amivel viszont
egyáltalán nem lehet jót játszani – már ha az egymáshoz
baszkurálást nem vesszük a játékok közé. Ugyanez 2022-ben
bekerül az MBX Electric Drivers, 12-es csomagba is.
2022-ben
újabb, „INC Construction” motívumú festést kapott és maradt
MB-23. Ennek is kétféle változata létezik, a premiermodell
mintájára, rakománnyal illetve anélkül.
2023-ban
MB-54 lesz belőle, szürke alapszínű, „MBX Airways”
motívummal, a fentiekben már vázolt változatokban.
Nem
tudom, hogy a Mattelnél hogy működik a visszáruzás, de ez után
végre beláthatták El Segundoban is, hogy óriási bakot lőttek és
– legalábbis most 2025 vége felé – úgy tűnik, hogy végre
elengedték ennek az öntvénynek a kezét.
A
közelmúlt legnagyobb melléfogása ez az öntvény a Mattel
márkáknál. Egy pillanatra megfordult a fejemben, hogy a Code 2
piacra gondolhattak, amikor elkészítették ezt az öntvényt, de
olyan kicsi a logózható felület rajta, hogy ez sem tűnik
valószínűnek. Az MBX Mini Cargo Truck a tüskemelegítő (peg
warmer) iskolapéldája. (A
szakkifejezések magyarázatát a Gyűjői Szlengszótárunkban
találjátok meg.)
Az
összes alábbi kép porsche kolléga munkája. Ami azt illeti, az
NRFB premiermodell is az ő tulajdonát képezi. Mentségére
szolgáljon, hogy ugratásból kapta születésnapi ajándékba
műértő kollégáitól, akik tudták, hogy mit vesznek,
természetesen egyebek mellett. Ez úton is hála nekik, hogy így
nekünk már nem kell pénzt adni érte!
A 2021-es premierváltozat. Már a közepesen távoli jövőben is hatalmas pénzt fog érni a ritkasága miatt! Senki nem vette meg!
Nyilván a tulajdonosa is befektetési Matchboxként kezeli és nem fogja felbontani. Küklopsz.
A vezető munkahelye.
Kényelmetlen és ergonomikátlan.
Ez a rakomány nélküli változat, amivel még azért lehet valamelyest játszni.
Megfordult a fejemben, hogy a Matchboxnál a CODE 2-ők piacára gondolhattak, amikor elkészítették, de annyira minimális a logózható felülete, hogy egy igen valószínűtlen.
Rakománnyal ellátott változat, valamelyik hiper-szuper marketben.
Van hátulja is.
Meg alja is van.
A 2022-es változat, szintén rakománnyal, szintén boltban rögzített fotó.
A fenti két kép 2023 októberében készült az egyik Auchan áruházban, a felgyülemlett 2021-es és 2022-es kiadásokról. Figyeljük meg az árakat is!
2023 novembere, a helyszín ugyanaz. Középütt a - remélhetőleg - utolsó, MBX Mini Cargo Truck verzió, az MB-54.
A fenti két kép is 2023 novemberi, a helyszínben már nem vagyok biztos, de más, mint az előző képeken. "A kutyának se", de tényleg!
2023 december, a helyszín egy InterSpar - azt hiszem.
2025 augusztus és szeptember. Auchan és Interspar. Van még!
Megmondanátok ezekről a képekről, hogy nem egy valódi autóról készültek, hanem egy fa modellről? (Kép: Printerest)
Céhtag
Messzemenőkig
egyetértek Wmormóval, hogy a Matchbox 1-75 sorban megjelent
Guildsman-ek – ennek a fordítása az alcím, de elképzelésem
sincs, hogy az alkotó miért ezt a nevet választotta – bizony
ocsmány dekort kaptak. Az ő cikkében láthatjátok az 1971 és
1975 közt regnáló premierváltozatot. Vele ellentétben én azt
találom csúnyábbnak, de nagyjából teljesen mindegy, mert
egyrészt ízlés kérdésekben felesleges vitatkozni, másrészt meg
alapvetően egyetértünk: jelen bejegyzés tárgya, a mindössze
1976-1977 közt regnáló verzió sem szép, a teljesen felesleges
dekorcsík és rajtszám ezt is agyonüti.
Az
eredeti fa (!) modell végtelenül letisztult és elegáns,
megérdemelt volna egy ízléses festést. A meglepő helyzet az,
hogy ezt bolgár barátaink produkálták is! Sohasem rejtettem véka
alá, hogy nem becsülöm sokra a bolgár gyártmányú Matchboxokat.
A minőségükhöz képest borzasztóan túlárazottak, nyilván
ritkák is, de mivel gyakran borzasztóan bugyuta, és/vagy ronda
festést is kaptak, ritkán tartom őket kívánatosnak. A Vauxhall
Guildsmanjaik azonban kivételek, melyet remekül illusztrál az
alábbi kép.
Bolgár kiadású Vauxhall Guildsman Matchboxok. A kivétel, ami erősíti a szabályt, nagyjából bármelyik szebbre sikeredett, mint a brit kiadású társaik. (Kép: Vectis Auctions)
A
történetnek itt még koránt sincs vége, maradjatok vételen,
hamarosan folytatjuk!
Amikor a kevesebb több lenne: Se a rajtszám, se a dekorcsíkok nem mutatnak rajta jól!
Nagyon elegáns lenne, de így...
Az eredeti modell kéttónusú festést kapott, ami semelyik Matchboxon sem jelenik meg.
Van vonóhorga, aminek majd egy jövőbeni postban lesz jelentősége.
Beltér. Szép, részletes. #regenmindenjobbvolt
Amikor az alvázon lévő, a karosszériával összekasztó füleket is beletervezték a megjelenésbe, hogy világítótesteket adjanak ki. #regenmindenjobbvolt
Kerék és színárnyalat változatok. Előtérben az úgynevezett Dot Dash, vagy Open Dot Dash, a háttérben a 5 Spoke kerékkel szerelt. Mindkettő legitim, 1-75 szériás modell. A színárnyalat eltérése nem szándékos, de szerintem erre magatoktól is rájöttetek, sokszor megénekeltük már Festékkeverő Johnnyt e lapokon.
Az Off Road Dump a
legnagyobb valószínűség szerint amúgy fantáziamodell, nem valós
bányadömpert mintáz.
Az első, Pocket Tomica
alapozóban említettem, hogy ezek a modellek jellemzően mainline
Tomicák lekicsinyített és leegyszerűsített változatai. Jelen
postunk sztárja is ilyen. Amiről
a mintát vették az az No. 102 Off Road Dump, mely öntvény
1988 májusában debütált és 2009 szeptemberében vonultatták
vissza. Azt is említettem, hogy bár sokszor úgy néznek ki, a
működő részletek – jelen esetben a felemelhető dömperplatót
– a Zseb Tomicák már nem tartalmazzák. SZERKESZTÉS: Mint arra Breki barátom felhívta a figyelmem, ugyanezt az öntvényt az USÁ-ban már nevesítve, Terex 33-07 Dump néven forgalmazták.
A Vol. 15 katalógusa.
Az bizonyos, hogy az Off
Road Dump a 15-ös Pocket Tomica sorozatból származik – a
mellékelt apró prospektus nem hagy kétséget ez ügyben –, de
hogy „mikorról” az közel sem bizonyos. Az erős tippem, hogy
talán 2021-ből, de a hangsúly a talánon van.
Japánban Off Road Dump, az USÁ-ban már nevesítve, Terex 33-07 Dump néven forgalmazták a Tomica mainline-ban szereplő eredetijét, amiről a mintát vették.
A kevés, nem egyenkeréken guruló Pocket Tomicák egyike.
Ő is egy mainline Tomica kicsinyített,...
...leegyszerűsített változata.
Sok Pocket Tomica sugallja azt, hogy bizonyos részletei működőképesek, pedig nem.
Egyszerű,...
...fémet csak nyomokban tartalmaz,...
...mégsem nevezném igénytelennek! Sőt, éppen ellenkezőleg! Ha a Pocket Tomicák nem tetszenek, akkor az az adott modell témaválasztása miatt van, nem a kivitelezés minősége okán, merthogy az remek!
Mibe, hogy nem láttatok még Pocket Tomicát alulról?!
Viszonyítási pont nélkül a csuda gondolná, hogy ennyire minuri!
A katalóguskája sem az a tyű de hatalmas!
És mindez belefér az aprócska dobozba, ami igényes, nem egyendoboz!
Ezúttal nem mutattam meg a fordítógépnek a képeket, ha kíváncsiak vagytok a feliratok jelentésére, akkor a fentebb linkelt postra kattintsatok vissza!
Nagyon tetszik, hogy a legapróbb részletéig minden igényes, még a dobozon is!