2025/10/30

Majorette MAN TGS Castrol Gasoline Truck / Petrol Tanker

Nincs mentségem, a Majorette tehergépjárművei nálam jöttek, láttak és győztek is. Újabb változat ugyanarra a témára és ez is remek!

MAN TGS
Az MAN TG sorozatának, 2020-ban debütáló és jelenleg is regnáló generációját megelőző, 2007-2020 közt gyártottból került ki az a TGS tartálykocsi is ami jelen postunk tárgya. Ezt az öntvényt már ismerhetitek „cseresznyeszedő” felépítménnyel, tűzoltószerként e lapokról. Mi több, ugyanerről vették a mintát a Majorette MAN nyergesvontatóihoz is. Az üzemanyagszállító MAN tartálykocsi mint téma szintén nem újdonság, de más méretarányból és az első, 1999-2007 közti generáció után mintázták meg.

City Single Vehicles
E postunk tárgya a fenti nevű, 2016-2021 közt gyártott sorozatból származik. Egészen pontosan „ő” a 299F jelű jármű második verziója a gyártás végéről, 2019-2021-ből. Az elődje 2016-2018 közt volt a csomagban, kék fülkével, fehér tartályán piros-kék-fekete „Gasoline” felirattal. A Castrol dekorosat messze jobbnak találom.

Nagyon jól leplezi, hogy oszlopot szállít a fülkében. Nem lehet panasz a részletek kiemelésére a fülkén!

Teljesen kihalóban lévő részletmegoldás: A figyelmeztető - a tűzoltó változaton megkülönböztető - jelzés külön alkatrész.

A fülke oldalára is jutott festék a részletek kiemeléséhez.

A Castrol motívummal sokkal jobban mutat, mint a kevéssé fantáziadús dekort felvonultató elődje.

A hátuljánál elfogyott a lendület. Ez így nagyon sivár. Maga az öntvény is bőven adott volna még lehetőséget olyasmi kialakítására, mint egy létra és ADR táblák.

2025/10/28

Matchbox HKY05 9-Pack 2023 – MB-11 '19 Fiat 500 Turbo 2022

Az elmúlt két évtizedből legalább egy tucat autót fel tudunk sorolni, melyekkel a gyártóik a retróhullámra csücsentek fel. De olyan szinten „nem lehet belekötni” szépet mint az új 500-as Fiat nem is annyira könnyű.

Szép
Az új 500-as 2007-ben debütált és én azóta sem tudtam ráunni. Annyira időtlenre sikerült a forma, hogy egyszerűen – legalábbis nekem – nem volt képes megöregedni ennyi idő alatt. A 2016-os faceliftet én teljesen feleslegesnek gondolom. A gyáriak is csak igen óvatosan nyúltak hozzá és nem is rontották el azt ami eleve jó volt. Sőt! Szerintem nem is javítottak rajta. Annyira stílusos, hogy azokon, akik azt mondják rá, hogy „csajkocsi” azokon csak elnézőleg tudok mosolyogni és egyáltalán nem a felpaprikázott Abarth változatok miatt. Ami azt illeti a „sima” verzió nekem jobban is tetszik, a morcosítás elvesz valamit a bájából. Kedvelem a kis verdákat – ami azt illeti az első autóm egy Kispók volt – és egy ilyenből ha kiszállsz soha nem leszel az a bizonyos ellenszenves pénzes kuki. (Bár van pár típus, aminek a kedvéért megpróbálnék együtt élni ezzel az imidzsel.)

A TotalCar használttesztje nem csak azért remek, mert kiszervezhetem vele a típusismertetőt, de azért is, mert az ott látható autót én úgy kérném ahogy van, ebben a színben, ilyen kerekekkel – bár a lemezfelnit mímelő retro kerekekkel is ránéznék élőben –, köszi! Elképesztően tetszik, de lehet, hogy mivel én is használnám második, városi autóként a családban, nagyobb motorral és az Aisin beszállította hatsebességes automatával is megvizsgálnám.

Van a Matchboxszal évjáratpontos katalógusunk is hozzá. Ez úttal az amerikait választottam, ami abból a szempontból érdekes, hogy a Fiat – pontosabban a Stellantis – az USA zsíros piacán való újrapróbálkozásának pont az új 500-as volt a stratégiai csapásmérő fegyvere.






























Minőség, oh!

Nem csináltam belőle titkot, hogy az elmúlt cirka másfél-két évben erősen elfordultam a Mattel termékektől. Ebben a postban újabb magyarázattal szolgálok arra, hogy miért.

Megkockáztatom, hogy ez az öntvény klassz. 2021-ben debütál, azóta minden évben bekerült az 1-100 sorba és multipakkokba is, kivéve pont 2025-öt amikor csak multipakkokban van, de exkluzív dekorral. Minden eddigi változatát kívánatosnak találom, klassz színeket választottak hozzá, amiben benne lehet a Stellantis keze is. Értsétek úgy, hogy bár a licensing már eleve nem egy könnyű szakma, az olasz autógyártók legendásan nehéz esetek és rengeteg ősz hajszálba kerül, hogy rábólintsanak arra, hogy egy-egy termékük kisautóként inkarnálódhasson. Én még igényelném a fentebb linkelt fehéret is a kínálatból – látom rá az esélyt, hogy a Matchbox új 500-as Turbóját nem idén láttuk utoljára a kínálatban.

Amit ebben a postban láthattok, az a sorban a második, 2022-ben MB-11-ként az 1-100 szériában szereplő változat ebben a 2023-as pakkban újra elsütve. Kívül-belül részletes és remek, nem spóroltak az apró részletek összefestékezésével.

Szerintem sejtitek, hogy most fog következni az a bizonyos „de”. Amivel nem vagyok kibékülve az a gyártás minősége. A fényezés olyan rondán foltos, amit egyszerűen méltatlan a márkához és a gyártóhoz is!

Bocs srácok ott El Segundóban, de én a pénztárcámmal szavazok! Ha így folytatjátok, mások is így fognak tenni!

Ha kíváncsiak vagytok a HKY05 9-Pack teljes tartalmára – már amennyi megjelent belőle eddig e lapokon, akkor kattintsatok a megfelelő tag-re a címkefelhőben, vagy a hozzám hasonlóan lusták kedvéért elhelyezett előző linkre!

Az öntvény szreintem remek.

Az is jó, hogy nem spóroltak a festékes kiemeléssel sehol.

De a gyártási minőség csapnivaló! A képen is eléggé jól látszik, de "élőben" még durvább a fényezési hiba.

Az összes eddig megjelent változata remek színeket kapott.

Vannak olyan változatai ennek a verziónak, melyeken a "felnik" küllői nincsenek teljesen kifestve, az abroncs felőli végük ezüst színű. Nem tudom megmondani, hogy melyik a véletlen, ez ahol teljesen fekete, vagy az ahol nem, de létező változat.

Elképesztően jó kiállású gyösz és nem csak kisautóként!

A beltér is meglepően részletes, bár a kormány pizza, de legalább feltétes!

Nem spóroltak a festéssel a hátulján sem.

A teljes pakk. Link a teljes - eddig megjelent - tartalomra fentebb és alább a címkefelhőben. (Kép: eBay)

2025/10/25

Matchbox MB-20 Volkswagen Transporter (T3) Ambulance 1992

Újabb olyan öntvény, amit szeretek és egyszerűen nem fér a fejembe, hogy miért nem éltek a lehetőségekkel, amik benne lakoztakt! És persze mint mindig: Vanitiszesek, szevasztok!

Áprilisban láthattátok e lapokon ennek az öntvénynek a premierváltozatát. Az a verzió 1988-89-ben regnált az 1-75 sorban. 1990-91-re annyit változtattak rajta, hogy a dekor narancssárga helyett piros színt kapott. Ilyenem nincs, de ami újabb két évre – 1992-93 – váltotta igen. Ezt láthatjátok ebben a bejegyzésben.


A napokban teljesen véletlenül botlottam bele ebbe a videóba, ami remekül megmutatja, hogy a valóságban hogyan fest egy T3 mentő és hogy a Matchbox ablakelrendezése miért valószínűtlen.

Mint a mellékelt ábra mutatja, egészen minimálisat változtattak a megjelenésén. Kapott két „Ambulance” feliratot a két oldalára és hogy a baloldalán ez elférjen, a vörös kereszt is az övvonal fölé került.

Kicsit bibis.

8-dot wheel. Mindennek jól áll!

Hogy elférjen a felirat a kereszt átkerült fentre. Öntési bibi. Ez egy ilyen időszak volt. #regensemvoltmindenjobb

Ez az ablak konfiguráció nekem inkább lakóautót ad ki, mintsem mentőt.

A gyenge pont. Ez az ajtó ennyit tud.

Picit kopasz, bár öntvényből ott vannak a részletek.

Szétvakuzva, hogy legalább sejtsük mi van odabent. Nyitott ajtóval még ennyi sem látszik.

A másik oldal is megkapta a feliratot.

Mennyi minden más, klassz cucc kijött volna még ebből az öntvényből!