Végre egy olyan autó, ami teljes joggal szerepel egy olyan nevű sorozatban, mint úgy hívnak, hogy a „Britek Legjobbjai”!
Ha van olyan SUV a BMW X5 szérián túl, amitől minden környezetvédő Hulkká változik legalábbis lélekben, az a Range Rover Sport. Bocs, de szerintem ennél aszfaltterepjáróbb nincs is! Képtelen vagyok komolyan venni mint terepjárót, hiába a Dragon Challange lépcsőmászós, meg az alpesi sípályán leereszkedős videók*. (*Oké, én is tudom, hogy azok már a 2013-as, második generációról készültek.)
Első generáció
Azt
pontosan tudtam, hogy a Land Rover 2005-ben dobta piacra az L320
kódnevű, „közepes méretű, luxus SUV-t”, de hogy a két
későbbi ráncfelvarráson innen, vagy túl mintázta meg a
Matchbox, arról csak onnan tudtam meggyőződni, hogy 2006-ban
debütál az 1-75 sorban. Kinézetre nem sok változott rajta. Mit
mondjak róla? Szögletes tehát elvben tetszik. Drága mint a méreg.
Újonnan focimama / focistafeleség cirkáló a jó ízlésen és a
BMW-n
túl, G-Wagonon
innen. A Lajtától keletre inkább alternatív üzletember
wagen, minél keletebbre annál alternatívabb.
Motorizáltságban ha turbódízel és V6 akkor 2,7- vagy 3 liter a hengerűrtartalom, ha V8, akkor 3,6. Teljesítményben 187 és 268 közé tehető a lovak száma – évjárattól függően –, míg Newton méterei 440 és 640 közt mérhetőek. Ha benzines akkor csakis V8. 4,2 és 5 literes hengerűrtartalomra, ha feltöltős a motor, ha természetes úton lélegzik akkor 4,4- és 5 liter. A lóerők számát tekintve 296 és 503 (!) közt, newtonméterben pedig 425 és 550 közt. A váltó csak és kizárólag automata, hat- vagy nyolcsebességes.
A típusismertető műsorszámban bedobnám még nagyjából találomra az AutóPult cikkét. Videóban inkább valami tökéletesre fotografált reklámszerűséget kultiváltam volna, de csak rettenetes minőségben találtam bármit is a második generáción innen – amúgy is lovakkal és/vagy lóarcú tangótáncosnőkkel vannak tele, mintsem vágtázó böhömcékkel. A korabeli katalógusok meg 5x – 7x oldalra rúgnak, ami eszement túlzás. Ezért a 2009-es, az első ráncfelvarrás évében kiadottból emeltem ki három gyönyörűséges képet. Igen, ez nem egészen az, mint a kisautó de én nem tudom megnevezni az eltéréseket.
Speciális kiadás,
2008
A
Matchboxnál 2006-ban debütál a böhömce, mint MB-50 – tökéletes
gengszterautóként fekete. Meglepően sokszor elsütik mindenféle
spéci kiadásokban – mint ez is – de az 1-75 sorban már annál
kevésbé. Utoljára én 2017-ben láttam egy rettenetes
selyemcukorka-zöld árnyalatban, de addig egészen sok, vonzó
kivitel napvilágot lát.
Igazából szerintem szép munkát végeztek, sok apró részletet emeltek ki rajta festékkel. A beltere sem elnagyolt, igényes kisautó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése