A közelmúltban írtam a Matchbox VW Golf Country kapcsán, hogy életem első, „SUV-közeli élménye” micsoda láb földbe gyökereztető katarzis volt. Életem első „crossower-közeli élménye” is hasonló.
Megmagyarázhatatlanul
vagány
Nem,
nem
egyszerűen kiszervezem a típusismertetőt minden autós-újságírás
(egyik) pontifex maximuszának, hanem teljes zászlózattal
beállok Csikós Zsolt és az általa megénekelt autó tulajdonosa
mögé! Igen, nekem is a Házibuli kapcsán volt meg a Matra Rancho
fertőzés, ugyanakkor. Az eltérés annyi volt, hogy én nem 15
voltam akkoriban csak 10 és nem Sophie Marceau-ba lettem szerelmes,
hanem az ő anyukáját alakító Brigitte Fossey-ba. Tessenek
kedves lenni fogyasztani az anyagot, igazán remek, még a TotalCar
fényes napjaiból!
Bár a rendszám a TC
cikkben kitakarva szerepel, nekem úgy tűnik, hogy ugyanezt a
példányt dolgozta fel kilenc évvel később (!) a Klasszik Kasztni
is:
Habnak a tortára álljon
itt a Matra Simca Rancho 1977-es, azaz a premierévből származó
holland prospektusa is!
Az első
Meglepett, hogy a pályafutása az 1-75 szériában ezzel véget is ért, mert zseniális Twin Packek sztárja volt 1984 és 1992 közt! Mi több bolgár barátainkhoz is elkerült, akik aztán nagyjából végtelen színverziót készítettek belőle. Teljesen szándékoltan kerülgetem a forró kását a későbbi verziókkal kapcsolatban, mert birtokolok ezekből párat és szándékozom majd őket a jövőben elétek tárni.
Hogy milyen az öntvény? Nos, szerintem szenzációs! Persze sok szempontból is elfogult vagyok. Én a Lesney 1982-es végnapjaiban voltam 10 éves. Pont a legfogékonyabb korban, még játszottam a kisautókkal de már volt elég eszem ahhoz, hogy ne lakjam le őket. A Superfast kerékkel beköszöntő és a Matchbox tulajdonosváltása közti időszakból származó Matchboxok a kedvenceim. Ugyanakkor objektívan szemlélve is remeknek találom a Matchbox Ranchót.
A műanyag alkatrészeket nagyon jó arányban használják, az és úgy műanyag ami ezt indokolttá teszi: Nagyjából azok az alkatrészek amik az eredeti autón is plasztikból készültek. Az első-hátsó lökhárítók és az előbbin a frenetikus gyári ködlámpák, a kerékjárati ívek- és az oldalsó alkatrészek díszítőelemei. A szélvédő anyagából kiképzett első lámpák nekem amúgy is a gyengéim. Szépek a kerekei és jól is rugóznak – ezen a konkrét példányon nem véletlenül vannak le is szakítva ezek. Akkoriban az ilyesmi még nem volt feláras extra: Van nyitható hátsó ajtaja is!
A korszak egyik legjobb Matchboxának tartom ezt, ami egy olyan autót mintáz ami ritka és érdekes!