Flying Colors
Thundershift 500
Thundersift 500 - egy picivel hosszabb változat és talán a képminőség is jobb egy kicsit
Cutoff Canyon
A közelmúltban tisztáztuk, hogy a Talbot Matra Rancho – már ami legalábbis a Matchbox Memories Facebook csoportjának tagjait illeti – közös rajongásunk tárgya. A Matchbox verziói a jobban ismertek a mi földrajzi koordinátáinkon, bár más gyártók is feldolgozták. A Corgi-ból máris jelentősen eltérő változatot tudok mutatni az elsőként bemutatotthoz képest!
Ott tartottunk a történetben, hogy bár a Corgi arányai közel sem tökéletesek és részletgazdagságban a Matchbox lepipálja, a kutyusos márka többet nyújt abban a tekintetben, hogy a hátsó, harmadik ajtaja az eredetihez hasonlóan, cirka egyharmad arányban lefelé-, nagyjából kétharmad arányban felfelé nyílik.
Kivéve amikor nem! A mai blogbejegyzésben egy olyan változatát láthatjátok, aminek leegyszerűsítették ezt a részletét és a Matchboxhoz hasonlóan csak alsó ajtaja van – a felsőt tessenek kedves lenni odaképzelni.
Porsche kolléga megerősített abban, hogy ez egy legitim verzió és nem felhasználói csonkítás áldozata – nem is nagyon lehetne másként, mert akkor hiányozna az öntvényből egy darab, ennek meg szemlátomást végig ér a teteje addig, míg kell – merthogy gyermekkorában birtokolt egy szakasztott ilyen dekorú példányt.
Nem szoktam ilyesmivel különösebben foglalkozni, de az is jelentős eltérés, hogy ez a verzió Kínában készült és nem Angliában.
A festése alapján én az olasz, Sinclair ZX Spectrum rajongói klub gépjárművének gondolom.
Azt gondolom, hogy ebből a 9-es csomagból autórajongói szemmel ez az egyik legizgalmasabb jármű. Jó régi öntvényt vett elő a Mattel, amivel kapcsolatban érdemes behoznunk a lemaradást.
A második generáció
második ráncfelvarrása
A
Matchbox kínálatában 2008-ban debütált a Subaru Impreza
rendőrautó, az előző modellévben kifutó második generáció,
második ráncfelvarrásával. Ez volt az utolsó Impreza, ami nekem
tetszett. Világosan emlékszem, hogy a Kézzel együtt nézegettünk
egy tengerentúli portyánkon azt a harmadik generációsat, amit egy
bevásárlóközpont parkolójába kitelepülve promótált a helyi
kereskedő. Jót beszélgettünk a szemlátomást nyári munkán lévő
fiatalemberrel – bár rögtön a beszélgetés elején elmondtuk,
hogy külföldi autórajongók vagyunk és nem potenciális vásárlók
– és kívülről-belülről megmustráltuk. A Kéz akkor valami
olyasmit mondott, hogy „hát ez kinézetre akár egy Hyundai is
lehetne”.
Elkalandoztam! Szóval az első két Matchbox inkarnációt itt énekeltük meg, a harmadikat pedig itt. A legelső postban a típustörténetet is birizgáltuk, még egy TotalCar videót is beszúrtam az autós portál boldog, víg napjaiból. (Annyira régi a post, hogy bár a videó változatlanul megvan a TeCsőn, nem jelent meg, mert még Shockwave Flash lejátszót használt. Ezt most javítottam.)
De úgy érzem érdemes erősíteni ezen a téren, úgyhogy javaslom tessenek fogyasztani a Vezess.HU tesztjét, ami pont a nekünk érdekes, a subarus szlengben Sólyomszemnek hívott változatot tárgyalja.
A gyártás utolsó évéből tudok prezentálni egy katalógust az Egyesült Államokból:
A módosított öntvény
2019-ben veszik ismét elő a Subarut, retooling után. A külön alkatrész fényhíd helyett, az ablakokat és szélvédőket adó alkatrészből lesz a megkülönböztető fényjelzés. Nyilván az előbbi jobban tetszik, de a mai „óvjuk meg a kölyköket saját maguktól” szabályok után már ilyet nem lehet, úgyhogy örülünk, hogy egyáltalán foglalkoztak a fényhíd kialakításával. A kisautóknak ebben az 1:64 körüli – ez az öntvény konkrétan 1:61 – méretarányban az eltúlzott méretű megkülönböztető jelzések állnak igazán jól, de ez a megoldás sokkal jobban hozza a reálisnak tekinthető méreteket.
A retool tehát 2019-ben debütál. Akkor, aztán 2020-ban, 2022-ben és 2024-ben is ötös csomagokba kerül különböző dekorokkal. Az 1-xxx sorba nem, de 2022-ben egy „Japan Origins” nevű, 12 tagú különleges kiadásban is szerepel. Igazából ezek nekem mind tetszenek.
Amit
ebben a 9-es pakkban látunk, az a 2022-es, „Japan Tourers” 5-ös
pakkban debütál és mint már említettem, a 2014-es, MB-93
dekorja.
A
korábbi postokban már említettem, hogy teljesen elégedett vagyok
ezzel az öntvénnyel és a retool sem ártott neki. Esélyesnek
érzem, hogy fogjuk még ezt az öntvényt a jövőben is
viszontlátni.
A világ legismertebb autója – tényleg, felmérések vannak róla, hogy a Bogarat még azok is felismerik, akiknek amúgy semmi köze a gépjárművekhez – és a blogunkon teljesen új márka találkozása a mai postban!
A fentiek alapján engedjétek meg, hogy ne foglalkozzak az eredeti gépjármű történetével és csak a kisautó gyártójáról szóljon ennek a bejegyzésnek az írott része.
A Hongwell egy 1995-ben alapított hongkongi illetőségű cég. A fő csapásirányuk az 1:72 méretarányú – a vasútmodellezésben ez a 00, melyről én úgy tudom, hogy a leginkább a briteknél és Írországban kedvelt méretarány. Aprólékos kidolgozás, részletes és pontos festés, gumiabroncsos kerekek és mindezek mellett – vagy éppen ellenére, nézőpont kérdése – alacsony ár jellemzőek a termékeikre. E bejegyzés tárgya is ilyen és pont ezért esik kívül a fókuszunkon, merthogy az 1:60 körüli méretarányhoz képest túl kicsik.
A Hongwellé a Cararama márka, ami nem teljesen ismeretlen a hazai vásárlók körében. Érdekes, hogy mintha mindent elkövettek volna azért, hogy kiessen az érdeklődési körünkből, mert vagy túl kicsik, vagy nekünk már túl nagyok: 1:24-, 1:32-, 1:43 méretarányban készülnek.
Ennek a konkrét 1:72-es Hongwell Bogárnak az a története, hogy börzei turkálóból mentettem ki. Bár pirinyó annyira szép, részletes és sérülésmentes, hogy turkálós áron nem tudtam otthagyni!