Az Opel 1964-ben az addigi Kapitan és Admiral nevű modelljei mellé bemutatta a csúcsot jelentő Diplomatot is. A dolog érdekessége, hogy a General Motors csoporthoz tartozó, patinás Európai márka akkori, csúcskategóriába tartozó modelljei igazándiból csak a rájuk akasztott névtáblában, felszereltségben, a motorokban és a váltókban különböznek egymástól, a kasztni azonban ugyanaz. Persze az előző kijelentés nem teljesen pontos, mert több olyan motor és váltó is volt, ami mindhárom modellváltozatban előfordult. Ezekhez az Európai mértékkel guruló repülőgép-anyahajó méretűnek számító autókhoz a motorokat és a váltókat a GM egyik amerikai márkájától válogatták, nevezetesen a Chevytől. A Diplomat legnagyobb erőműve az 5,4 literes V8-as 227 pacit préselt ki magából. Hogy ez sok vagy kevés? Nos, ez a 327-es – 327 köbhüvelykes – Small Block (ettől a két szótól mindig sátáni vigyor ül ki az arcomra) moci, amit 1962-1969 között gyártottak, különböző változatai gyárilag 250-től 375 lóig teljesített amerikai verdákban. Ehhez képest az Opel egészen harmatosnak tűnik. A Diplomat kizárólag a szintén amerikai születésű kétsebességes Powerglide automatával volt rendelhető. Nem, nem akarom tudni a fogyasztását!
Amit a Matchbox megmintázott, az az első generációs Diplomat (A), amit 1968-ig gyártottak. A sorozat még egy generációt ért meg (B), amit 1969 és 1977 között készítettek. A Matchbox kínálatába 1966-ban kerül bele az MB-36, pontosabban a 66-os az első katalógus amiben láthatjuk, ugyanis az alvázon nincs keltezés. Ez egyáltalán nem szokatlan a regular wheel modelleknél, szóval fogadjuk el a katalógus megjelenést a premierévnek. A Diplomat túléli az 1969-es Superfast átállást, de 1970-ben láthatjuk viszont utoljára. Nehezen tudom megítélni hitelt érdemlően, mert a Superfast kerekű verzióhoz még nem volt személyesen szerencsém, de a karosszériát a kicsi RW kerekekhez szabták, így a vékony SF kerekek nagyon furán állnak neki – már amennyire ez Areh mester képeiből ez leszűrhető.
Az a sanda gyanúm, hogy nem ez a 71:1 méretarányú Matchbox a legjobban sikerült konstrukciója és hajlamos lehet a szétesésre. Hogy miért mondom ezt? Nos, Andrewboy kolléga már megelőzött az MB-36 bemutatóval. Az ő példánya is széthullhatott valamikor, amit az egyik előző tulajdonos nagy mennyiségű folyékony ragasztóval akart meggyógyítani, aminek áldozatul esett a nyitható motorháztető. Az én példányomon ugyan ez a részlet sértetlen maradt, de a széthullást hevítéses módszerrel próbálta meggyógyítani az egyik előző tulaj, amire viszont ráment a belső tér és a vonóhorog – ez utóbbi teljesen hiányzik, úgy sejtem elveszhetett a széteséskor. A vicces az, hogy elsőre fel sem tűnik, hogy belül olvadt vaníliafagyiból van minden, csak ha kicsit tüzetesebben szemügyre veszi az ember, akkor tűnik fel, hogy ilyen béna munkát kizárt, hogy kiengedett volna a a Lesney gyár a kapun. Ehh, kell ebből egy normális állapotú darab, mert amúgy szerintem nagyon rendben van!