Az egész azzal kezdődött, hogy a Convoy Project oldalán megláttam a CY-117 premierváltozatát és beleszerettem. Nem szeretem ezt a Generic Tractor Cab vontatót, de ez a rozsdásnak ható festés engem Steven Spielberg Párbaj című filmjének 1955-ös Peterbilt 281-esére emlékeztet, bár pontosan tudom, hogy köszönő viszonyban sincs a kettő. (Az Americana kitűnő cikket jegyez az ügyben, ne hagyjátok ki!) Elkezdtem nyomozni, de sehol sem leltem róla semmit. Charlie Mack nem tárgyal még ennyire új Convoyokat, megfeneklettem. Egészen le is tettem a dologról, míg az eBay-en össze nem futottam egy szívélyes brit eladóval, aki tudta miről beszélek. Elkottyantotta azt az értékes információt, hogy ez egy szett része, „amit ha akarok meg tud nekem hozni Amerikából” és mondott egy olyan összeget, hogy leestem a székről. Megköszöntem, nem kértem. Úgy hogy sejtettem, hogy mit keresek, az amerikai eBay-en megleltem a speciális, csak a Toys”R”Us-nak – játékáruház lánc –gyártott szettet. A közelmúltban pedig hozzájutottam és végre landolt nálam.
A Matchbox Memories első igazi bejegyzése az a PS-1 konténerkikötő szett volt, amit nagyon sokáig használtam fotóháttérnek. Nos, ezt a szettet nem fogom! Remek játékszer, gyerekként biztos nagyon tetszett volna, de a PS-1-nek a nyomában sincs. Eleve vicces, hogy junkyard-nak, azaz szeméttelepnek hívják, holott sokkal inkább építési, bontási terület.
Műtárgyak
Az alapot egy több darabból összepattintható út-hegy-domb valami képezi, amin áll egy lebontásra váró épület, egy híd, sorompó, cégtábla, épület-döntő golyó daruval, egy nagy kád valami, „recycling” emblémával és egy silószerű valami. A daru magassága állítható és a tengelye körül elforgatható, de érdekes módon a lánc a végén függő golyóval merev. A háromemeletes ház felső két emelete csuklóval „nyílik” és rá lehet borítani a mögötte futó útra. A „cégtábla” egy kis bigyó megnyomására – célszerűen a bulldózerrel kell ezt csinálni – összeroskad, mint az a bizonyos feszített cérna „csontvázú” kiskutya gyerekkorunkban, aminek ha megnyomtuk a talpazatát itt-ott, akkor tudott ülni, pofára esni, meg szétesni. A valamivel teli kád tartalma hátul megemelkedik, ha nekitolunk valami járgányt – célszerűen a betonkeverőt – és akkor úgy tűnik, mintha folyna ki belőle valami. Mi van még? A sorompó felnyílik, ha ráhajtunk az előtte lévő fekvőrendőrre. A silóbigyónak lehet tekergetni a tetejét és akkor a benne lévő valami lefelé közlekedni tűnik, de persze nem potyog ki belőle semmi. A ház mellett a hegyben – vagy mi az – van egy lenyíló falrész, aminek ha nekimegy a bulldózer, akkor az beomlik. Nagyjából ennyi amit tud a készség.
Kiegészítők
A szetthez jár egy kalapácsos, jó munkásember, akit már ismerünk a Hitch ’n Haul: Construction Zone Twin Packből. Hiányosnak is csak jóindulattal nevezhető zoológiai ismereteim szerint a mellékelt őrkutya inkább őrfarkasnak tűnik. De akkor meg mitől barna? Nem az igazi, főleg ebben a támadó helyzetben rémisztő.
Járművek
A CY-117-et már megénekeltem a bevezetőben, szerintem ez a rozsdabarna festés nagyot üt. Okos gondolat volt, hogy nem króm, hanem szürke az alváz és vele a hűtőrács és a kipufogók. Ugyanígy a fekete, dísztelen kerekek is kellenek az agyonhasználtságot sugalló összképhez. A tartályon lévő matrica is tetszik, a foltos-koszos grafika egyszerűen megvalósítható, de látványos grafikai elem. Kizárólag emiatt vásároltam meg az egész szettet. Az alvázán 1987-es keltezést viselő GMC Wrecker – amit én hajlamos vagyok GMC Sierra-nak gondolni – valami olyasmi, ami egyszerre tetszik is meg nem is. A karosszériával a világon semmi bajom, de az, hogy átlátszatlan szélvédője van, a belső terét pedig nemes egyszerűséggel elhagyták, kiábrándító. Az ok, hogy miért tették ezt, hogy a vontató daruja egy rúgós szerkezeten nyugszik, a gém lehajtható. Ugyan 1987 olvasható az alvázon, először az 1989-es katalógusban bukkan fel először, mint MB-71. Areh ipari mennyiségű változatot jegyez ebből is. Azt is tőle tudom, hogy szakasztott ugyanez a festésű változat egy 2006-os 5-pack-ben szerepel először. A nálam az esztétikai környezetszennyezés kategóriába számító, 1987-es keltezésű Bulldozer-t a 2001-es katalógusban fedeztem fel először, mint MB-37-et. (Ebből az évből nincs képe az 1-75 Guide-nak, de gondolom a kettő egy és ugyanaz.) Az ottani verzión szemlátomást rendes, gumiból készült lánctalp van, ezen csak egy műanyag imitáció, a hasából kandikál ki négy apró kerék, hogy azért guruljon. Ahogy elnéztem Areh-nek sem a kedvence, cakk-pakk két verziót jegyez belőle, azok is elég béna 5-pack-ekből vannak. Kár ezért, a cégnek lényegesen jobb bulldózerei is voltak. A 2000-re dátumozott Cement Mixer ugyanez pepitában. Ronda, mint a bűn! 2001-ben szerepel először katalógusban, mint MB-40. (A kép egy évvel későbbről való, mert 2001-ből erről sincs kép.) A 2003-as MB-22 viszont szinte teljesen ugyanez a festés. Elég érdekes kavalkád, nemde?
Érdekes, Európában felettébb ritka szett, de igazából csak a CY-117 szerelvény tetszik belőle. Viszont az nagyon!
1 megjegyzés:
Húú ez marhára tetszik! Kéne egy ilyen nekem is... Az a kutya a leg fullosabb!! Brrr :D:D
Megjegyzés küldése