2007/10/23

„Looks like we’ve got us a Convoy!”

A közelmúltban az USÁ-ban jártam és a legnagyobb bánatomra egy Matchboxot sikerült nagy nehezen beszereznem, pedig nagy reményekkel indultam útnak, miszerint hogy beszerzem az új Convoyokat. Hát nem jött össze. A még közelebbi múltban viszont Bécsben jártam és a Máriasegítsmeg utcában az egyik áruház játék részlegén lepakoltam a teljes Matchbox polcot. Ott volt az összes friss Convoy megjelenés! Tehát lehet rá számítani, hogy ide is begyűrűzik lassan-lassan.

De haladjunk sorjában! Az új konténerszállítóról (CY-119 aka. L3942) már ejtettem szót akkor, amikor még tényleg csak amerikai megjelenés volt. Most végre beszereztem kibontható változatot is belőle. Ennek a postnak a főszereplője a Tractor Trailer, de nem vesztegetnék rá több szót, hiszen éppen az előbb linkelt postban töviről-hegyire kielemeztem. Viszont ami a vontatmánnyal kapcsolatos spekulációimat illeti, ott van újdonság. Egyrészt már listázza a Convoy Project és „New Flat Bed” lett a neve. A konténerek ajtaja valóban nem nyitható és alapvetően eléggé kiábrándítóak a régi konténerekhez képest. Elvben a vontatmányon lévő két horonyba kéne illeszkednie a konténerek alján lévő lábaknak, de azok közel sincsenek olyan pontosan öntve, mint mondjuk egy Lego kocka – vagy hogy ne menjünk olyan messzire – mint a régi konténerek, ezért nem annyira szeretnének a helyükön maradni. Még annyira sem, mint a régi konténerek, a régi fajta flat bed truckon. Természetesen éppen annyival szélesebbek, hogy a Sambron Jacklift, vagy a régi Fork Lift Truck éppen nem tudja megtartani. Pontosabban az utóbbi igen, ha teljesen hátradöntjük a gémjét. Fel nem fogom, hogy miért nem tartották meg a régit, akár úgy is, hogy nem nyithatóak az ajtói.


Csak tudnám, hogy miért kellett lecserélni a régi konténereket?! CY-119 (L3942).

Ennek édes testvére a szintén a fentebb linkelt postban említett csőszállító. A C-119 avagy L3945 ugyanaz a történet, csak konténerek helyett csövek vannak rajta. Kedves jó tervezőembernek már nem volt annyi esze, hogyha már ugyanolyan lábakat kellett terveznie az aljára, mint a konténerekre, akkor valamilyen trükkel megoldja, hogy egymásra lehessen tenni őket, mert mondjuk a gyerek konténer terminálosdit akar játszani. A csőcsomag alacsonyabb, mint a konténer, ami még nem lenne baj, de míg a konténerre rá lehet tenni a csöveket, fordítva nem. A tervező sohasem volt gyerek, az is biztos!


CY-119 (L3945) csövekkel. A rakományából nem lehet tornyot építeni.

Az új tartálykocsiról először a DAF XF95 debütálása kapcsán értekeztem. Különösebb kommentárra nem pocsékolnám a biteket, Tractor Trailer + új festésű New Tanker = CY-117 (L3943). Ez az „Air Products” cucc egészen pofás. A tökéletesen ugyanilyen, csak éppen festésében eltérő CY-117 (L1490) Phillips 66 szerelvény már nem igazán új, csak éppen eddig nem vettem elő a tarsolyból. Ebből nincs másik a birtokomban, marad NRFB.


CY-117 (L3943). Zöldben egészen jóképű.

Phillips 66 tanker. Régebbi, de még nem szerepelt a CY-117 L1490.

Utoljára hagytam a nekem legjobban tetsző darabot, a DAF XF95 második megjelenését a Convoy sorozatban. Szerintem jelenleg ez a vontató a legpofásabb a sorozatban, a fehér szín kifejezetten jól áll neki. A Fishbelly vontatmányban sincs semmi igazán új, de a szerelvény biza az, a CP is csak mostanában listázta be – jelzem változatlanul rosszul, hol XB-nek, hol FX-nek hívja – a CY-120-at (L3111).



CY-120 (L3111) "Hófehérke". A jelenlegi Convoyok közül ez a legszebb vontató, bár ennyire aggasztóan kevésből nem nehéz "legnek" lenni.

1 megjegyzés:

Tommi írta...

Annyi újdonság, meg megújított régi autó van mostanában a matchboxok között.
Kár, hogy a 9000-es Saab nem újítja nem ilyen. Az még nagyobb kár, hogy nem csinál semmilyen Saab-ot sem mostanában. pl. a 9000-es 2. generációjának örülnék :)