2008/01/13

Matchbox Twin Pack kamionok – már majdnem Convoy – Harmadik rész TP-24 - UPDATED

A TP kamionokat feldolgozó sorozat legunalmasabb része a mostani. Ígérem innen már csak izgalmasabb dolgokkal traktállak benneteket és tartunk egy köztes kis szünetet is.

A TP-24-et Charlie Mack nemes egyszerűséggel Container Trucknak hívja, ami onnan jöhet, hogy a vontatmány arányai meglehetősen emlékeztetnek a 40-lábas (tengeri) konténerekre. Mindazonáltal nem lehet leemelni a „konténert” úgy, mint a TP-22 20-lábas konténereit az Articulated Trailer-ről. Éppen ezért én hajlamos voltam mindig is úgy tekinteni ezt a szerelvényt, mint rendes, tisztességes „dobozos” kamiont. Talán nem véletlen, hogy később már a Convoy sorozatba mint Box Truck, vagy Box Trailer került bele ugyanez. Viszont az is biztos, hogy ugyanolyan nyitható ajtói vannak, mint a 20-lábas konténereknek, ezért Charlie gondolatmenetét is el tudom fogadni. Összefoglalva: ez a TP-22-ben debütáló utánfutó harmadik inkarnációja, egy újabb, fix felépítménnyel. Nem véletlenül ennek az alján is Articulated Trailer felirat olvasható. A vontató a már ismert csőrös Peterbilt.

Charlie össz-vissz öt változatot említ a TP-24-ből, mindegyik vagy Firestone, vagy Matchbox felirattal, négy közülük piros vontatóval, míg egy sárgával.

A TP-24-ből terveztek egy sárga, Kodak feliratút is, ami még a katalógusba is bekerült, de kereskedelmi forgalomba soha. Elképzelésem sincs, hogy ezek a dolgok hogy működnek, hogyan kerültek ki a prototípusok a gyűjtőkhöz, de az eBay-en láttam ilyen sárga vontatós-utánfutós „pre-production” darabot közel ötszáz angol fontért.

UPDATE: Találtam a neten egy oldalt, mely bővebben tárgyal érdekes Matchbox témákat, köztük ezt is. Úgy tűnik jól találgattam, a TP-k Peterbiltjei valóban azért viselnek az alvázukon „Long Haul” feliratot, mert a Peterbilt nem engedte ráírni a nevüket. Több kifogásuk is volt, de ami a legtöbbet nyomta a latban, hogy a látványos hűtőrács és első lökhárító ezeken fekete és nem csillogó króm, mint az eredetin. Hajlamos vagyok hinni a forrásnak, mert valóban, később az 1-75 sorozat Peterbiltjei, de a Convoyok is mind-mind krómozottak. A Kodak történet pedig annyira triviális, hogy nehezemre esik elhinni, hogy ilyen – már elnézést – hülyék voltak a Matchboxnál. A Kodak szerelvényt úgy készítették el és tették be a katalógusba, hogy nem egyeztettek a céggel, nem kértek erre engedélyt. A Kodaknál meglátták és leállították az egész dolgot. A vontatmányokat a gyárban összetörték – szemlátomást azért persze nem mindet, gondolom élelmes Janik... izé... Johnny-k már akkor és ott is voltak – a vontatókat pedig felhasználták más TP-khez, így „keletkeztek” a ritka, sárga vontatós csőszállítók.

Egy kis kupac TP-24. Most jöttem csak rá, hogy nincs is NRFB-m belőle. A bal felső vontató alvázát az eredeti tulaj kicsit átpimpelte egy fekete filctollal.
Ezért hívja Charlie Mack Container Trucknak: Egy negyven lábas konténer egy Freightliner vontató után kötve.
Soha nem került kereskedelmi forgalomba, de a katalógusba mégis bekerült: Kodak festésű TP-24. Érdekes még a korabeli Majorette-ek csomagolására emlékeztető doboz. Végül ezt sem vezették be. Biztos ami biztos, sikerült a nevét is elrontani a képen.

Version 2.0

A Matchbox Memories-nak otthont adó Blogger már jó régen átesett egy komolyabb frissítésen. Tud azóta egy csomó mindent, amit nagyon szerettem volna használni, de ahhoz át kellett volna állni az új template-ek valamelyikére. Ettől pedig ótzkodtam, mert minden változtatás, amit az eredeti, régi sablonon végrehajtottam - számláló, linkek, Google kereső és hirdetések -, mind mentek volna a levesbe. Ma viszont nekiduráltam magam és átvittem az egészet az új sablon alá. A dolog meglepően egyszerű volt és az eredmény talán kicsit pofásabb is lett, mint amilyen a régi volt. A színekben még nem vagyok egészen biztos, hogy így maradnak, szóval lehet, hogy azt még hegyezem majd, de ezennel kihirdetem a 2.0-ás változatot!

2008/01/07

Matchbox Twin Pack kamionok – már majdnem Convoy – Második rész TP-23

A Twin Pack kamionjairól szóló sorozat második része meglehetősen rövidke lesz, hiszen a TP-22 kapcsán minden lényeges tudnivalót elmondtam már a TP Peterbiltjeiről. A TP-23 felfogható egy módosított TP-22-nek is. A vontató tökéletesen ugyanaz – csak a színe más. Charlie Mack meglehetősen ostoba néven emlegeti ezt az 1979-es szerelvényt: Covered Container Truck – azaz Ponyvás Konténer Teherautó – név annak köszönhető, hogy az Articulated Trailer kapott egy műanyag platót és hozzá oldalfalakat, illetve egy abba illeszkedő szintén műanyagból készült ponyvatetőt. Ez utóbbi a Mercedes Truckokhoz hasonlóan levehető.

Charlie három változatot említ a TP-22-ből, melyek közt csak a ponyva Firestone matricája feliratának tipográfiája a különbség illetve, hogy az egyik verziónak nincs szélvédője. Az értéke mindegyiknek 10-15 dollár körül mozog NRFB állapotukban.

A TP-22 és TP-23 közös vonása még, hogy mindkettőt továbbvitték a Convoy sorozatba – természetesen a Convoyra jellemző változtatásokkal.

TP-23 "Covered Container Truck"
Ezzel a darabbal egyértelműen játszott egy kisgyerek. A "ponyva" nélkül.
Bár a mostani Matchboxok lennének legalább ennyire részletgazdagok!
NRFB. Nem látszik rajta a harminc év. A befőttesgumi itt is gyári extra.

Matchbox MB-63 Desert Thunder V16 – Dakar helyett

Még az is tudja, hogy az idén, 2008-ban elmarad a Párizs-Dakar rallye, aki amúgy nincs benzinnel oltva. A dolog mindenkinek rossz, az indulóknak, a szervezőknek, a közönségnek, a közvetítő tévéknek, a szponzoroknak. Kihagytam valakit? A hogyanokat és miérteket már sokan megírták, és még sokan fogják elemezni nálam szakavatottabbak. Éppen ezért ettől eltekintenék. A szomorú alkalomból vettem elő – és előre az ismertetők sorában – az MB-63 Desert Thunder V16-ot, ami egyértelműen egy Dakar-támadó teherautónak látszó tárgy. Ha a Convoy 1:100 körüli méretarányában lenne, akkor imádnám, ebben a csenevész méretarányban igazán nem vagyok oda érte. Valamivel nagyobb, mint az „ős” Mercedes Container Truck, de igazán nem tudnám megmondani, hogy mivel arányos, az előbb említettnél lényegesen nagyobb, a Dodge Delivery Truck-nál lényegesen kisebb.

Nem hinném, hogy valamilyen valódi járművet mintáz – bár közel sem vagyok valami nagy Dakar szakértő –, a rajta lévő szponzor emblémák is kamunak tűnnek, mint az amerikai filmekből az ACME Inc. Az egész szerzet túlnyomórészt műanyag, fém elvétve akad benne. Lehet, hogy csak én vagyok figyelmetlen, de mostanában valahogy nem divat, hogy a Matchboxokra vonószemet rittyentenének, ezen viszont van. Lehet, hogy ez jelent valamit? Esetleg, hogy hamarosan várhatunk az 1-75 – sőt egyes hírek szerint 2008-ban 1-100-ra bővülő – sorozatban végre utánfutókat és pótkocsikat? Jó lenne! Teljesen véletlen, de Areh pont tegnap frissítette a Desert Thunder V16-kollekciójának oldalát és két új, idei darabot is felsorol a már régebben ott lévő két 2007-es kiadású mellé. Kinéztem a szemem, hogy mi a különbség a valamivel világosabb narancssárga – az is lehet, hogy csak véletlen, vagy a fényképezőgép „hibája” – és citromsárga idei, illetve a tavalyi modell közt, aztán rájöttem. Más a hűtőrács! Az újabbon van pár fura kitüremkedés ott.

Csak a méretarányát, azt tudnám feledni!
Ebben sincs sokkal több műanyag, mint egy reklámöngyújtóban.
Ez még a 2007-es változat, az újnak van pár dudor hűtőrácsán.
NRFB.

2008/01/04

Matchbox Twin Pack kamionok – már majdnem Convoy – Első rész TP-22

Visszatérő látogatóim kétségkívül tisztában vannak vele, hogy minden Matchboxok közül a Convoy sorozat a kedvencem. Már írtam olyan korábbi Matchboxokról, melyeket a sorozat közvetett előfutárának tartok – Major Pack M9 – Inter-State Double Freighter, MB-1 és MB-2 Mercedes szerelvény –, egyáltalán nem írtam még olyan Major Pack-ekről, melyeket szintén ide sorolok, azon egyszerű ok folytán, hogy ilyenjeim nincsenek. Viszont elkövettem azt a hibát, hogy többször is belekaptam a Convoyok közvetlen előfutárába, a Twin Pack sorozat részeként megjelent nyergesvontatókba – itt meg itt –, anélkül hogy teljes és átfogó képet adtam volna a teljes sorozatról, mely csupán pár változatot tartalmaz. Ezt a hiányosságot pótolnám most.

Első körben tisztázzuk azt, hogy mi a csuda is az a Twin Pack! Eredetileg 1976-ban debütált a sorozat Two Pack (kettes csomag) néven. Mint azt a nevéből nem nehéz kisütni, a csomagokban kettesével lehetett járműveket találni, például valamilyen személyautót és egy hozzá társított utánfutót, de gyakran két különböző, de valamilyen módon mégis egy témát lefedő járgányt. Az is előfordult, hogy például egy-egy darab csak, mint Twin Pack jelent meg. Az idő előrehaladtával a sorozatot sokféleképp hívták – 900 Series, Hitch ’N Haul – míg végül 1984-ben Twin Pack lett a sorozat neve.

1979-ben éppen 900 Series, amikor a csőrös Peterbilt szerelvények debütáltak, de még 1981-ben is így hívták, amikor a Leyland vontatók is bekerültek. A Twin Pack-ek számozása nem követi az időrendet, ami alapján viszont én ésszerűbbnek tartottam rendezni őket.

Az első a sorban a TP-22, konténerszállító 1979-ből. Charlie Mack 10 különböző változatot említ ebből a szerelvényből. Ami nekem megvan, az a legelső, leggyakoribb premierváltozat. További hat csak a rajta lévő konténerek árnyalataiban, illetve a vontató színében – nem bronz, hanem vörös – különbözik. A maradék négyen már más feliratú – NYK, Sealand – és színű – vörös, világoskék – konténerek vannak, illetve a vontatóik is sötétzöldek vagy vörösek, az áruk, pedig felér egy testi sértéssel.

A TP sorozat csőrös Peterbilt vontatói csak hasonlítanak a későbbi Convoy szériában szereplőkre. A valóságban egyetlen alkatrészük sem közös. A Convoyok háromtengelyesek, Superfast kerekek helyett a nagyobb, Convoy-ra jellemző kerekeik vannak. A TP-ken nincsenek látványos, krómozott kémény-kipufogók, mint ahogy alvófülke sem. Viszont a tetejükön ott egy hatalmas légkürt, ami szerintem a Major Pack M9-ről származik. Ha tüzetesebben szemügyre vesszük a kétféle vontatót – lásd a mellékelt képeket – akkor jól látszik, hogy bizony minden kis részletükben van eltérés, talán csak a hűtőrács és az első lökhárító azonos. A TP-k Peterbiltjein egyébként nincs is rajta a típusjelzés, vagy a név. Az alvázon „Long Haul” (Szó szerinti fordításban "Hosszú Vontató" de ez pont akkora sületlenség, mint aminek hangzik.) szerepel, és jól látszik, hogy egy már elkészült öntőformát módosítottak, hogy az eredetileg ott szereplő feliratot felülírják ezzel. Lehet, hogy nem tudtak megállapodni a Peterbilttel a névhasználatban? A felett, hogy igazából melyik változat hasonlít jobban az eredetire, lehetetlen pálcát törni, hiszen mindkettő autentikusnak tekinthető. A kéttengelyes változatot inkább rövidtávú szállításhoz használják, míg a háromtengelyes, hálófülkés változatokat – melyekből lényegesen hosszabb, nagyobb hálófülkével és abban is kialakított rakodóhellyel bírók is léteznek – pedig a nagytávolságú, akár parttól-partig fuvaroknál.

Az utána kötött vontatmányon az Articulated Trailer felirat olvasható. A síkplatós tréler egészen minimális részletekben különbözik a Convoy változattól. A kerekek itt még nyilvánvalóan Superfastok, illetve még nincsenek kitámasztó lábai, így a vontatóról lecsatolva nemes egyszerűséggel pofára esik a pótkocsi. Különbözik még a vonószem is, az egyszerű függőleges pöcök végén van egy vízszintes „keresztvas”. Ezért a régi vontatmányok nem csatlakoztathatóak a Convoy vontatóihoz – fordítva egyébként működik a dolog.

Az első Twin Pack Long Haul kamion, a TP-22, mint a 900-as sorozat része NRFB. A konténereket rögzítő befőttesgumik (maradványai) gyári tartozékok!
A TP22-ből a leggyakoribb változat. A konténerek nem nyithatóak.
Csinos minden szögből a Charlie Mack szerint "Double Container Truck" szerelvény.
Talán az egyetlen alkatrész, ami változatlan a későbbi Convoy Peterbilttel a hűtőrács és a lökhárító.
Se sleeper cab, se kipufogók, se harmadik tengely, de lépcsők és az üzemanyagtank is más. Viszont van két jókora légkürt.
Jól látszik, hogy a vonószemet fogadó nyereg is eltér. A TP utánfutói nem kompatibilisek a Convoy vontatóival.

2007/12/31

Matchbox Unimog update – Twin Pack TP-112

Több mint egy éve, hogy írtam a Matchbox Mercedes Unimog értelmezéseiről és mivel közben a Mercedes Trailer mibenlétét is tisztáztam, végre írhatok a Twin Pack (Two Pack) megjelenéseiről. Charlie Mack sokat segített az azonosításban, így végre tudom, hogy amik nekem vannak azok TP-112-ők. Az első, a fehér-narancssárga ponyvás – nálam NRFB – változatról is tőle tudom, hogy azon az a bélcsavarodásra emlékeztető betű egy „e”. Tehát ha ő mondja, akkor a felirat „GES”. A szerelvényben sok különlegesség nincs, elől az MB-48 Unimog, hátul az MB-2 Mercedes trailer – igaz annak fix zsámolyú változata. Azt, hogy ennél a szerelvénynél sok jelentősége nincs, hogy a forgózsámoly rögzített már a piros „UR-83 Unfall-Rettung” (amennyire hiányos nyelvtudásommal sikerült felfognom, „Beleset-Mentő”) szerelvényből tudom: Lévén az Unimogon meglehetősen magasan van a vonóhorog, az utánfutó első kerékpárja a levegőben lóg! Lehet, hogy pont ezért rögzítették ezt az alkatrészt? Érdekes az is, hogy Charlie mindkét változatot 10-12 dollár körüli értékre becsüli, ezzel szemben én úgy tudom, hogy a Német piacra készült szerelvény az értékesebb, ráadásul elég sokkal. Egyébként négy különböző változatot említ, melyből kettő a sárga, „Rescue” feliratos MB-48-al kezdődik és egy „Alpine Rescue” feliratú MB-2-ben ér véget. Azok közt csak annyi a különbség, hogy az egyiknek sárga, a másiknak kék ablaka és fényhídja – népszerű nevén cici – van.

A négy különböző TP-112-ből az első. A második ugyanez, csak kék ablakokkal. A kép az eBay-ről származik.
Charlie Mack-től tudom, hogy az a felirat ott GES. Ez az NRFB viszont már az enyém! Mondtam már, hogy piszok nehéz ezeket a blistereket úgy fotózni, hogy ne csillanjanak be?
Úgy tudom, hogy ez a legértékesebb a TP-112-ők közül, lévén ez a változat csak az NSZK piacra készült. Az utánfutó első kerekei a levegőben kalimpálnak, mert az Unimog vonóhorga magasabban van.

Matchbox Convoy CY-114 Tractor Cab Good Year Fishbelly Trailer

Ez egy nagyon rövid post lesz, mert mind a Tractor Cab-et, mind a Fishbelly Trailert oda, vissza, tétre és befutóra is kiveséztem már és nem ismételném magam. Ami új, az az összeállítás, lévén ebből a két elemből álló szerelvény itt még sohasem szerepelt, holott ez a leosztás egyáltalán nem új. Az első ilyen, azaz a CY-114 2005-ből való, ez a konkrét verzió pedig 2006-ból. Még úgyis, hogy csak egy matrica a vontatón, tetszik a jópofa grafika. A Tractor Cab-nek sohasem leszek lelkes híve, ezzel a ronda, fakó szürke műanyag alvázzal, ami egyben a hűtőrácsot is adja, meg különösen nem tetszik.

Matchbox CY-114 2006-ból. Csak a Tractor Cab szürke alvázát tudnám feledni!
A Good Year matricázású Fishbelly trailer azonban kifejezetten pofás.

2007/12/27

Médiatámogató - Corvette Grand Sport by Rauscher Customs

Bevezetőnek egy szolgálati közlemény: Nincs otthon netem úgy meg nehéz blogot frissíteni. Most úgy vagyok, mint a hülyegyerek a tévéreklámból, akit a biztonsági őrök szívatnak amikor bejár a munkahelyére este netezni. Félek csak januárra változik meg érdemben a helyzet. Éljen a zökkenőmentes ADSL-szolgáltató váltás intézménye!

Rauscher kolléga sem tétlenkedett az ünnepek előtt-alatt és nekilátott Matchboxot pimpelni! Nem lövöm le a poént, tessenek ellátogatni hozzá és elolvasni az RCustom01 hiteles történetét! Amitől tulajdonképpen a legjobban tetszik, hogy egy minden tekintetben értéktelen, kukaszökevény, homokozót megjárt darabot pimpelt át! Hmmm... Azt hiszem tudom, hogy kinek fogom felajánlani a „roncstelep” feliratú cipősdobozom tartalmát újrahasznosításra!

Rút kiskacsából ezüstnyíl - RCustom01

2007/12/18

Matchbox MB-01 Mercedes Truck és MB-02 Mercedes Trailer - UPDATE

Ígéretemhez híven pótolnám az elmaradt képeket az Matchbox MB-01 Mercedes Truck posthoz.

A TP-15 NRFB. A csomagoláson Military Truck and Trailer fedőnéven fut a szerelvény.
Sajna nem lett bugyikék TP-1-em azóta, de Tamás kisegített pár, az ő példányáról készült kitűnő képpel.

2007/12/14

Matchboxon kívüliek: Majorette Ford Cargo Truck

Mindenképp csak az MB-1- MB-2 Mercedes Truck és Mercedes Trailer páros ismertetője után jöhettem elő ezzel a Matchboxon kívülivel, lévén pont azért döntöttem amellett, hogy megtartom, mert „minden Convoyok mamájára” emlékeztet. Egy kupac mindenféle részeként került a birtokomba, amit azért vettem meg a Vaterán még jó régen, mert volt egyetlen egy valami ami kellett a halomból és végül olyan áron jutott hozzám, hogy az az egy vonzó darab többet ér. Igen, néha az ember jól is tud járni ilyen helyeken. Szóval az enyém lett és megtartottam.

Francia barátaink amit megmintáztak, az a Ford Cargo teherautó. Eredetileg 1981-ben dobta piacra a könnyű teherkocsit a cég az Egyesült Királyságban. A külső megjelenéséért egy Patrick le Quément nevű úr volt a felelős. Bevallom nekem nagyon tetszik a kabin, melynek sajátossága a mélyre lenyúló oldalablakok, amik nagyban megkönnyíti a járda mellé parkolást a sofőr számára. A teherautó annyira sikeres volt, hogy Braziliában is gyártották, illetve Sterling és Freghtliner néven az Egyesült Államokban is forgalmazták. 1986-ban a Ford európai teherautó gyártása az Iveco-hoz került. Egy darabig ezek a teherautók Iveco Ford emblémát kaptak, aztán Angilában is az Iveco típusokat gyártották, majd 1997-ben leállították az egész Langley-beli gyárat. Jelenleg a brazil Ford mellett a török Ford Otosan és az indiai Ashok Leyland is még mindig gyártja.

Az eredetiről meglévő személyes emlékeim és a netről beszerzett képek alapján a Majorette-féle értelmezés egész pofásnak tűnik. Érdekes hogy sok részletben sokkal finomabb mint a jócskán idősebb Matchbox Mercedes Trailer, máshol meg sokkal elnagyoltabb. Tetszenek a ponyva gyűrődései, de az nem, hogy nem lehet levenni azt sem az utánfutóról, sem a teherautóról. Mondjuk így elveszíteni sem könnyű. A vonóhorog feletti műanyag idom kizárttá teszi, hogy szerelvény véletlenül szétakadjon, de szándékosan szétszedni is nagyon nehéz. Rendszám, TIR tábla csak az utánfutóra jutott, de gyanítom ez annak szólt, hogy ez egyben egy szerelvény. A vezetőfülke belsejéből csak az ülések támláját dolgozták ki, de aztán ennyi. Sem műszerfal, sem kormány, se más. Vicces.
Klassz játékszer, egyre nőnek a szememben ezek a francia cuccok!
A Ford Cargo Truck eredetiben.
Francia Ford Cargo katalógus - a Majorette gyártmányhoz stilszerű.
Megtetszett mert emlékeztet a Matchbox-féle Mercedes Truck szerelvényre.
A vezetőfülke belseje elnagyolt de legalább van bent valami.
Véletlenül biztos nem akad szét. Sőt! Készakarva is nehéz szétszedni.
A pótkocsi hátulja a kidolgozottabb.

2007/12/13

Médiatámogató - Lada Samara

Tommi leadja virtuálisan karácsonyi megrendeléseit a blogján egy kevéssé ismert kínai gyártó Lada Samarájára. Amúgy a születésnapja is mostanában volt - kicsit frusztrál a tudat, hogy valamivel több mint kétszer annyi idős vagyok, mint ő - úgyhogy megbocsátható, hogy folyton Saab 9000-ért nyúz! 8-) Isten éltesse!

2007/12/08

Matchbox MB-01 Mercedes Truck és MB-02 Mercedes Trailer

Egyszer régen az Matchbox M-09 Inter-State Double Freighter-t „minden Convoy kamion atyjának” tituláltam. Nos, ha ezt elfogadjuk, akkor az MB-01 és MB-02 1967-ből a mamájuk.

Ez a Regular Wheel szerelvény ugyan 87:1-hez arányú, tehát nagyobb mint az 100:1-körüli Convoyok, és semmiképp sem olyan aránytalanul liliputi, mint a Mercedes Container Truck. Érdekes, hogy ez a tulajdonképpen összetartozó szerelvény külön-külön volt megvásárolható, a klasszikus Matchbox dobozban. A regular wheel változat három gyártási éve (1967-1969), illetve a vékony-superfast kerekű változatok (1,2,3,4) két gyártási éve (1970-1971) közt nem sok jelentősége volt a dolognak, aztán később már igen. Ugyanis a Matchbox többször elővette a pótkocsit különböző szerelvényekhez. Ebből a recyclálásból most még csak egy Dodge Commando szerelvényt tudok prezentálni, de ami késik az a vonat! A pótkocsiról sok minden nem mondható el azon kívül, hogy csak a ponyva és a kerekek készültek műanyagból, és az első kerékpár forgózsámolya valóban elforog. Idővel – az újrafelhasználás során – olyan változatok is napvilágot láttak belőle, ahol ez az alkatrész fixen rögzített, amit őszintén nem értek, hogy mire jó, mert a rögzítést egy kis pöcökkel oldották meg, tehát ettől a változtatástól nem lett olcsóbb előállítani. Viszont mindegyiken van hátul vonóhorog, tehát szép hosszú road train-t lehet építeni belőlük.

A Mercedes Truck, a Mercedes-Benz LP-sorozatú teherautóinak feldolgozása, melyet 1963 és 1974 között gyártottak. Több képet is leltem róla utánfutóstul a neten – meglepő módon eladó (!) ilyen szerelvényekről – de igazán az LP1632-eshez hasonlít a legjobban, bár ahhoz pont egy háromtengelyes utánfutót kapcsoltak. A vezetőfülke belsejének kidolgozásával egyáltalán nem foglalkoztak, valószínűleg ezért van minden változatnak erősen színezett szélvédője.

Ami a Matchbox értelmezést illeti, nos majdnem teljes a gyűjteményem. Kipipálhatom a Regular Wheel MB-01 és MB-02-őt, az aranyszínű Superfast MB-10 és MB-02-őt, illetve az 1976-79 közt gyártott piros színű Twin Pack (Twopack) TP-1-et. Sajnos az 1980-as bugyikék TP-1 hiányzik, viszont az 1977-80 közt gyártott katonai festésű TP-15 megvan. (Ez utóbbi NRFB-ről még pótolnom kell a képet.)

A két első MB-01 és MB-02 változat...
...a háttérben a Regular Wheel...
...jobbra pedig a vékonykerekű Superfast verzió.
A teljes kollekció, balról-jobbra időrendben...
...a műanyagból készült ponyva színe is eltér...
...ha pedig a hátukon kalimpálnak, jól látszik az eltérés a kerekekben és a felfüggesztésekben.
TP-1 Twin Pack 1976-79 közöttről. Huhh, van még valaki, aki emlékszik arra, hogy mi az a telex?
1977-80 közt készült a TP-15 "Military Truck and Trailer" Twin Pack. Ennek a hiányos változata díszeleg itt, szintén széles Superfast kerekeken. Mint minden katonai Twin Pack-nek, ennek sincs dísztárcsája és ez így van jól. Van ebből NRFB-m is, idővel pótolom a fotót.
Ilyen az eredeti LP-sorozatú Mercedes-Benz teherautó.
Ennek a színe és az utánfutója hasonlít a Matchbox értelmezésre.
Itt viszont a teherautó tűnik jobban hasonlítani a Matchboxra a maga dupla üzemanyagtankjával a jobb oldalon.

Hamley's – A világ legjobb játékboltja

A héten villámlátogatást tettem Londonban, és egy erőltetett menet árán elloholtam abba a játékboltba, ami nem szerényebb szlogent választott magának, minthogy „a világ legjobb játékboltja”. Hát... A Hamley's tényleg nagy. A Hamley'snek tényleg van egy spéci hangulata, de a Matchbox kínálatuk szégyen. Az egykor patinás brit márka egy szerény sarkot kapott, a Minichamps, Corgi, Hot Wheels maga alá temeti a kínálatot, ami kicsivel sem nagyobb, mint mondjuk egy Tescoban itt nálunk. Az árak? Nos, 1-75 sorozatot nem érdemes hozni kintről, mert nagyjából kétszer annyiba kerülnek, mint itthon. Viszont semmi érdekeset, extrát nem láttam kint, ugyanaz a kínálat mint nálunk, amit a bécsi Mariahilfer strasse is lazán lepipál. Ha már itt tartunk, akkor eddig a legjobb árakat Németországban láttam, 90 eurocent volt az 1-75 sorozat egy számomra ismeretlen hipermarketben. Viszont az 5-ös csomagok annyiba kerülnek, mint itthon, hoztam is kettőt. Hogy ezek mikor kerülnek fel az oldalra, nem tudom, mert nagyon utálom, hogy roncsolás mentesen nem nyithatóak – pontosabban rá kéne jönnöm, hogy ezt az ördöglakat feladványt hogy lehet megoldani.

Visszatérve a Hamley's-re: Viszont nagyon szép a Corgi és Minichamps kínálat! Nem érdekelnek ezek a léptékek, sem ezek a típusok, de ami szép az, szép! Zoli vágyott Ford Escort IV-re. Nos, érdemes megnézni a Minichamps-nél! Négyajtós nincs, I-III viszont van és van Cosworth, amiről viszont nem tudom, hogy minek számít.

Viszont, hogy hogy múlik el a világ dicsősége: A Corgi is gyártat a RealToy-al! Nézzétek meg a mellékelt képet és hasonlítsátok össze a Fast Lane Superliner tartalmával! De ugyanez ismerős lehet innen is.

Real Toy, mint Corgi Wheelz. Jajj, de jó! Tesco márkanévvel ugyanez sokkal olcsóbb.

2007/11/28

Médiatámogató - Pimp my bulldózer

Tamás oldalát azért szeretem, mert csupa olyan darabbal foglalkozik, amihez én nem értek, nem érdekel, vagy éppen nem tetszik. Ez utóbbi miután elolvasom amiket ír, változni szokott. Sohasem pörögtem a Matchbox munkagépekre, ezzel szemben Tamás szép gyűjteményt halmozott fel ezekből. Itt hívnám fel a figyelmet a Tractor Shovel neonnarancssárga változatára, mely úgy néz ki az új kerekeivel, mintha a West Coast Customs - sohasem tudtam azonosulni az izlésvilágukkal - pimpelte volna szerte-szét!