2012/09/14

Matchbox MB-70 Ford Crown Victoria Police Car

Egy Ford Crown Victoria rendőrautó minden kisautó gyűjtő kollekciójában elfér, én is egy ideje terveztem, hogy birtokba veszek belőle legalább egyet. Nálam a második generációt megmintázó Matchbox kivitel abszolút befutó, ugyanis - Joe szavait idézve - bitang jól sikerült. A fent linkelt postban minden fő erényét elmondta már eme remekbe szabott kisautónak, így nekem már csak a konkrét darabról maradt csak mondandóm.

A tengerentúli 1-100-as sorozatban jelent meg ez az MB-70-es számozású darab 2008-ban. Szerencsére nem légből kapott festést választott a Matchbox, ugyanis El Segundo város járőrautójának a festését vették alapul. El Segundo California állam Los Angeles megyéjének déli részén található, nagyjából 17 000 lakossal, vagyis nem egy túl nagy város. Akkor miért eshetett pont erre a településre a gyártó választása? Talán azért, mert a gyártó, vagyis a Mattel főhadiszállása is itt található, azaz nekik ez hazai pálya. Kézenfekvő volt a dolog, mondhatni kötelező jellegű, hogy a főhadiszállás városának rendőrautóját lemásolják.

Vagy egyszerűen csak El Segundoban hagyták a tárcájukat?

Ezért is örülök, hogy pont ezt a darabot sikerült Rájentől megcsípnem. A kis Ford festése hűen visszaadja a nagyét, egyedül a fehér tetőrész hiányzik, de az ebben a kategóriában - főleg az árát tekintve - már nem szokott beleférni. A hátsó sárvédőn levő feliratot is rányomták, ráadásul még olvasható is. A sziréna az egyen termék, így abba nem szívesen kötök bele, a lényeg, hogy van, hiánya sokat rontana eme remek Matchbox megjelenésén.

 A tetejét sajnos nem festették le fehérre
Kb. "Együtt dolgozunk, hogy kiszolgáljuk a közösségünk szükségleteit"
 Bilincs, notebook és egy doboz fánk, azaz minden megvan a járőrözéshez
Ilyen egy igazi Vic El Segundo-s köntösben (a kép forrása: flickr)

2012/09/12

Matchboxon kívüliek: Johnny Lightning - Porsche 911 Turbo

A blog alapítójával való közös rendelésünkben meglepő módon én a Porschékra utaztam, a licitlálás lebonyolítója pedig főként Johnny Lightning kisautókat választott magának. Az eladónak viszont volt egy olyan kisautója is, amiben ez a két dolog összejött, vagyis egy Johnny Lightning által készített Porsche 911 Turbo képében. Mikor Joe kipostolta az ebből a csomagból származó egyik kisautóját megemlítette, hogy bizony az eladó igencsak híján van a korrektségnek, vagy egyszerűen vak, mivel az én piros Porschém sem hibátlan, holott annak volt hirdetve és persze a képeken sem látszott bibi. Szerencsémre nem túl vészes az állapota, egy kis matt fekete és egy pöpp tengelyrenoválás orvosolja a hibák jó részért. Ezzel tulajdonképpen a kisautó egyetlen hibáját el is mondtam, vagyis, hogy nem makulátlan. Na jó tükrei sincsenek, de nem vagyok telhetetlen.

A cég kínálatában 2003-ban jelent meg az 1982-es évjáratú Porsche 911 Turbo-t mintázó modelljük, amiből végül öt verzió keletkezett, de egyértelműen az első, ezüst darab a legkívánatosabb, remélem idővel lesz majd egy olyanom is. Jelenleg viszont még csak a Motor Trend elnevezésű pakkban megjelent tűzpíros változattal büszkélkedhetem. Most nehéz helyzetben vagyok, ugyanis az első bekezdésben szinte mindent elárultam róla, másképpen fogalmazva azt mondhatnám, hogy szinte tökéletes modellt alkottak amerikai cimboráink. A fém alváznak köszönhetően igen súlyos darab, amik csodaszép Fuchs felniken gurul. A kidolgozás tökéletes, a festés szép és ráadásul minden részlet, ami kívánta, extra kifestést kapott. Különösen tetszik a hátsó lámpa, szép kontrasztos, ráadásul a Porsche felirat is szépen sikeredett. Az oldalsó index csak festés, de legalább van, viszont a tetőablak is ilyen, így szerintem azt akár le is hagyhatták volna. Ami viszont magasan a többiek fölé emeli, az a hátsó spoiler igencsak részletes kialakítása, ráadásul az alatta levő motor is jelen van, ami a motorháztető felnyitásával meg is tekinthető. Utóbbi nem túl részletes ugyan, de a sziluettje stimmel, igazából többre nem is nagyon van szükség. Viszont a hátsó rendszám hiánya, illetve a helyén levő alváz pöcök nagyon "olcsójános" benyomását kelti, azért igazán kár volt.

 Kicsit fura a sok ezüstre festett fényszóró után ez a fehéres árnyalat
 Már csak a felnik miatt is tetszene
 A rendszám helye igencsak illúzió rombolóra sikeredett
Felnyitva a motorháztetőt ezt látjuk

2012/09/11

Matchbox MB-58 Rock Shocker

A Matchbox Rock Shocker nevű fantáziamodelljéről már írtam bővebben a 2009-es bemutatkozó modellje kapcsán. Nem terveztem gyűjteni a különféle variánsait, de az idei modell kapcsán többször fontolóra vettem a boltban, hogy a kosaramba teszem és nem vissza a polcos akasztóra. Erős voltam mindaddig, míg nem egy bontott és egyben "jóárasított" példány elém nem vetette magát. Ez a sárga-fekete fényezés a grafit kerekeivel nagyon tetszik, ám még sem a gyűjteményem lakója lesz, hanem bizony előbb vagy utóbb - szerintem inkább utóbb - át fog majd egy kicsit alakulni, ami több lesz holmi átfestésnél. Erről többet nem mondok, majd idővel meglátjátok.

Tetszik ez a szín a sok fekete műanyaggal
A felni színe is jól passzol a kisautóhoz

2012/09/09

Matchbox 1998 Crime Patrol 5 pack - Ford Crown Victoria

Jó régen szerepelt itt utoljára a nagy tepsi, úgy gondoltam jöhet belőle egy újabb adag – bár így meg a rendőrségi járművek torlódtak egymásra, de annyi baj legyen!


Ez a konkrét darab – mint ahogy azt a cím is mutatja – egy 1998-ban piacra dobott, ötös csomag része. A poén az, hogy két jármű már szerepelt belőle itt, nevesítve egy helikopter és egy Chevy Blazer, de ezek más-más forrásból származnak. Lassan meglesz az egész.

Jelen szeánszunk tárgyában ami igazán tetszik, hogy kutyás egység mivoltát nem csupán a mindenhol megjelenő K9 motívum hivatott hirdetni – K9 mi fán teremése ugye megvan mindenkinek? –, hanem egy „Canine Unit” felirat is, megtámogatva egy német juhásznak tűnő eb sziluettjével. Na, ettől szerettem bele!

 Első generációs Ford Crown Vic, többé-kevésbé BKV busz kék árnyalatban.
 Ha a K9 feliratokból nem lenne egyértelmű, ott az egyértelmű felirat és ábra, hogy ez bizony kutyás egység!
 Ööö... Szabad szemmel fel sem tűnt, hogy egy pöttyet poros.

Hat évesek...

...és egy hónaposak lettünk ma. Nem vagyunk túl jók saját magunk ünneplésében, mert például tavaly teljesen elfelejtkeztünk az ötödik szülinapunkról és most sem sokon múlott – ezért a plusz egy hónap.


Szeretném megköszönni nektek olvasóknak, hogy ennyien látogattok minket és lelitek örömötöket a régi játékautókban! Tartsátok meg jó szokásotokat, keressetek fel minket és keltsétek jó hírünket továbbra is!

Köszönöm szépen szerzőtársaimnak, akik a múltban és a jelenben – azt meg persze csak remélni tudom, hogy a jövőben is – űzik ezt a hobbit velünk, hogy megosztják tudásukat, hogy elétek tárják gyűjteményüket. Beczl, Matchbox, porsche, Snake Peti, Andrew0807, Tommi köszönet nektek!

Ebben a blogban az a legklasszabb, hogy remek embereket ismerhettem meg a segítségével, akiknek a lelkesedése és támogatása nélkül nem lenne ez a blog az, ami most, sohasem fejlődött volna, nem lenne levelezőlistánk és egyáltalán... Köszönöm szépen!

2012/09/08

Matchbox Stars of Cars 2005 – BMW 3er Serie

Nem ígérhetek mást, csak kitűnő, rendőrségi festésű BMW-ket – mivel felhalmoztam belőlük egy nagyobb készletet. Az előzmények ügyében innen érdemes kutatóútra indulni.

Stars of Cars
A sok rendőr 3-asban az a szép, hogy rengeteg helyen sütötte el a Matchbox, így sokszor nem a premierváltozat számozása köszön vissza velük kapcsolatban. A „Stars of Cars” egy spéci kiadás, ami 2004-2007 között volt kapható Németországban – és amennyire tudom Ausztriában is. Korábban szerepelt már nálunk ebből pár járgány, sőt az elődjének tekinthető „Stars of Germany” szériából is volt egy mutatótba. E post tárgya 2005-ből való és azért, hogy német nyelvterületre szánták őket, a csomagolásra nyomott név is németül jelenti azt, hogy „BMW 3-as széria”.

DeLuxe
A 2005-ös változat olyan, mintha a már bemutatott 2000-es pimpelt változata lenne. Rengeteg részletét kiemelték festékkel, köztük a kilincseket, a B-oszlopot, az oldalt körbefutó gumicsíkot, az első és hátsó világítótesteket – ezt nem is akárhogy, mert nem csak egyszerűen lekenték pirosra, hanem a tolatólámpákat és az indexeket is kiemelték –, a BMW-veséket, de még a motorház és a csomagtértető is kapott egy-egy BMW emblémát. Hátulra rendszám is került, amit csak a készített fotók alapján tudtam kisilabizálni. Szépséghibája, hogy nem követi a német módit, de így rengeteg információt sikerült rásűríteni. Felül egészen apró betűkkel a „Matchbox” felirat olvasható, míg maga a rendszám a „Stars of Cars 05” feliratot adja ki. Két helyen tudok belekötni. A ami nekem annyira tetszett az előző változatnál, hogy a fényhíd kapott egy zöld matricát oda, ahol az eredeti ilyen is zöld, az ennél elmaradt. Az új kerekek ugyan sokkal szebbek, mint a korábbi változat, ugyanakkor nagyobbak is, amitől némileg gólyalábazik az autó. Igazából ez csak akkor tűnik fel és zavar, ha mellé állítom a visszafogottabb előzőt. Valószínű a kerékcserével függhet össze, de ez a darab már egyáltalán nem rugózik. Egyáltalán nem szokott foglalkoztatni, hogy egy kisautót hol készítettek, de ez esetben úgy fest, hogy a rugózós 3-asok Kínában, a nem rugózó változatok pedig Tájföldön születtek.

 Rengeteg kiemelt apró részlet - én valahogy így képzelek el egy spéci Matchbox kiadást.
 Az új, nagyobb kerekeken némileg gólyalábazik, de ez csak akkor tűnik fel, ha mellette ott a kisebb kerekű - arányaiban így lényegesen jobb - régi. Oldalt további részletek fedezhetőek fel, melyek festést kaptak.
 A fényhídról sajna lemaradt a zöld középső rész és ez a példány is elkapta az erre a szériára jellemző szélvédő betegséget.
 Az a jó a fotózásban, hogy így ki tudom olvasni az apróbetűs feliratokat, amiket szabad szemmel amúgy nem. Vegyük észre a hátsó világítótestek háromszínű festését!
 A Tájföldön született darabok nem rugóznak. A Dinky feliratra nem tudom a magyarázatot.

2012/09/07

Movie Cars - Matchboxon kívüliek: Johnny Lightning - Sir Austin Powers's Jaguar E-Type Roadster (Shaguar)

Ahogy elnézem a "Jaguar" címkével ellátott posztokat, az eredeti E-Type történelmével bizony még adósok vagyunk. Ezzel a poszttal ezt is törleszteni szeretném, nem csak a címben említett kisautót és a hozzá kapcsolódó érdekességeket bemutatni.

E-Type
Mivel biztos vagyok benne, hogy nem fogom feltalálni a spanyolviaszt ezzel a bejegyzéssel, így csak a főbb momentumokat említem meg az E-Type 1961-74 közötti gyártási ciklusából.
A D-Type utcai verziójának, illetve az XK-150 utódjának tekinthető típus tervezése még az 50-es évek elején kezdődött. Mire a végleges verziót bemutatták, két koncepció is készült. Az 'E1A" kódú, 1957-es elsőt nem mutatták be sehol, csak a gyárban tesztelték. A második ("E2A") 1960-ra készült el acél alvázzal és alumínium karosszériával. Érdekes módon a wikipédia megfelelő szócikke nem említi, hogy a szériaautó végül acélkarosszériát, vagy alumíniumot kapott-e.
A leghosszabb modellciklust az első generáció érte meg, mely 1961 és 1968 között volt gyártásban. Érdekes, hogy aerodinamikailag visszafejlődött a forma, hiszen az 1969-es modellévtől piacra került második generációnak már nem voltak burkolt első fényszórói, a 71-ben bemutatott harmadik generációnak pedig még kis "szempillái" is voltak, ami szintén légellenállás-növelő alkatrész.
Az E-Type első és második generációját csak soros hathengeresekkel szerelték. A V12-es motor csak az utolsó generációban mutatkozott be.

Sir Austin Powers
Avagy "Őfelsége titkolt ügynöke". A brit kormánynak dolgozik - akárcsak James Bond -, bár ezt nem szeretik nagydobra verni a titkosszolgálatnál. Pontos beosztása: A honvédelmi minisztérium kéme. Születési ideje ismeretlen, legnagyobb sikereit a 60-as években aratta - ennek megfelelően az ízlése, a stílusa, a higiénijája és a fogai is 60-as évekbeliek -, majd hibernálták, miután tudomást szerzett róla, hogy legnagyobb ellensége, Dr. Genya - aki nem mellesleg Austin testvére - is így tett. Egészen a 90-es évek közepéig tartják hibernálva, amikor ismét meg kell küzdenie Dr. Genyával. Teljesen sosem tudja ártalmatlanítani, de minden gonosz tervét megakadályozza.
Mindkettejüket Mike Myers találta ki és ő is megtestesítőjük.

Shaguar
Austin Powers szolgálati autója, mindhárom Austin Powers-filmben feltűnik. Az egész festését és belterét a Union Jack uralja, mutatván azt, hogy ügynökünk mennyire elhivatott a királynőért. Egyébként egy 1970-es évjáratú, tehát második generációs E-Type Roadster, ennek megfelelően a 4.2-es sorhatossal volt szerelve.
Nevét Austintól kapta: "Man! This is shagadelic! Would you like to take a ride with me in my brand new SHAG-SHAG-SHAGUUUAAAR?!" - A "shagadelic" kifejezésnek nincs magyar megfelelője, de valami olyasmit jelent, hogy "nevetségesen erotikus".


Shaguar mint Johnny Lightning
Sajnos nem találtam információt róla, hogy mikor készítették el először a kisautót, minden esetre egy-két apróságtól eltekintve tökéletes munkát végeztek. Egész pontosan három dologba tudok belekötni, de egyik sem olyan dolog, amit ebben a méretarányban elvárunk, hogy tökéletes legyen. Az egyik az orr-rész, melyen nem süllyesztettek a fényszórók, a másik a beltér, ahol nem találkozhatunk az eredeti Shaguar-ra jellemző piros-fehér-kék színösszeállítással, a harmadik pedig a kerekek, melyek egyáltalán nem emlékeztetnek az eredeti küllős kerekekre. Ettől a három dologtól eltekintve tökéletes. Hibátlan a Union Jack, megvan a "SWINGER" feliratú rendszámtábla, belül a háromküllős kormány, a motorháztető alatt pedig a sorhatos motor a két külön "3 az 1-be" leömlővel.

Kicsit viseltes, de legalább olcsón hozzájutottam.
A rendszám: SWINGER.
A 4.2-es sorhatos.
Az eredeti egy kaszkadőr által terelgetve.
 Ezen még hangsúlyosabbnak tűnik a rendszámtábla, mint a kisautón.

Goldenblog 2012: Amire számítottunk

Lezárult a 2012-es Goldenblog közönségszavazása és ahogy arra számítottunk, nem kerültünk be a Top 10-be. Becsszó nem savanyú a szőlő, mert akik igen, azokat a fél ország olvassa, szóval én lettem volna a legjobban meglepve, ha egy kisautós blog - ami azért meglehetősen rétegtéma - bárhol is labdába képes rúgni köztük. (Bár ha jobban belegondolok, van ott azért olyan blog is, aminek ha kötelezővé tennék az olvasását a bentlakóknak a BV-nél, akkor az Amnesty International odaláncolná magát a rácsokhoz, az biztos.)

Lövésem sincs, hogy a szakmai zsűri fordulója lezajlott-e már, vagy még hátravan, mert nem találom a Goldbenblog oldalán.

A lényeg: Köszi annak, aki ránk szavazott, csendben bízom benne, hogy az idei Goldenblog hozott pár új olvasót nekünk, mert hogy bevallottan ez volt a cél.

2012/09/03

Matchbox MB-23 Volkswagen Camper Dormobile – UPDATE

Egyfelől nincs sok dolgom, mert a kollégák már megénekelték előttem a hazai, legális Matchbox gyártás kapcsán a VW kempingbusz nagyszerűségét. Másfelől megint nincs sok dolgom, mert a VW T2-t mint automobilt már tárgyaltuk egy sokkal későbbi, nem kevésbé kitűnő verzió kapcsán. Amivel viszont adós(ok) vagyok(vagyunk), az a kempingbusz eredeti, brit verziója, de nincs mit tenni, valahogy képtelen(ek) vagyok(unk) belőlük olyan verziót fellelni, ami e lapokon pironkodás nélkül bemutatható. Sajnos ez van, ha vágyaink, az árak és a pénztárcánk vastagsága nincsenek metszésben.

A post címéből sejthető, hogy az apropót hozzá egy újabb verzió beszerzése adta, mely sem a nálunk olvasható történelmi áttekintésben, sem a szomszédéknál megtekinthető méltatásban nem szerepel. Mi több, az sem kizárt, hogy gyári hibás változatnak tekinthető! Nagyon úgy néz ki, hogy ez egy fehér karosszéria, kék tető – Matchboxaddiktéknál ez ugye piros –, piros „PizzaVan We Deliver” (kb. „PizzaFurgon Házhozszállítunk”) felirat verzió, amiről hiányzik az oldalt futó kék csík és vele a „Day and Night” (Éjjel és nappal) felirat. A nagy kérdés, hogy ez szándékosan történt, mert így akartak spórolni valamit – időt, festéket, munkafázist, vagy ezek tetszőleges kombinációját – vagy véletlenül. Gyanítom az előbbi, mert Andrew0807 kolléga példánya is egy színnel van csak nyomva.

Az is érdekes, hogy nem koszos, hanem ennyire szmötyis a festése. Szemlátomást játszottak vele, ezért közel sem makulátlan, de ez mit sem zavar, nagyon örülök neki, hogy sikerült végre szert tennem egy újabb, hazai gyártású darabra!

 Jobbkormányos pizzakiszállító kempingbusz! Tetszikérteni?
 A második színyomás hiányzik. Így ők csak házhoz szállítanak, de nem éjjel-nappal.
 Ezzel kérem játszottak, ebből kifolyólag kapott pár harci sérülést.
 Gyenge próbálkozás a beltér megörökítésére.
 Nem koszos, a festés gyárilag ilyen szmötyis.

2012/09/02

MB-56 1963 Cadillac Ambulance

„Az enyém lesz, oh yes, az enyém lesz!” mondogattam, mint Wayne az ő világában, s lőn! Végül a gyűjteményemben tudhatom az 1963-as Cadillac mentő, 2009-es, csak az amerikai piacon forgalmazott premierváltozatát is. Az egy évvel későbbi, hasonlóképp amerikai kiadás már megvolt, és ez az a post, ahonnan érdemes visszakattintgatni a kockázatok és mellékhatások tekintetében a többi változatért. Tulajdonképpen ez egy „update” post is lehetne, de nem az, mert egyrészt pont fordított időrendi sorrendben jelentek meg itt a blogon az ugyanarra az öntvényre épülő Caddy mentők, másrészt mert változtak a számozásaik is.

 Úgy vagyok ezzel a krómheggyel az elején, mint kábszeres lehet az anyaggal. Milyen lehet egy ilyen élőben?
 Meggugliztam a Gene Mercy Hospitalt, de nem találtam nyomát, hogy létezne ilyen kórház. A festés egyszerű, de szerintem pont ettől telitalálat. A kevesebb igenis több!
 A cici a tetőn a szélvédő anyagából van, ezért ilyen meghatározhatatlan színű, de ha már a festés piros, akkor hátul kaptak piros kiemelést a hátra világító megkülönböztető jelzések. Dicséretes! A rendszám egészen egyértelmű, hogy minek a rövidítése.

2012/08/30

Átalakítás: Hot Wheels Datsun 240Z

Amikor pár hónapja a Matchbox Mercury Cougarról írtam a posztot, már készülőben volt egy újabb, a Totalcar vonal mentén futó projekt. Sőt, ahogy most visszanézem a fényképek dátumát, már eléggé a végső stádiumban állt az autó! Így most a négy hónapja posztolt Winklermobil után jöjjön Karotta Datsun 240Z-je, a Hangyász.

Nehézségek
A Cougarral ellentétben, itt nem csak egy szimpla átfestésről kellett gondoskodnom. Az eredetinek hátul nincs látványosan kivezetve a kipufogója és nincs lökhárítója, elöl pedig keskenyebb az alsó hűtőrács, valamint a motorházon nincs légbeömlő. A Hot Wheels féle autón viszont igen, így ezeket el kellett tüntetni.

A megoldás a kétkomponensű ragasztó volt. Hátul lecsiszoltam a lökhárítót és levágtam az alvázból kinyúló kipufogókat, hogy a helyét fel tudjam tölteni ragasztóval. Elöl ugyanezt játszottam végig. A ragasztó száradás után még jól alakítható, így szépen sikerült a végeredmény.

Következett a festés. Sok mindenre nem kellet odafigyelni, mert egyszínű fehér volt az egész. Csak a hátsó lámpák foglalata és az első lökhárító volt fekete. Ezeket először nem maszkoltam le, de mivel a fehér festéken nem maradt meg a fekete, így lemarattam és kimaszkolás után újra lefújtam. utána már nem volt gond, és a fekete alkoholos filccel szépen el lehet tüntetni a durvább hibákat. Ezután jött a narancs és piros csík a lámpák jelzésére, majd a két oldalsó fekete minta. A matricákat Templair kolléga közreműködésével sikerült megoldani.

A kerekek Matchbox féle dupla 10 küllősök, amiket középen sötétszürkére festettem, bár szerettem volna elöl-hátul ugyanakkora kereket, de a Hot Wheels olyan nagy hátsó kerékjárati ívet csinált, hogy kénytelen voltam egyel nagyobb számút tenni alá. De még így is kevésbé tűnik fel a méretkülönbség, mint az eredeti felnikkel.

Katasztrófa
Nem sokkal azután, hogy teljesen elkészült sikerül is levernem a polcról. Ennek eredményeképpen egy szép darab festék le is pattant a bal sárvédőről. Bár kicsit felhúztam magam, körbemaszkoltam a sérült részt és újra lefújtam. Az ideg akkor pattant el az agyamban, amikor lehúzva a maszkolószalagot a festék is távozott a felületről. Sajnos pont egy rossz pillanatomban történt, így azzal a lendülettel földhöz vágtam a kasznit, amitől az kabrió lett. Ebből is látszik, hogy nem minden sikerül elsőre. Emiatt is lett jegelve a dolog egy időre.

Végül az áprilisi OT Expo-n került hozzám Tomminak köszönhetően egy új alap, így újra nekiálltam. Mivel már kitaposott úton jártam, így elég hamar meglettem vele és már csak a matrica hiányzott.

Augusztus elején megérkezett a matrica is , így már csak azokat kellett felhelyeznem. Most csináltam először ilyet és kissé ideges voltam, de a végül megoldódott minden probléma. Lehetett volna még szélesebb sárvédője, vagy nagyobb hátsó szárnya, de túl komplikált lett volna és a kivitelezés szenvedte volna meg.

És az eredeti?
Az autó elkészülte után elküldtem a képet Nínó Karottának, a megmintázott Hangyász gazdájának. Az ő engedélyével idézem a reakcióját:
"Ó, hogy ma miért nem hoztam cserepelenkát az irodába! Megtiszteltetés közöttetek élni, tényleg. Nagyon köszönöm."

Már ezért a két mondatért bőven megérte megcsinálni!
Sajna ma érkezett a szomorú hír, hogy a valódi Hangyász elkészülte bizony késni fog. Az viszont külön megtiszteltetés, hogy Karotta a postjában bemutatta a munkámat.

Az alap, a háttérben a Winklermobil.
A lökhárító lecsiszolva, a kipufogó elűntetve.
Alsó hűtőrács keskenyítve.
Színre fújva. A maszkolás itt szigszalag volt, mert a maszkolószalagom széle nem olyan szép.
A maszkolás után már nem volt gond a fekete terítése. 

Új kerék és a befejezett részletek. Na ezt zúztam le, miután megadta magának a kezdőlökést.

Megtartottam végül, hogy emlékeztessen, ide tényleg türelem kell.

Az első matricadarabok.

Finálé.

Sajnos a második verzión nem sikerült olyan szépen a kipufogó helyének eltűntetése.

Nem, nem olasz.

Bár nem egyformák a kerekek, de nem zavaró a különbség.

Itt szerettem bele.

2012/08/27

Átalakítás: Welly - 1953 Chevrolet 3100 pickup

Joe a Welly által megformázott 1953-as Chevrolet 3100 pickup bemutatásakor kicsit torzított, ugyanis nem kettő, hanem három csattanót szolgáltat. Az ott felsoroltakon kívül ez az átalakítás a harmadik.

Meglátni és megszerelni
Mikor a legnagyobb magyar aukciós portálon elém vetette magát eléggé baráti áron, akkor úgy gondoltam, hogy milyen jó helye lesz a gyűjteményemben. Apróbb fogyatékosságai, vagyis a hátsó lökhárító hiánya, a pár pontkopás és a nem ide illő kerékszett sem tántorított el. Mikor végül hozzám került sem változott ez a helyzet, szépen el is csomagoltam. Aztán telt múlt az idő, újra kezembe került, és arra gondoltam, hogy kicsit felextrázom egy kis kifestéssel, de aztán úgy éreztem, hogy több kell ennél, így a fúrógép áldozata lett, majd ment a kromofágba.
Már az elején kicsit problémám adódott vele, ugyanis az újfajta kromofágra rá se hederített a nem túl vékony fényezés. Elővettem a régiből megmaradt kis üledéket, rácsepegtettem egy kicsit és már ráncosodott is. De ennyi, azzal sem nagyon akart távozni, végül kitartó munkával a nagyja lejött, csak a résekben maradt egy kicsi, azt a hobbygépbe fogott drótkoronggal távolítottam el a festés előtt. Az eredeti koncepcióm az volt, hogy porig ültetem és kap egy szép csillogó felnit. Kerekek tekintetében a Matchbox krómozott diskjére gondoltam, de előtte megnéztem, hogy milyen nyomtávú donor is szükséges hozzá. Az nyilvánvaló volt, hogy hátul faragni kell a platót is, ezért már eleve azzal apelláltam, hogy műbőrből kap majd egy platóborítást is, hogy eltakarja a beavatkozásom nyomait. Végül a kerekek válogatása közben összejött egy érdekes páros, ami az akkor már csak helyenként előforduló festett részekkel igencsak megtetszett, vagyis elöl kis ültetés kis kerék, hátul nuku ültetés és nagy kerék. Ez egy igencsak mutatós ék alakot adott ki, ráadásul ez első ültetés a kerékleszorító megfordításával jött létre, ami kiadta a maximális értéket is, se a lökhárító, se az alvázból megformált váltó nem ért le. Ezek után gyorsan megváltozott a project, a csucsi aszfaltvasaló helyett egy leharcolt kisteherautóból épített dragster lesz a vége.

Oxidáció
A festés sosem tartozott az erősségeim közé, szerencsére most nem is kellett nagyon törekednem hogy jól sikerüljön. Az fehér alapozásra egy szürke réteg került, majd arra fújtam rá a kéket a végén. A tejes száradás után pedig finom, vizes csiszolóval elkezdtem bemattítani a teljes fényezést - már ahol nem sikerült eleve olyanra fújnom a fényes festéket -, helyenként pedig egészen a szürke, vagy esetleg a fém részig is lecsiszoltam. Bevallom, nagyon megtetszett az eredmény, nem hittem volna, hogy ilyen könnyen fog menni, már csak egy kis rozsda kellett pár helyre, eltúlozni nem akartam a dolgot. A rozsda megint a narancs, piros és  fekete modellfesték keverésével állt elő, amit a narancs és piros hozzáadásával kicsit módosítgattam, hogy ne legyen mindenhol egyforma árnyalatú. A felvitelt egy papírzsepivel oldottam meg, egy másikkal pedig felitattam a felesleget. A fémig lecsiszolt részeken, illetve az ajtók alját és a sárvédők sarkait részesítettem előnyben, majd végül a lökhárító azon részeit, ahol le volt pattogva a krómozás. Sajnos ekkor nem volt szem előtt a hűtőrács, ami teljesen kimaradt az állapot rontásból, ráadásul a munka hevének okán, csak a fotók visszanézésekor döbbentem rá, hogy az kimaradt. Eredetileg a vízszintes mélyedéseket feketével akartam kifesteni, majd pedig egy kis felületi rozsdát is kapott volna. Majd talán megpróbálom valahogy lebányászni és pótolni ezt a hiányt, de egyenlőre még ilyen.

Kicsit előreugrottam az időben, ugyanis a rozsda és a fotózás közben még volt kis teendőm. Pár helyre kapott egy kis krómozást is a vas, kifestettem a lámpákat, valamint a szélvédő elválasztó csíkját és az ablaktörlőket is krómoztam. Sajnos a jobb oldali kicsit lejjebb van gyárilag, így a helyén nem nagyon látszik, csak a bal oldali. A beltér maradt érintetlen, viszont a platóról még hiányzott a borítás. Kartonból vágtam ki egy kis merevítőt, hogy ne essen be a közepe a bőrnek, majd a plató széleit bekentem ragasztóval és a helyére kerül a takaró. Már csak az alváz maradt hátra a módosításból, ugyanis a hátsó lökhárítók kivágása kiáltott a hasznosítására, ami egy pár kipufogó oda kendácsolását jelentette számomra. Ezeket popszegecs alumínium részéből készítettem, csak a gallérját vágtam le. Hogy pont jó helyre kerüljenek, azon az alvázból is ki kellett faragni egy kicsit, majd ragaszthattam is oda őket, közben az első felfüggesztés leszorítóját is beragasztottam, mivel azt ügye fordítva tettem vissza, úgy pedig már nem tartott rendesen, illetve kicsit reszelni is kellett rajta.

Miután a festések és a ragasztások megszáradtak, összeraktam, ragasztottam, fotóztam, amivel ez lett az egyik leggyorsabban elkészülő átalakításom.

 Ilyen állapotban került hozzám
 A hátsó lökhárító már nem volt meg, a felni eléggé stílszerűtlen
 A kromofágozás és a felnikeresés végeredménye ez lett
 A plató kialakítása nekem sem tetszik
 A rozsda megjelenése előtt ilyen volt a fényezés
 Sajnos a hűtőrács állapotrontása lemaradt
 Nekem ebből a szögből tetszik a legjobban
 A lökhárító kivágása pont jól jött a kipufogóknak
 Könnyen beleragad a kosz a kifolyt benzinbe
Egy közeli a "ponyváról"