2008/09/29

Matchbox MB-50 Kennel Truck

Kénytelen leszek gyorsan lefotózni pár személyautót is mostanság, mert a végére teljesen átmegyek haszonjármű blogba! A változatosság kedvéért újabb pickup! (El kéne döntenem, hogy ezt a kifejezést hogyan fogom írni, mert a Matchbox legalább háromféle módon írja. Talán a Romhányi féle írásmódhoz kéne tartanom magam. Idézném a klasszikust: „Kiköpöm a piköpöm!”) Le a kalappal a Matchbox modellkészítő mesterei előtt, mert professzionális szintre vitték a „dolgozzunk keveset, nem érhet baleset” ars-poeticát. Ha jól számolom, ez a negyedik inkarnációja a Ford F-100-as kisteherautójának itt a blogon és van még a cég kínálatban bőven olyan, ami nekem nincs meg. Az MB-6, MB-57, MB-53, nyilvánvalóan édes testvérei egymásnak, ráadásul az MB-57 még egypetéjű iker is az MB-50 Kennel Truckkal.

Az alvázán nincs keltezés, az első katalógus amiben megtaláltam az 1969-es, azaz a regular wheel utolsó éve. A Superfast sorozatba is átkerül és Areh gyűjteménye ékes jele annak, hogy vékony, és széles kerekű verziói is vannak – talán nem véletlen, hogy a Mester is egy Ford Pickup nevű kupac alá vesz egy csomó, különböző kisteherautót. Az utolsó katalógus amiben a liba***zöld verzió szerepel az 1973-as. Areh gyűjteménye még egy dologra jó példa: ritka, hogy ez a járgány minden tartozékával normális állapotban fennmaradjon. Ha meg igen, akkor egy kisebb afrikai ország éves GDP-jét kérik érte. Az enyémből is elszaladt két kutya, de már annak is örülök, hogy kettő még megvan és a fejük fölé a „búra” is.

Matchbox MB-50 Kennel Truck, az első, regular wheel változat.
Két blöki lelépett a négyből, de én a maradék kettőnek is örülök.
Van dobozom a Kennel Truck-hoz, de nem az rw, hanem a vékony kerekű Superfast verzióhoz.
Ilyen oldalról.

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon megtetsztett ez a pikap, öszintén szólva, nem is figyeltem fel rá, mert leginkább személy autókat gyűjtök, Kennel Truck néven sose néztem volna meg:) Kell:) Méghogy kezdő regwheeles... Egyébként van neked egy Kék ford GT40-ed, ami ha nem a magyar kék, és az angol rw keveréke, akkor minden bizonnyal egyedi darab. Soha nem találkoztam még olyannal. Idáig egy darab egyedi Ford GT40-est láttam elkelni (küllős kereke volt véletlenül), az 2200Font -ér ment el. Szívesen megnézném ez a kéket közelebről:)

Sam. Joe írta...

Sokkal rosszabb! Koca regular wheel-es! 8-)OK, bevallom, hogy sikerült jutányos áron venni pár többé-kevésbé tisztességes állapotban lévő rw-t, meg transition-t. Ami meg a legizgalmasabb, hogy van amiből egyszerre több változatot is. Szeretem egyébként a transition modelleket. Megvan bennük az rw-k robosztussága és kidolgozottsága, ugyanakkor szépen gurulnak.

GT40: Nos, az alvázán nincs nyoma, hogy magyar lenne. Ha jól emlékszem konkrétan nincs Made in semmi sem az allján, de ezt csak otthon tudom megnézni. Elvittem az autómániába Gyulának megmutatni, hogy mit gondol róla, mert azt tudtam, hogy magyarként készült sok színben, de ezen kívül semmit, miszerint milyen kerekek (rw,sf) voltak alatta, illetve mi állt az alvázon. Ő sokáig vizsgálgatta, még ilyen órás nagyítót is bevetett (!) és azt mondta, hogy nem biztos, de szerinte kókány, összehozták a magyar felépítményt az eredeti alvázzal. Én meg nem tudom mit gondoljak. Én nem látok a szegecsen alul semmit, hogy babrálták volna, ráadásul ócskapiacról van, tehát nem hiszem, hogy az aki árulta ilyennel szórakozott volna, főleg nem azért a pénzért, amiért vettem. De úgy vagyok vele, hogy nagyon tetszik, ha 2000 mongol tugrikot ér akkor is, meg ha 2000 fontot akkor is. 8-)

Találkozó: OK, elértük a kritikus tömeget, azt hiszem meghírdetem a november kilencedikei Matchbox börzéra a Matchbox Memories blogtalálkozót is. Most bele kell merülnöm a melóba, de azt hiszem az lesz a vége, hogy bérelek egy asztalt ahová le tudunk ülni ott egy kicsit dumálgatni és csereberélni. Tomminak meg Ikarus256 kollégának már úgyis régen szabadrablást ígértem a roncsdobozom felett, most végre valóra tudom váltani az ígéretem. Szóval ha összejön, oda szívesen elviszem, hogy meg tudd nézni.

Névtelen írta...

Én meg elviszem a Porsche 356A-t, és ha jobb állapotban van, mint amit beszereztél, akkor a Tiéd lehet, Joe.

Névtelen írta...

Remek ötlet, én meg sosem voltam ilyen matchbox vasáron, azt hiszem jobb ha pénzt nem viszek:) Viszont nekem van egy magyar GT40-esem, és van egy RW is, majd elviszem öket.

Sam. Joe írta...

Tommi köszi!
Lesney Nielsen: No, megnéztem. Made in England van az alján. A magyar az nem rw, ugye?

Névtelen írta...

A magyar az superfast, rá is van írva. Elég masszív alja van, az uj feliratokat ugy rakták rá, hogy egy réteget ráhúztak teljes területre, nagyon szép megoldás, nem úgy mint a made in thailandos autókon..
Nem tudom, hogy ez csak a magyar, vagy az összes superfast ilyen-e. Ha legközelebb hazamegyek szülőkhöz, lefényképezem.

Sam. Joe írta...

Akkor végképp passz. Meg kéne nézni egymás mellett egy Superfastot, meg egy rw-t, hogy lássam, tényleg kicserélhető-e a karosszéria. Merthogy átfestve nincs, abban szinte teljesen biztos vagyok. Vagy ha igen, akkor őrült jó munkát végzett valaki.

Névtelen írta...

Nekem lesz asztalom a börzén. Ha akartok ott lehet dumálni.

Sam. Joe írta...

Köszi szépen, ez nagyon kedves tőled! Szerintem majd ha csak pár hétre leszünk a dologtól, akkor egyeztessünk!

Névtelen írta...

ok.