2008/09/04

Matchbox MB-74 Orange Peel

Őszintén szólva nem is tudtam, hogy a szokásosnál egy picivel ritkább darabot vettem az amerikai eBay-en, egészen mostanáig mikor a májusban végre hozzám került darabot elő nem szedtem a fotózáshoz és kicsit utána nem néztem. Szentül meg voltam róla győződve, hogy ez csak az 1972-es MB-70 Dodge Dragster egy amerikai verziója. Az amerikai változat igaz is, csak nem 1972-es, hanem 1982-ben került a piacra az USÁ-ban, mint MB-74 Orange Peel. A két modell tényleg tökéletesen egyforma, leszámítva a kerekek méretét. Az Orange Peel elől és hátul is nagyobb átmérőjű, hátul pedig még sokkal is szélesebb kerekeket hord. A „könnyű” azonosíthatóságot elősegíti, hogy az Orange Peel az alján 1971-es keltezést hord, úgy mint az MB-70, de ezt Hong Kongban gyártották – igaz a neve az alvázon is az, mint az oldalán. Van valaki, aki szerint ez nem teljesen áttekinthető és logikus formája a jelölésnek? Érdekes, hogy az a változat, ami Arehnak van – link fentebb – de az mbxforum.com-on lévő képen lévő verziónak is sokkal inkább középtájon van a teljesítményt fokozó festett racsingcsíkja, mint az enyémen. Persze ez nem jelent semmit, egészen nyilvánvaló, hogy csak arról van szó, hogy a festés az AS2-es szabvány (AhogySikerül) szerint készült. Egyéni szociális probléma, de nekem így oldalra csúszva sokkal jobban tetszik. Ez a festés messze jobban tetszik, mint az ismert és gyakori kígyó-matricás mályvaszínű verzió.

Matchbox MB-74 Orange Peel. Amerikai dragster és tulajdonképpen Dodge Charger. A bal első kerék festése gyári hibás.
A kerekeket leszámítva ugyanolyan, mint az MB-70 Dodge Dragster.
Hogy miért hívják narancshéjnak, arról elképzelésem sincs!
Szerintem ez a fényezés szebb, mint a gyakoribb MB-70 Dodge Dragster.

Nincsenek megjegyzések: