2008/09/21

DYM36838 Matchbox Collectibles - Gulf 18 Wheeler Bulk Transport Kenworth Cabover

Abbéli nagy igyekezetemben, hogy átkerüljenek a polcról az ott álló és még fel nem dolgozott Matchboxok, az őket megillető helyükre a vitrinbe, „hiperűr+tartalékba” kapcsoltam a hétvégén. Ennek eredményeképpen elétek tárhatom az egyik kedvenc darabom, ami nyilvánvalóan nem játékszernek készült 1988-ban.

A Matchbox Collectibles sorozatban megjelent kamionokról már írtam régebben, úgyhogy a széria létezése nem lesz újdonság a Matchbox Memories hűséges látogatói számára. A Kenworth Cabover az egyik leggyakoribb vontató a klasszikus Convoy sorozatban és számtalanszor előfordult már itt is, még ez az alaposan feljavított Collectibles változatban is, úgyhogy nem pazarolnám rá felesleges a biteket. Ami viszont e lapokon még nem fordult elő és ami a szerelvényben vitán felül a leglátványosabb, az a tartálykocsi, amit a Convoy Project mint „Ultra Model Tank” néven emleget. (Apró történelmi vonatkozás, ami a névről jutott eszembe és a világon semmi köze a témához: a harckocsit azért hívják tanknak, mert az első világháborúban az angolok a rakománylistákon mint „tank” – azaz tartály – tűntették fel az akkor szupertitkos fegyvert, mikor a frontra szállították őket.) Ezt pedig olyan aprólékosan kidolgozták, hogy szabályosan leesett tőle az álam, amikor először a kezembe került! Ugyan valamelyest emlékeztet a 2006-os New Tanker-re, de a kettő köszönő viszonyban sincs egymással, nem leszármazottai egymásnak. Az Ultrán kidolgozták a hágcsót, a tartályok leeresztő csöveit, az oldalán a csőcsatlakozásokat, de még a tűzveszélyes anyagokra figyelmeztető táblát is és sok egyebet. Azt gondolom bármelyik terepasztalra elmenne ez a darab és az 1:100-körüli méretarányával illeszkedne is a 3 milliméteres és a TT-asztalokra. Az amerikai stílusú félpótot aztán európai vontatók mögé is befogta a cég – van is ilyenem még talonban – de szerintem igazán a nagy amerikai vontatók mögött mutat jól. Ikarus256 kolléga már bemutatott egy Mack CH600-as szerelvényt ugyanilyen vontatmánnyal – de természetesen másféle festéssel – tessék szemügyre venni azt is!

A Gulf olajcégről is illene pár szót ejteni – ha már az ő festésüket viseli ez a szépség. A szerelvényhez mellékelt kis leírás szerint a céget 1901-ben alapították Texasban. A cég az elsők közt alkalmazta azt a reklámfogást, hogy a kútjain ingyenes autóstérképeket kaphatott az utas. Az első ilyen 1917-ben Pittsburgh utcatérképe volt. 1984-ben felvásárolta őket a Chevron, mely a Standard Oil-hoz tartozik.

Ezzel a részletes festéssel már szemet szúr, hogy a Kenworth vontató belsejét nem dolgozták ki. Igaz, így még mindig jobb, mintha valamilyen erősen színezett ablakai lennének.
A gumikerekek a hátsó tengelyeken természetesen dupla szélesek.
A támasztó lábakat nem lehet felhajtani, így a vontató mögé kötve picit bénán fest, amúgy hibátlan! Jól látszik a tűzveszélyességi besorolást jelző tábla.
Csőcsonkok, dobozok, újabb tűzveszélyességi osztályt jelző tábla. Hihetetlenül részletes!
A fentebb említett részletekről egy közeli.
A tartályból lefutó csöveket is kidolgozták!
A hátulján a létra és egy felirat: "A lámpáink biztonsági okokból égnek [nappal is]"

3 megjegyzés:

Ikarus 256 írta...

Gyönyörű! És milyen érdekes, hogy ezt is kínaikak csinálják, mint az új Convoy-okat...van némi minőségbeli különbség.
Kell néznem valami gyógyszert, mert az utóbbi postjaidtól erős szívfájdalmaim lettek.:-)

Sam. Joe írta...

Oh, be ne dőlj annak a dezinformációnak, hogy ami kínai az szar! A minőség attól függ, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni per darab. Ha óccó, akkor olyan. Ha kifizeted, hogy szép és pontos legyen, akkor olyan lesz.

AndrewBoy írta...

Hát könnyek csordulnak a szépségtől komolyan. Ebből a KWból van nekem is 2. Egy rakétás meg egy billenős csak a futó már meghalt sajnos :(