2024/02/02

Matchbox Stars of Germany MB-05 és MB-87 - Porsche 911 GT3

Na, most az van, hogy nagyon elszúrtam ezt a fotózás dolgot! Eleve jó lett volna mellé tenni a régi piros verziót, de mivel vitrinben van onnan meg nekem nem kis macera kibányászni, így gondoltam majd hivatkozok arra a bejegyzésre. A gondolat jó volt, de több szempontból is megbukott ez az elképzelésem.

Emlék és valóság
A történet ott kezdődik, hogy a Matchbox 2007-ben teszi a kínálat részévé az akkor aktuális Porsche 911 GT3-as modelljét. Első körben a 2008-as zöld verzió kapcsán írtam róla bővebben, majd jött még több változat - az egyszerűség kedvéért a "GT3" találatai a link - bemutatása is. A premier évéből származó pirosról Joe mutatott egy bontatlant, nálam pedig csak statisztaként szerepelt a fekete hátterében. Szóval rendes, csak róla szóló bejegyzés nem született, vagyis az emlékeim és a valóság nem egyezett.

A másik hibám szintén az emlékeimben keresendők - hiába na, öregszik az ember :-) -, pontosabban nem jutott eszembe a képek készítésekor, csak azok szerkesztése közben, hogy az idők folyamán itt történt némi változás a kialakításában. Ez pedig főként a hátsó spoilert érintette, 2020 óta ugyanis az már nem külön műanyag elem, hanem a fém karosszéria része lett. A fentiek tükrében nagyon jó lett volna a régit mellé tenni és úgy összefotózni, de ígérem, legközelebb be fogom pótolni ezt a hiányosságot.

Újabb bőr
A történelem ismétli önmagát, ugyanis pont úgy, mint a 918 Spyder esetében (is), itt is előfordult, hogy a 2023-es normál 1-100 és a 2021-es Germany szériás kiadás között nincs értékelhető különbség. A szín, a kerék és az extra kiemelések is teljesen megegyeznek. Mivel eltelt két év, így a gyártási kódjuk természetesen eltér, de emellett az alváz műanyagja is mutat némi eltérést. Ezt csak a hátukra fordítva vettem én is észre, a frissebb kiadás kicsit talán feketébb és fényesebb. Felülről nézve nekem nem tűnt fel, hiába látszik az az első spoiler kapcsán.

Továbbra sem értem miért kell ezt erőltetni, ha már készít egy pár darabos külön szériát a Matchbox, akkor abba miért nem lehet külön, arra a sorra jellemző szín és kerék kombinációt csinálni? Persze a kérdésem költői. A régire visszatérve: a már említett hátsó légterelőn kívül a kerékválasztás is megváltozott - hasonlóan jó ez is, mint a sokküllős -, illetve a tampózás is megújult. Mások a lámpa festések, kimaradt elöl a kiegészítő lámpasor festése, illetve a rendszámtábla is le lett cserélve. Szóval mint piros és piros változat teljesen jogos szín ismétlés, mert azon kívül szinte mindenben eltérnek. Apropó egy kérdés: találkoztatok itthon üzletben az MB-87-es változattal? Én sajnos nem, itthoni webáruházban is csak két helyen. Nekem egy lengyel eladótól sikerült beszereznem a dobozos és blisteres változatot is, úgy tűnik ők kaptak belőle.

Továbbra is ezt tartom a legszebb Matchbox Porsche-nak

A rendszám nem igényel dekódolást

A hátsó légterelő immáron fémből kialakítva

Itt látható az összes értékelhető különbség a  két kiadás között (S34 az új kódja, ha valakit érdekel)

Újra ilyen védőre bukkantam. Szerencsére itt rendesen a helyén volt, szerintem a tükör miatt került alkalmazásra.

Matchbox Stars of Germany MB-05 Porsche 911 GT3 - 2021

Matchbox MB-87 Porsche 911 GT3 - 2023

Matchbox MB-87 Porsche 911 GT3 - 2023 - Power Grabs

Ez a teljes felhozatalom belőlük

Nincsenek megjegyzések: