2024/02/05

Hot Wheels Audi 1984 Sport Quattro

Az általános iskolában a legjobb barátom apukájának egy B2-es, facelift előtti Audi 80-asa volt. Mogorva, magának való fickó volt, a köszönésen túl soha nem jutottam vele. Félni éppen nem féltem tőle, de mindenképpen tartottam tőle annyira, hogy soha nem mertem megkérni, hogy had üljek be a verdába. Úgyhogy mindig csak kívülről csodáltam. Az a jellegzetes, világos-metálzöld színe volt, ami annyi másiknak akkoriban. Nem tudom mikor láttam először Quattro-t, de a szerelem volt első látásra, ami azóta is tart.

Legendárium
Meg sem kísérlem a típusismertetőt, mert annyival jobb munkát végeztek nálam mások! Első körben a TotalCar Belsőség – Becsületesnepper koprodukcióra kattintsatok, de előtte készítsetek be nasit meg inni, mert cirka egy órányi néznivaló van csak itt. (Az Ur-Quattro, Sport Quattro és az S1 annyira „összeér”, hogy érdemes megnéznetek a középső miatt is, mert a történet ki van csomagolva igen alaposan.)

Ide gyorsan beszúrnék egy 1984-es Quattro brossúrát, ami természetesen nem Sport Quattro, de én olyat égen-földön nem találtam.






A két létező, 1984-es, brit Quattro brossúrából ez a korábbi, a ritkábbik és a rövidebb.

Legnagyobb meglepetésemre a Grand Tour egyik epizódjából fent van a YouTube-on a Jeremy Clarkson fémjelezte doku rész az Audi – Lancia csatározásról. Nagyon jó, nagyon érdekes, de sajnos angol nyelvtudás az kell hozzá, újabb 20 perc, úgy készüljetek.


Az előbbi doku ugyanarról szól, mint a Race for Glory: Audi vs. Lancia film, ami cirka akkor került bemutatásra, amikor e sorokat írom. Véleményem szerint nem rossz, érdemes megnézni, fantasztikusan fotografált film, de az én szubjektív véleményem szerint egészen kesztyűs kézzel bánik a Lanciával.


Hagyd a legjobbat a végére, megint a Becsületesneppertől egy Sport Quattro gyorstalpaló!

A Hot Wheels-től is jó!
Egészen meglepett, hogy mennyire sokat foglalkoztunk a Quattroval e lapokon. Alapvetően az ős-, avagy Ur-Quattroval, mert nem volt – legalábbis nekünk – más.

A Matchbox értelmezésének rögvest három változatával indítottam még 2006-ban. (18 éve, te jó ég!) 2012 júliusában újabb változatot prezentáltam belőle. Tommi ugyanennek az évnek augusztusában dobott rá egy újabb verziót.

2009-ben mutattam meg az első MC Toy verziót, ami egészen egyértelműen Matchbox koppintás, de én ennek ellenére is nagyon szeretem. A bűnös élvezetet 2012-ben folytattam egy másik változattal.

Abszolút kakukktojás az a Metalcar Quattro, ami a Matchbox Superkings Audi Quattro – olyanunk sajnos nincs, de nem is gyűjtjük ezt a méretarányt – illegális másolata. Beczl 2009-ben mutatott egy ilyet.

Most érkezünk meg e post tárgyához! A fentiek mind ur-Quattrok, de 2019-ben a Hot Wheels piacra dobta a Sport Quattrot. Az a kivételes eset áll fent, hogy nem csak elmesélni tudom, hogy milyen verziók születtek belőle azóta, mikor és milyen sorozatokban hanem meg is tudom mutatni őket egy kitűnő mozaik (montázs?) képen – lásd alább!

Hot Wheels Audi Sport Quattro variánsok. (Kép forrása a fotón.)

Amit ebben a bejegyzésben láthattok, az a 2022-es Mainline. Irtózatos mázlim volt vele, mert ez bizony boltból van, pedig jellemzően ezek, pontosabban az összes Sport Quattro skalpolóknál végezte. Hogy milyen? Nos, jó! Nagyon is jó! Az összes verziója remekül sikerült és a Hot Wheels pótolja vele a hiányt, hiszen ez a Sport Quattro változat!

Szép részletes az orr.

Ilyet is ritkán látunk! A motorháztetőn a beömlők kialakítása nekem nagyon tetszik!

Nem tudom, hogy valós festést mintáz-e, de nagyon jól elkapták a korszak stílusát!

Ez a tízküllős fehér "felni" nagyon jól mutat rajta. Mainline-ban azt hiszem csillagos ötös stílusból.

A Matchbox és annak másolata hátulról jobb, de ez a megoldás sem rossz, sőt!

NRFB.

Nincsenek megjegyzések: