2024/02/23

Matchbox MB-10 VW Golf

Viccesen alakul ez nekem a Matchbox 1-es Golf értelmezésével! A ritkább darabok megvannak, a leggyakoribb változatlanul nincs. Újabb ritkábbat mutatok belőle!

Tudjuk le az „ez történt a korábbi részekben” kört: Először a japán kiadását láthattátok e lapokon a Golfnak, mely típusismertető részt is tartalmaz. Gyárilag van lenyisszantva a vonóhorga. Ha nem lenne, akkor TP-117 two packből lenne és kéne hogy lógjon mögötte a jól ismert lószállító, ugyanolyan kerekeken mint a Golf, krém színben, pacikkal és piros „Silver Shoes” (Ezüst Patkók) felirattal, fehért vágtató lóval a háttérben – gyanúsan Ford Mustang emblémás.

Az 1981-es MB-07-es olyan mint a leggyakoribb zöld verzió, csak éppen sárga és egy évig regnált, az volt az utolsó szörfdeszkás változat.

Van belőle egy nem túl szépen moddolt, fehér darabom is, amiről igazolatlanul hiányoznak a deszkák – ez valószínűleg a zöldből készülhetett.

Vadujó Nufi” meg egy érdekes bigfoot derivatíva.

Amit ebben a bejegyzésben láttok, az 1978-ban volt MB-10 Németországban. Illetve nem tudom megmondani, hogy mikor, de J-10 meg japánban volt. Csak ha lenne doboza, akkor lehetne megmondani, hogy ami nekem van, az eredetileg mi volt, de a nyilvánvaló geolokációs okokból valószínűleg nem a szigetországból származik. Sajnos az én példányommal egyértelműen játszottak és az első ajtajairól is hiányzik egy-egy ADAC matrica. Érdekes, hogy nem elkoszolódott matricákkal én nem is láttam még ilyen kisautót élőben!

Bolgár barátaink a Golfot is gyártották, így kb. bármilyen színű verziója is létezhet „Made in Bulgaria” felirattal.

A német autóklub (ADAC) sárga angyalkája.

Nem tudom mi teszi, de én még nem láttam élőben nem elkoszolódott matricával ilyen Golfot! A tetőmatrica pontos illesztése nem lehetett egyszerű.

Nyilván játszottak vele és valamelyik előző tulaj leszerelte az ADAC feliratokat az első ajtajairól.

Az antenna körbeforog.

Indokolt a vonóhorog ebben a szerepkörben.

Japánban valamikor J-10 volt, a legmenőbb Matchbox logó változatot viselő dobozban! (Kép: eBay)

Nincsenek megjegyzések: