Egy újabb sorozat, amiből mutatóba birtoklunk egyet-kettőt, de nem a fő csapásirány nálunk – alább majd kiderül, hogy miért.
(Real) Working Rigs
A
sorozat 2008-ban debütált. Ami a méretarányt illeti, nagyobbak
mint az 1-xxx sorozat – Matchbox esetében azt, hogy „mainline”
a szádra ne vedd! –, vagy akár a Convoy, de lényegesen kisebbek,
mint SuperKings volt. Amikor csak képeket láttam róla lelkes
voltam, de aztán befutottak az első darabok és az árcédulájuk
meg a felhasznált műanyag mennyisége letörte a lelkesedésem.
Mindegyik RWR modell rendelkezik valamilyen működő részlettel, de
ennek ellenére szerintem az ár-érték arány nincs rendben. Kicsit
az az érzésem, hogy a Mattel sem igazán tudta, hogy mit akart
ezzel a szériával, mert a teherautók mellett tűzoltóautó,
kombájn, traktor, de harckocsi és tömegoszlató vízágyú (!) is
volt a 2014-ig futó szériában.
Ami a minőséget illeti, bőven nagy a szórás. A Durastar 4400-as autómentő, amit porsche kolléga első fecskeként 11 évvel ezelőtt már bemutatott, egyértelműen a jól sikerültek közt foglal helyet, de a zöm... Hááát... 2019-ben a Mattel felélesztette a sorozatot, de a „Real” már kimaradt a névből, ami nem is csoda, RWR, azaz – szójátékot követő, értelemmagyarázó fordításban – „Valódi Működő / Munkagépek” közt bőven volt fantáziajármű. Viszont Working Rigs-ben, ami úgy fest 2021-ig tartott, legalábbis 22-es kiadásról nem tudok a valódi járműveket tartották meg – gondolom kiértékelték a visszárut.
Ilyen állat pedig nincs is!
Nyilván
feltűnt, hogy a szokásunkkal szöges ellentétben a Matchbox széria
történetével kezdtem a postot és nem a valódi járművével.
Ennek az oka, hogy GMC 3500 nevű jármű nincs. Az öntvény a GMC
Topkick-en alapul, ami az édes testvére a 2003 és 2010 közt gyártott,
Chevy Kodiak közepes teherautó harmadik generációjának. Ezek
közel azonosak, a réges-régi szokás szerint a GMC-k a jobban
felszerelt, komfortosabb verziók, és csak az USA besorolás
szerinti, „Class 5-7” kivitelekben léteznek, C3500 nincs,
csokoládé nem is volt, csak C4500, C5500, C6500,
és C7500. Szóval nem értem, de azt sem, hogy a General Motors hogy
bólintott rá erre az elnevezésre.
A
funkció azonban érdekes. Ez egy olyan jármű, amivel az úton
folyó munkálatokra, elterelésekre, sávlezárásokra és minden
hasonlókra hívják fel a figyelmet a rajta lévő akszesszoárok
segítségével. Egészen őszintén gőzöm sincs a magyar nevéről,
tükörfordításban „figyelemfelhívó teherautó”. A jó hír,
hogy egyes elemei működnek, amiről beszúrok ide egy – hát nem
éppen a legjobban sikerült, legalább ne az udvar szemétdombos
részét használta volna a kolléga háttérnek – videót, amin
látszanak a működő részletek, mert az én példányom marad NRFB.
Ez a 2020-as verzió. A 2019-es narancssárga de én olyat nem láttam hazai boltban, mint a 2021-es citromsárgát, illetve a narancssárgát, ami egy egészen apró feliratban tér el a 2019-estől. Mint útfenntartó munkagép szerintem a narancssárgák a leghitelesebbek, de az összhatást tekintve ez a fehér a legszebb.
Pontosan
a működő részletek miatt gondolom azt, hogy ez egy jó játékszer,
de az én ízlésemnek túl műanyag, amihez képest viszont túl
vastagon fogott az árcetlit író ceruza.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése