2024/05/03

Siku V304 Opel GT 1900

Meg kell gyónnom, hogy az Opel GT az egyik fétistárgyam. A szerelem még gyerekkoromból való, néhány gyermekkori Sikujaim egyike a felelős ezért. „Őt” is láthatjátok ebben a postban.

Kétharmad Corvette
Nagyon jó dolgom van, mert az Origo.hu – pontosabban a Retromobil tökéletes típusismertetőt celebrál az Opel GT-ről. Tessenek kedves lenni igény szerint fogyasztani, de azt javaslom, hogy tessenek fogyasztani, mert olyan finomságokra is kitér, hogy nem az Opel GT az „európai Corvette”, hanem a „Corvette C3 az amerikai Opel GT”!

Őszintén szólva egyáltalán nem bánnám, hogy „csak” gyönyörű és kisebb és „nem is megy úgy” mint egy C3, mert szinte szoborszerűen szép. A Corvette hírhedt arról, hogy aki nem tud vele bánni, azt hajlamos megbüntetni a vakmerőségéért. A cikk kiemeli, hogy még a C3-hoz mérten elenyésző teljesítményű GT is hajlamos kidobni a farát. Akkor milyen lehet a Corvette? Tavaly év végén jelent meg nálunk egy hosszabb post a Chevy Corvette harmadik generációjáról, érdemes ha más nem oda átkattintani és stilisztikai összehasonlítást végezni a két jármű közt.

Az amerikai Opel GT katalógust tudom prezentálni 1970-ből – by Buick, amit a fentebb citált olvasnivaló megvilágít, hogy hogyan lehetséges.









Megkockáztatom, hogy ez még ma is ultra-csajozós! Már csak azért is, mert egészen rafináltan "bukólámpás".

Gyerekkori cimborám

Mint a bevezetőben utaltam rá, a kopottabb, fekete kerekű verzió gyerekkori darabom, kevés Sikujaim egyike. Nagyon szerettem és nagyon szerettem volna belőle egy szebb állapotú változatot, ezért sok évvel ezelőtt ráfeküdtem a német eBay-re. Legnagyobb meglepetésemre kiderült, hogy ez a fekete kerékváltozattal – amit a Tudományos Sikuszexualitás R03-ként ismer – a ritkább. Ebben a formájában 1970 és 1974 közt gyártották.

Akkoriban csillagászati árakon mentek az enyémnél sokkal kókadtabb példányok is, ezért hamar lemondtam a frissítésről. Igazából a későbbi, 1975-1978 közt gyártott, engem a Porschékról ismerős Fuchs-felnikre emlékeztető, R09-es kerekekkel szerelt változat nem tetszett annyira. Nem is annyira a kerekei miatt, hanem a valószínűtlenül rikító citromsárga szélvédői miatt. Az esélytelenek nyugalmával licitáltam azért egy ilyenre és legnagyobb meglepetésemre nyertem – ezt is láthatjátok ebben a postban. A legnagyobb meglepetésemre sikerült még rádobnia az akkor friss beszerzésnek, mert az én példányomnak színezetlen ablakai vannak és ugyanolyan színű beltere, mint a régebbinek. Ezt a fentebb már citált nevű tudomány sárgának hívja – szerintem inkább krémszínű –, de egyértelműen nem hófehér, mint amilyennek lennie kéne. Afféle átmeneti változat lehet, még a régi alkatrészekből, de már az új kerekekkel. Nem tudom, hogy ez értékben mit jelent, lehet hogy pont azért tudtam megkaparintani, mert így kevésbé értékes, de egyáltalán nem érdekel, így sokkal jobban tetszik! Vizsgálgattam az alját, nem tűnik manipuláltnak.

Hogy úgy általában milyen? Nos, milyen lehetne? Tökéletes, hiszen gyerekként így „égett be” nekem! Amúgy ez még a kisebb Sikuk közül való – 1:60 a méretaránya –, később indultak növekedésnek ezek a kisautók.

Elfogult vagyok, a kisautót is nagyon szeretem, az eredetit is.

Cimbim még a gyerekkorból.

Nekem ezekkel a kerekekkel "égett be".

Érdekes, hogy bár így készült tovább, mégis ez tűnik a ritkább verziónak. Gyanítom a legyártott darabszámok felől fújhat a szél.

Hát igen, játszottam vele és már eleve használtam kaptam, a Váci utcai Marklin boltból.

Nyitható ajtók, nem pizza kormány. #regenmindenjobbvolt

Gyönyörű ez innen is, de van rajta egy kis baki! Nincs csomagtartója, pont mint a C3-as Corvette-nek. Ergo a csomagtérfedél tévedés.

Előtte az utódja.

Ezekkel a kerekekkel már citromsárga kéne hogy legyen a szélvédője, de nem az. Nem baj, mert úgy nem tetszik kicsit sem.

A belterének is fehérnek kéne lennie. Afféle átmeneti verziónak gondolom, az új kerekeivel a régi egyebeivel.

Nincsenek megjegyzések: