2024/03/31

Matchbox Convoy CY-25 DAF Container Truck Pepsi Team Suzuki

A mai postban több lesz a kérdés és feltételezés, mint az állítás, de sebaj! Szeretem veletek együtt kibogozni valaminek a történetét!

A Convoy CY-25 szerelvény nem új vendég nálunk, sok változatát megírtuk már, elég ha csak lekattintjátok a címkefelhőben a tag-jét, vagy az előző linket, merthogy trükkösen a kettő ugyanaz.

Jelen postunk tárgya nem egyszerűen Pepsi motívumot visel, hanem „Team Suzuki” feliratot is mellé. Ez nem különösebben nagy rejtély, a Pepsi a nyolcvanas évek végén volt szponzor – na itt kezdődik a feltételezések sora – abban a versenysorozatban, amiről én azt hámoztam ki, hogy akkoriban Grand Prix Motorcycle Racing-nek hívtak és talán ezt hívják manapság MotoGP-nek. Elnézést kérek minden motorkerékpár rajongótól, bevallottan fogalmatlan vagyok kétkerekű ügyekben. Akinek van plusz infója, ne habozzék megosztani, szívesen frissítem vele a bejegyzést!

A Convoy Project 1989-re datálja a CY-25-öket úgy általában, de ez egyre inkább úgy tűnik, hogy hibás adat. A szerelvény dobozán 1987-es a keltezés és stimmel a megjelölés, felettébb valószínűtlen hogy előre láttak és dolgoztak volna a jövőbe. Égetően szükségem lenne Charlie Mack Convoy bibliájára a bizonyosságért, de a Mester nem hajlandó feltúrni a garázst a kedvemért – amitől nem vagyok boldog, de haragudni sem tudok rá érte.

E post tárgya jó példa arra, hogy az UV mennyire alattomosan tudja megtámadni a műanyagokat. Amikor én ezt a szerelvényt vettem úgy 15-16 évvel ezelőtt, nyoma sem volt rajta a besárgulásnak. A vásárlást követő éveket sötétben, dobozban töltötte és ez idő alatt előjött rajta az az elszíneződés, amit az okozott, hogy egy ideig direkt napfénynek volt kitéve – gondolom kirakatban. A dolog védhetetlen, nem először és félek, hogy nem utoljára történik meg velem. Gyerekkori példányomon is előjött, ami talán heteket tölthetett csak kirakatban, nem többet. A fél életében tökéletes volt, öregségére kapta el a „sárgaláz”.

Pepsi szponzorálta, Suzuki motorkerékpár csapat színeiben. Ez a szebbik oldala.

Na, itt már látszik a baj, ami nem is kicsi. Amikor sok éve megvettem, nyoma sem volt az UV romboló hatásának! Sajnos ez egy ilyen alattomos kór. Nem először járok így és félek nem is utoljára!

Érdekes, hogy a vontatóra nem jutott logó. A DAF 3300-as fülkéjének magas "homloka" nagyon kívánja az ilyesmit.

Egyértelműen még a dobozában szoláriumozott!

Mintha a bal alsó sarka is megindult volna, nem?

A fotózáshoz tettem be fordítva a dobozába, mégiscsak a szebbik oldalát mutassa már. Látszik, hogy a doboz "ablakát" is megszívta a nap, meg valaki valamikor le is locsolta valamivel, aminek a lekapargatásával nagyon gyorsan leálltam.

A doboz 1987-es keltezést visel, ebből is gondolom, hogy a Convoy Project 89-es adata hibás.

Nincsenek megjegyzések: