2013/06/08

Matchbox MB-75 Frost Fighter

Ami a kisautókat illeti, vallom, hogy a szerelem vak. Megint valami olyat vettem, amiről nehezen tudom megmagyarázni, hogy miért tetszik, merthogy tetszik, pedig...

Fagyharcos
Alapvetően nem vagyunk különösebben oda a sohasem volt, fantáziamobilokért a kisautók világában. Vannak kivételek, amik erősítik a szabályt, de engem személy szerint sokkal jobban lázba tud hozni egy létező autó miniatúrája, mint valami – legyen akármilyen szépséges is – jobbára fantázaszülte izé.

Mai szeánszunk tárgya úgy van megalkotva, hogy azt a bizonyos határt súrolja, hogy egyértelmű legyen, hogy nem valós járművet mintáz, közben meg nagyon hasonlítson egy valós járműre. 2008-ban a SEMA shown tűnt fel egy átalakított Hummer, egy biodízel hójáró. Akkor még azt mondták róla, hogy egy világ körüli expedíció északi sarkra induló részében vesz majd részt, belekeverték Buzz Aldrint, Steve Wozniakot meg Jey Leno-t is. A 2010-es SEMÁ-n már mint hibrid tűnik fel ugyanez. (A fene tudja mi van velem, egyszerűen képtelen vagyok rávenni magam, hogy kitúrjam, hogy pontosan mi is történt. Irigy vagyok a „gazdag és híres csávók autókáznak” dolgokra?) A lényeg: Szerintem erre a dologra emlékeztet az a kisautó, amiről ma szó van.

 Biodízel Hummer a 2008-as...
 ...SEMÁ-ról. Szerintem ez az. (Kép: GreenAutoblog.Com)

Felemás
2012-ben mint MB-76 már szerepelt ez az expedíciós jármű az 1-120 szériában, de akkor egyáltalán nem tetszett – sőt, az is lehet, hogy össze se futottam vele boltban. De az idén már nem hagytam ott az üzletben. Szeretem a kéket, rémelett a SEMA-s szörny, meg távolról, hóviharban, este emlékeztet a Delta főcímében szereplő gépezetre. Ezek miatt velem jött haza.

Régi Delta főcím. Úgy 0:20-nál tűnik fel a jármű, amire engem emlékeztet és amit egész gyerekkoromban állati menőnek találtam. Bónuszkérdés: Mit mond közvetlenül ez előtt a jelenet előtt a sarkkutató?

Ami nagyon tetszik, az az ötlet, hogy egy ennyire különleges járművet kisautóba öntöttek. A nem működő hernyótalpakat megbocsátom. Vannak ezek a „herpeszes Ödönke nem tehet magában kárt” szabályok, ha lefejtene egy gumi hernyótalpat és feltüffködné valahová a testébe, ahová az nem való, a gondos szülők szénné perelnék a Mattelt. Húsz-harminc évvel ezelőtt kapott volna két irtózatos nagy pofont és vitték volna az ügyeletre. Most az van, hogy hívnák az ügyvédet, majd amikor kitalálták, hogy mennyire pereljenek, vinnék az ügyeletre. Ez van, lehet ezért haragudni, de szerintem ne a cégre tessék, hanem Ödönke szüleire. Viszont vannak apró kerekei a hernyótalpak mögé dugva, tehát gurul sík felületen.

Bár túlnyomórészt műanyag ez az izé – ami fém az a kék – legalább sok részlet van rajta kialakítva. A kék-fekete színösszeállítás nekem bejön, mert zord. Az „MBX Megye”, „Sheriff – Vadon divizió” feliratok ízlés kérdése, szerintem kölyökként ki tudtam volna valamit fundálni mögé, hogy ez miért is jó. A megkülönböztető jelzések hiánya sem fáj ez esetben, mert hogy ugye az erdőbe minek? „Mókusok, félre az útból!” Ugyan már! A festékkel kiemelt részleteket szeretem, például az ásót is, csak szerintem irtózatosan nagyra sikerült – legalább akkora, mint a vezető ajtaja. Az is jópofa, hogy aszimmetrikus a holmi, a vezető ajtaja mögött poroltó van – mindig vigyetek ilyesmit magatokkal a sarkkörön túlra, kedves gyerekek! – a másik oldalt meg ablak. Viszont a szélvédő műanyagjából kialakított tetőt én bizony nem értem! Sokkal jobban tetszene, ha nem akartak volna tetőcsomagtartót kanyarítani oda. Meghát... Szóval nem vagyok az az Amudsen, de azt még én is tudom, hogyha valamit oda feltesznek, az meg fog fagyni.

Van baja bőven, ami javarészt abból jön, hogy olcsónak kell lennie az előállításának, de mindent összevetve nekem tetszik.

 Szerintem ez Hummer.
 A tetőt én sem értem, hogy miért így.
 Érdekes, hogy nem szimmetrikus, a másik oldalon ablak van az első ajtó mögött, nem porraloltó.
 Az az ásó gigantikus, de legalább ki van emelve festékkel!

Megszavaztátok:

A Matchbox MB-75 Frost Fighter:

Hummer!
  14 (93%)
 
Nem Hummer!
  1 (6%)
 

Szavazatok száma: 15

6 megjegyzés:

Dancergee írta...

Ebből vettem én is a Müller-ben 455 ft-ért, attól többet szerintem egy fillérrel sem ér, olcsóbban viszont megvenni szerintem képtelenség. Nem néztem utána, hogy kiféle miféle, eszembe nem jutott volna, hogy ez egy Hummer lenne. :)
Thanks the information.

Sam. Joe írta...

Dancergee: Hát, legalábbis engem arra emlékeztet. De akkor nem vagyok egyedül! Tessék szavazni, hátha most jó a szavazógép.

pittlaren írta...

Megvallom, nekem tetszik. Bár, én ahhoz a marginális kisebbséghez tartozom, akiknek a lesney-féle fantáziamodellek - Fandango, Clipper & tsai - is bejönnek.

Az orra télleg' Hummer-szerű, de egészében véve, nehezen tudom elképzelni Hummerként.

Trolleybus írta...

Ez nem Hummer, hanem egy Hummernek látszó tárgy hernyótalpakkal, egyébként lehetne más is. Feltűnhetett volna, hogy a Matchbox az utóbbi években licencdíjat spórolandó csak létező autóknak (és egyéb járműveknek) látszó tárgyakat készített a repertoárjának nagyobb részeként.

Trolleybus írta...

Mellesleg itt van mi lehet: Tucker Sno-Cat. Bővebben itt http://en.wikipedia.org/wiki/Tucker_Sno-Cat és itt http://www.sno-cat.com/.

Sam. Joe írta...

Trolleybus: Ne tegyél már tönkre! Ugye csak a képaláírásokat olvastad el?

"Mai szeánszunk tárgya úgy van megalkotva, hogy azt a bizonyos határt súrolja, hogy egyértelmű legyen, hogy nem valós járművet mintáz, közben meg nagyon hasonlítson egy valós járműre." Illetve: "Szerintem erre a dologra emlékeztet az a kisautó, amiről ma szó van."

Ezek után erős felütés a "Feltűnhetett volna, hogy a Matchbox az utóbbi években licencdíjat spórolandó csak létező autóknak (és egyéb járműveknek) látszó tárgyakat készített a repertoárjának nagyobb részeként."

Egyetlen Tucker Sno-Cat sem hasonlít erre a holmira annyira, mint az átdolgozott Hummer. Sem a testek arányai, sem a hernyótalpak elrendezése nem emlékeztet a Matchboxra. Szerintem sikerült megtalálnod, hogy MI NEM lehet ez.