2013/06/11

Matchboxon kívüliek - RMZ City: BMW M5 (F10)

Bár alapvetően nem szeretem a XXI. század autóit, azért van néhány olyan forma, illetve műszaki megoldás, amelyek felé elcsábulok. A címben említett F10-szériából származó 5-ös BMW pont ilyen. Nem tudom megmondani, miért tetszik, de tetszik.

F10
A jelenlegi 5-ös még annyira új, hogy nem is igazán tudom, mit írjak róla. Az E60-as szériát váltotta le 2010 elején. A felső középkategóriás típus minden dimenziójában jobb lett, mint az előd. A tengelytáv 10, a teljes hossz 4 cm-rel lett több, az autó teljes tömege viszont ehhez képest alig növekedett.
Legérdekesebb alváltozata a három turbóval szerelt M550 xDrive, a jelenlegi legbonyolultabb, személyautóba szerelt dízelmotorral. Persze a rendes M5-höz természetesen ennek sok köze nincs.


Karotta M5-tesztvideója Szeljak György által fotografálva.

RMZ City
Feltörekvő, félprémium kínai gyártó. Félprémium, mert vannak olyan megoldásai, amiket mondjuk egy Tomica Limited Vintage kisautónál szoknánk meg, de olyanok is, amik még mondjuk egy Majorette-en is gázosak.

M5 (F10) kicsiben
Kezdhetjük például az orr- és a farrész ellentétével. Elöl szépen, a szélvédő műanyagjából kialakítva jelennek meg a lámpák, vállalható a vesék és az embléma tamponnyomása, hátul enyhén elcsúszott minden, a lámpák tamponozva vannak, de nem fed rendesen a piros. Abba most nem megyek bele, mennyi részletet lehetett volna még kiemelni, a fotókon látni fogjátok. A beltérben is kettősség van: a kormány és a műszerfal formája szépen hajaz az eredetire az ülésekkel együtt, de nincs váltókarunk az első ülések között, csak két kis bumszli. Jó, az egyikre ráfoghatjuk, hogy az iDrive tekerentyűje, de annak szerintem nem kellene ekkorának látszódnia. Az apró sorjákat meg sem említem. Az ülések alatt már csak a padlólemez, a kipufogórendszer egy része és a futómű található. Nem lehet panaszunk, de tökéletesen elégedettek sem lehetünk. Egész tűrhető, bár gondolom máshol talapzattal és nem dobozban árulják őket, mert van egy furat középen, ami a rögzítésre szolgál. A kerekek gumiköpenyeket és szépen kidolgozott (hunyorítva még az eredetire is hasonlító) felniket kaptak az RMZ City polcáról, de nem egyediek, más gyártmányuk alatt is szerepel ugyanez. Összességében véve azért úgy gondolom, hogy megérte a 690 Ft-os árát a kis M5, mert hiánypótló és polcdíszként például egész jól muzsikál.
 
A lökhárító rácsai kaphattak volna egy kis feketét.
A vesék viszont egész vállalhatóak.
A lámpák csúnyák, de a kicsi cápauszony antenna megvan.
Bár az élesség valahol elrejtőzött, azért látszik, hogy a tamponozás nem sikerült hibátlanra.
Szétszedhető.
Tényleg!
A beltér végülis egész jó.
A lényeg látszik.
Kipufogók és diffúzor.
Dobozban lakik.
Az eredeti M5 (F10).

5 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

A legfontosabb erénye talán tényleg az, hogy hiánypótló. Kicsiben megnézve a képeket tényleg elég pofás. És ha megérte a 690-et, akkor már tudnia kell valamit. Amúgy szívesen megnézném tőlük az új Subarut, a Countrymant, vagy a Defendert.

Sam. Joe írta...

Pofás holmi ez! Azt hiszem lassan mindenkinek filozófiát kell váltania, hogy nem gyártót veszünk, hanem kisautót.

Tommi írta...

Én mindenevő voltam világéletemben. Sosem köteleztem el magam egyetlen kisautógyártó irányába sem. :-)

Rudi írta...

Sajnos egy (jó) pár éve ami "matchbox" gyűjtésnek indult végleg átalakult 1/64-es kisautó gyűjtésbe. :)
A TMZ nagyon kellemes meglepetés és a weboldalukon nagyon érdekes modelleket láttam. Sikerült beszerezni egy párat de ez még nincs meg. :) Megkérdezhetem Budapesten hol lehet RMZ-ket kapni? A boltban ahol az elsőket vettem már nem hoz többet - hypermarket volt tehát nem is volt érdekük.

Tommi írta...

Új Corvin Pláza, pinceszint, játékbolt. Talán Játéksziget, vagy mifene. :-)