2010/10/19

Matchboxon kívüliek: Welly Chevy Van

Már régóta fenyegetőzöm azzal, hogy mutatok valami csapnivalót a Wellytől, mert ami eddig megjelent itt tőlük, abból semmi sem támasztotta alá az állításom, hogy az 1:6x méretarányban inkább mennyiségi, mintsem minőségi gyártó lennének. Íme!

Még tavaly hoztak nekem egy gyerekkori, de igencsak szép állapotban megmaradt gyűjteményt, hogy nézzem át, hogy mit érhet. Csemegéztem is belőle pár postra valónyit, de szigorúan csak egy fotószafari erejéig, mert a tulajdonos kötődését látva inkább rábeszéltem, hogy tartsa meg őket. Akkor felbukkant pár eléggé elnagyolt, de tarkabarka festésű Chevy Van is a kupacban, gyártó megjelölés nélkül.

Most már tudom, hogy az elkövető a Welly volt, de ami igazán érdekes bennük, hogy azokat a darabokat 10+ éve szerezték be, míg az én példányom pár hete hagyta el az egyik szupermarket szerető kebelét. Tehát a Welly elég régi öntvényeket is elő-elővesz, ami tulajdonképpen egyáltalán nem baj.

Maga a járgány bizonyos szempontból nem is rossz – naná, szemétért már csak nem adok pénzt. Azok az apró részletek megvannak rajta, amitől egyértelművé tehető, hogy ez egy Chevy és mondjuk nem egy GMC, vagy Ford. Viszont rettentően túlméretezték a kerekeit, az első lökhárító méretébe is bele lehet kötni, míg a hátsó egyenesen gigantikus. Az alvázon keresztbe két óriási távtartó fut – gondolom azt megerősítendő. Porsche rögtön belelátta a Szupercsapat GMC-jének az alapját, de nyilvánvalóan iszonyú sok lenne vele a meló és faragni kéne az alvázat, a távtartóktól meg nem menne alá kisebb kerék.

Elölről még nem is tűnik vészesnek a helyzet, bár az a lökhárító méretébe már bele lehet kötni.
Az öntvény apró részletei teljesen rendben vannak. Ilyen tetőablakot még nem láttam máshol, de tetszik. A kerekek brutálisan nagyok.
A hátsó lökhárító borzasztóan nagy és a kiálló szélei minden bizonnyal összeszednének minden szőnyegbolyhot a rendeltetésszerű használat közben.
Nem a hátsó lökös görbült el, az egész alváz van valahogy furán meghajolva. A hátsó disco ablakokat lefalazták, így inkább béna, mintsem tetszetős.
Ilyen alvázakat a Corgi Juniorsokon látni. A két brutális merevítőtől nem is menne alá kisebb kerék. Bentre nem fért volna el ez a két gerenda? Ez viszont már nem csavarral rögzül, hanem a szokásos szegecses módszerrel. Az említett gyűjteményben lévő példányokon nem volt semmiféle azonosító.

9 megjegyzés:

Charlie Brown írta...

Tegyük hozzá: a korábban kiposztolt, megszámlálhatatlan MB sevivan változat jelentős részén szerepelt hasonlóan elcseszett méretű kerék. Bár ott nem jegyezted meg, de azokon sem néz ám ki jobban. :)

Egyébként nem értem a gerendás megjegyzést, egy nagy kerék helyére _mindig_ elfér egy kisebb, ez axióma, nem?

Sam. Joe írta...

Egyszer érném meg, hogy nem okoskodsz!

A múltkor már mondtam: Ha a Chevy Van-t nem szereted, akkor ne nézegesd a róluk szóló postokat. Bár konkrétan azt a postot nem én írtam. Ez egy hobbyblog, amit jelenleg aktívan ketten írunk a saját gyűjteményeink alapján, és mit ad isten, szeretjük ezt a típust és a Matchbox értelmezést. Ezért volt ilyen, lesz is és ha neked nem tetszik, hát magasról teszek rá!

Igen, elfér, csak az alvázból kiálló merevítéseken felül az autó. Azt gondolom elég nyilvánvaló, hogy mire értettem.

Kezd veled rettenetesen tele lenni a puttonyom és látva a más blogokon elkövetett, troll light megjegyzéseidet, gondolkodom rajta, hogy innentől bannollak a francba, mert az ide járók közül egyedül te vagy az, aki nem építő jelleggel kritizál, hanem csak kötekedik.

Tommi írta...

Nekem pirosban van ilyen, "krómozott" alvázzal. Sosem volt vele bajom igazán, de én is inkább GMC-nek, mint Chevy-nek néztem először.

Sam. Joe írta...

Tommi: Irtózatosan hasonlítanak - nem véletlenül - de az első lámpák és a hűtőrács alapján ez inkább Chevy(nek tűnik nekem).

Tommi írta...

Nekem meg pont az összhatás miatt GMC. :-)

Sam. Joe írta...

Szóval az van, hogy a kettő csak felszereltségben különbözik, a karosszéria csík ugyanaz... 8-)

Tommi írta...

Ja, oké. USA autókban nem vagyok illetékes.

Névtelen írta...

A Welly tapasztalatom szerint kínai vagy hongkongi "kopírozócég", azaz más gyártók, pl. a Tomica akár több évtizeddel ezelőtti autóit adja ki gagyibb kivitelben. Akkor jöttem rá erre, amikor láttam az eredeti modelleket, de amúgy már gyerekkorban is gyanúsak voltak, mert az emlegetett többé-kevésbé ratyi alvázhoz és kerekekhez képest a kasztni kimondottan szépre sikerült, és ez nem stimmelt!
Szóval több mint valószínű, hogy ennek a furgonnak is van valahol egy eredetije, amelyiknek a disco-ablakai akár még meg is vannak csinálva! Én a Tomica, Corgi, Husky vonalra feküdnék rá! (Talán meg is teszem!):)

Sam. Joe írta...

Kíváncsian várjuk a fejleményeket - már ha megosztod velünk!