2023/07/02

Matchbox G-4 Convoy Action Pack

Tulajdonképpen ez egy gyűjteményes post a „haszonjármű vasárnapra”, hiszen egy kivételével az ebben a szettben szereplő valamennyi jármű szerepelt már e lapokon. Ugyanakkor remek példája annak, hogy milyen remek szettek nem lesznek már sohasem az elszabadult árak miatt. (#regenmindenjobbvolt)

Verziók
A helyzet az, hogy az, hogy mi került ebbe a pakkba az sehol sincs dokumentálva. Olyannyira, hogy az időbeni elhelyezését is csak tippelem: Mivel az első katalógus, amiben felbukkan 1984-es, ez lehet a premier éve. A csomagolás különlegessége, hogy a belső, műanyag inzertet – ami némiképp vastagabb műanyagból készült, mint a szokásos a hasonló Matchbox csomagokban – és a külső „héjat” szétvágva egész pofás kamionparkoló építhető belőlük. A Matchbox katalógusok tanulsága szerint eléggé változatos tartalommal kínáltak G-4-et. A tartalom úgy állt össze, hogy:

  • Egészen biztosan három Convoy szerelvény

  • Jellemzően valamilyen Convoy nyergesvontató, de láttam már Peterbilt autómentőt is ennek a darabnak a helyén, ami nem biztos, hogy így került ki anno a gyárból

  • Jellemzően valamilyen rendőrautó, de láttam már Porsche 911 Turbót is ennek a helyén, ami szerintem több mint valószínű, hogy nem így került ki anno a gyárból

Mutatok pár katalógusképet – elnézést a gyakran gyatra minőségért, azok a netről származnak, az értékelhető felbontásúak saját szkennelések.

Az 1984-es katalógus fotója. A CY-03 Pete más festésű mint az enyém, de ezt leszámítva ugyanaz. Jól látható, hogy milyen kamionparkoló - vagy rakodó ez? - építhető a doboz feláldozásával. A számozás el van szúrva, a G-2 egy teljesen másik, annyira nem Convoy pakk, hogy abban K-10 SuperKings autószállító van.

1985-1986-os katalógus. Nagyon nehezen kivehető, de a FedEx konténerekkel megrakott félpót elé nem jó vontató van kötve. Ilyen együttállásban nem volt Convoy szerelvény, annak mindenképp csőrös Pete-nek kéne lennie, ez pedig egy W900-as Kenny. A következő fotón sokkal jobban látszik!

1987-es katalógus, ugyanaz a kép mint a 85-86-osban és ugyanúgy nem létező együttállást mutat. Szerintem egyszerűen elszúrták a képet.

1987-es katalógus, teljesen új leosztás. Ebben az évben szerepel katalógusban utoljára.

Mutatok pár aukciós portál képet, amelyekre én gyanakodnék, hogy véletlenül, vagy szándékosan nem az van a dobozban, ami kéne:

Itt egy megkérdőjelezhető verzió a Vectris.co.uk-ről. A jobb felső sarokban lévő - talán W900-as Kenworth - vontató egyáltalán nem rémlik sehonnan ilyen festéssel.
Újabb fotó ugyanonnan. Fura a Peterbilt autómentő, de nem gondolom elképzelhetetlennek és mintha láttam volna már ugyanilyen összeállítást máshol is.

Egy eBay-es "ultra ritka" változat. A RedCap szerelvény - bár meglepő - legitim, sőt viszonylag ritka is ebben az összeállításban, de a Dodge Commando szerintem kakukktojás, mert 1983-ban volt promóciós modell az Egyesült Királyságban.

Tehát a tanácsom az, hogy G4-es pakkot drágán csak azért, mert az eladó azt mondja rá, hogy a tartalom együttállása ritka semmiképp se vegyetek, mert jó eséllyel nem gyári állapotot tükröz az összeállítás! Jogos a kérdés, hogy miből gondolom, hogy az én példányom legitim összeállítás: Az egyik leggyakoribb verzió amit a különböző aukciós portálokon találtam.

Volt már!
Nos, jöjjön a tartalom elemzése, hiszen mint a bevezetőben is említettem ennek a G-4 pakknak a tartalma szerepelt már e-lapokon.

CY-09 Convoy Kenworth Box Truck
A dobozos példányomhoz képest ez egy verzió a G-4-ben, mert a matrica a félpót oldalán fordítva van felragasztva, mint azon. A szóló darabé nekem jobban tetszik, mert olyan, mintha a vontató csíkjai folytatódnának a rakományon. A jelenség nem ismeretlen, a CY-08 COE Kenny, Redcap matricázásából is van „jobbos” és „balos” verzió.

CY-03 Peterbilt Double Container Truck
Ami azt illeti ez már harmadpéldány a gyűjteményemben, semmiben sem tér el a másik kettőtől, csak annyiban, hogy a gyerekkori darabomhoz képest ez makulátlan – azért pár élkopás van rajta.

CY-07 Peterbilt Tanker
Ez viszont változat a szóló példányomhoz képest, ha alaposabban megnézitek, akkor eltér a vontató festése. Van még jó pár változata ennek a szerelvénynek, amit a vontató festésének apró eltérései adnak ki.

MB-41 Kenworth Aerodyne Conventional
A W900-as, csőrös Kennyvel nálunk tele a padlás, de az 1-75 szériában szereplő három változata még nem szerepelt nálunk, ez az első. Ez a verzió 1984-ben és 1985-ben volt MB-41 az USÁ-ban.

Mercury Park Lane Police (Lightbar)
A Mercury Park Lane az egyik kedvencem, függetlenül attól, hogy rendőrségi, vagy tűzoltó „egyenruhájuk” van. Ezért is szerepelnek a Bubba Gump listában is. Erről a változatról is volt már post, hiszen két darabom is van belőle ezen kívül. Egyik sem ilyen szép, sőt az egyik gyári hibás is. Több forrás is mint 1982-es MB-10-et említi, de a tévedés jogát fenntartva nekem az az álláspontom, hogy ez alapvetően ehhez a pakkhoz készült verzió. Ebben a postban leírtam részletesen, hogy miért gondolom ezt.

Az én verzióm. Több ugyanilyet is láttam eBay-en, biztos vagyok benne, hogy legitim összeállítás.

A doboz hátulja, amiből a kamionrakodót lehet megépíteni. Klassz ötletnek tartom.

2 megjegyzés:

Tommyz írta...

Ahhh de jók... a Convoy-ok a gyengéim :)

Sam. Joe írta...

@Tommyz: Akkor jó helyen jársz, mert nekem is! ;-)