Ha hozzám hasonlóan érdekelnek a háromhüvelykes méretarányban a haszongépjárművek, netalántán pont a Volvo a kedvenc márkád, akkor a Majorette az a gyártó, aki leginkább a kedvedben akar járni!
FMX
A
Volvo 2010-ben mutatta be a „Forward control Medium eXtreme”
sorozatát. Az elnevezés sokatmondó, ha kicsomagoljuk! A „Forward
control” a motor feletti fülkét, (Cab Over Engine, COE,
bulldogfülke), a „Medium” a közepes fülke méretet – na
erről bővebben majd kicsit alább –, míg az „Extreme” a
földutakon boldogulás képességét jelenti. Azaz olyan járműveket,
amikkel lemerészkednek a kiépített utakról, de szó sincs arról,
hogy árkot-bokrot leküzdő, terepjáró járművek lennének,
„csak” olyan körülmények közt boldogulnak el, amiken egy
aszfaltra szánt teherjármű már nem, mint egy építkezés,
kőbánya és hasonlók. Tehát dömperek, betonkeverők, (sitt)
konténerszállítók, munkagépeket szállító nyergesvontatókhoz
szánt platform ez. Ezek jellemzően – már legalábbis a hosszú
távú, közúti áruszállító nyergesvontatókhoz mérve –
kisebb távokat futnak, nincs szükségük tágas hálóhelyes, magas
fülkére – bár a vicces az, hogy akár a legnagyobb Globetrotter
fülkével is rendelhetőek.
Ezt a tengelyelrendezést magyarázó videót már azóta el akarom sütni, amióta ráleltem a TeCsőn és végre teljesen indokolt!
A tengelyelrendezésük is ennek megfelelően meglehetősen sokféle lehet: 4x2-, 4x4-, 6x2-, 6x4-, 6x6-, 8x2-, 8x4-, 8x6-, 10x4-, 10x8... Tényleg amit a kedves megrendelő kíván!
A
jelenleg is futó második generációt 2020-ban mutatta be a cég,
így a
Volvo Trucks oldala abszolút naprakész információval szolgál,
érdemes átkattintani és körülnézni!
Volvo FMX
A történelem ismétli
önmagát
Tulajdonképpen
az egész porsche „bűne”. Nagyjából akkoriban, amikor két
postot is sikerült telesírnom azzal, hogy a nálunk nem
forgalmazott, ezáltal nehezen és drágán beszerezhető új
Matchbox Convoy sorozat mennyire nem éri meg. Többször ellőttem,
hogy „mert
ez műanyag” és a Tesla
Semi-nál megfogadtam, hogy el is engedem én ezt úgy ahogy van.
No, akkor jött szerzőtársam és győzött meg, hogy itt az ideje
beszereznem a Majorette-eket, mert piszok jók és nagyjából Convoy
méretarány – egészen
pontosan 1:87. És milyen igaza volt!
A történelem tulajdonképpen ismétli önmagát, mert mindig is hiányoltam a Convoy szériából a Volvo F1x-ket, amit a Majorette bizony 18 éven át, 1990 és 2008 közt gyártott. Minőségében azt az F16-ot kicsit a Convoy alattinak éreztem – de egyáltalán nem rossznak.
Nos,
a jelenkori Volvo FMX Majorette-ek esetében fordult a kocka! Amit a
Majorette 2021-ben a piacra dobott, vetekszik, sőt le is hagyja az
1982-es ős-Convoyokat, a jelenlegieket meg megeszi reggelire! Nem
aprózták el, a Majorette egészen kiterjedt Volvo építőipari
szortimentet dobott a piacra, az FMX teherautókon és
nyergesvonatókon kívül is, de engem a homlokrakodó, bányadömper
és exkavátor annyira nem érdekel – bármennyire is jók,
merthogy azok. Apropó minőség! A Volvo Trucks ugyanezeket a játékszereket kínálja a saját merchandising oldalán - jelentős felárral.
A Majorette forgatott egy kisfilmet az akkor új Volvo szortimentnek 2021-ben. Ez nem egy tévéreklám, hanem kifejezetten az online oldalukhoz készítették. Ez mennyire menő már?!
Betonkeverő
„A
jó pecás beetet” stratégia mentén a háromtengelyes
teherautókkal kezdeném a szortiment bemutatását. Igen,
töredelmesen bevallom, beszereztem ám én a teljes, engem érdeklő
flottát, ami közel sem volt egyszerű, mert a legtöbb online
játékbolt nem enged válogatni – sőt, a Majorette saját,
hivatalos online boltja SEM – a különböző kivitelek között!
Félreértés ne essék, a teljes termékvonalat kitűnőre értékelem, de mind közül a betonkeverő a legkevésbé izgalmas mint játékszer. A fülke és a teherautó alváza egy alkatrész. Fémből készült, még az ős-Convoyhoz, illetve az azokból derivált, 1-75 sorozatú dömperekhez, autómentőkhöz és betonkeverőkhöz – amiket én afféle minőségi origónak tartok – mérten is nagyon masszív! A festése aprólékosan részletes, az olyan akszesszoárok, mint az üzemanyagtank, féklevegő tartályok is ebből kerültek kialakításra. A kerekekkel nem spóroltak, lemodellezték az eredeti Volvo FMX-ek kerekeit, aminek manapság sportértéke van! Ami műanyag az a fülke beltere – ami van és részletes –, a szélvédő, a kisautó szendvicsszerkezetének alváz része és a felépítmény. Apropó fülke: Amit a Majorette megmintázott a „tornasorban” a második, az úgynevezett (nem alacsony) nappali fülke.
A betonkeverő tartályát egy a fülke alá és az alváz végébe bepattanó műanyag alkatrész tartja a helyén. (Rossz gyerek voltam, szétszedtem, megnéztem mi van alatta, de nem kaptok róla fotót, mert nem akarok ötleteket adni a rosszcsont csemetéknek a tönkretételéhez.) Nagyon makacsul kapaszkodik a helyére, nem könnyű levenni amúgy. Viszont ez nem dönthető, az apróság nem tudja úgy „kiönteni a betont” mint a fentebb már linkelt Matchbox Peterbiltek. A tartály körbeforgatható, de nincs rajta lyuk, ami azt hiszem jó hír az apukáknak, mert nem lehet beletüffködni semmit, hogy aztán a csemete rohanjon a szüléhez, hogy valahogy bányássza ki onnan a hirtelen létfontosságúvá vált kacatot, amit ő maga helyezett el oda.
A betonkeverő Majorette Volvo FMX is remek minőségű, de mint a játék szere, a testvérkéi lepipálják – ezt majd idővel szándékozom is megmutatni későbbi postokban!
Nagyon szép, részletes öntvény, nagyon szép, részletes festéssel! A Majorette is oszlopot szállít, de nagyon ügyesen rejtegetik.Ami itt a kettő közül a világosabb sárga, illetve a kettő közül világosabb szürke az bizony fémből van! Mai mércével szupermasszív és végre-végre NEM a plasztik dominál!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése