2022/04/29

Matchbox MB-45 Kenworth Cabover Aerodyne (1982-83) - FRISSÍTVE!

Amikor 1982-ben a Matchbox előrukkolt a Convoy sorozattal, akkor az 1-75 sorba bekerült a Kenworth COE. Gondolom azért, hogy lehessen cserélgetni a vontatókat a Convoy szerelvények közt. Amit ebben a postban láthattok, az első verziója a csak az 1-75 szériában szereplőknek. Igazából nem is voltam tudatában, hogy nekem van ilyen, aztán a minap rendezgetés közben tűnt fel, hogy a hiányos, meg roncs Convoy dobozomban ott árválkodik egy ilyen – nekem legalábbis – fontos darab. Szegény kapott a sorstól rendesen, cserébe érdekes.

Az 1982-es premierváltozata a Convoy, Kenworth COE nyergesnek az 1-75 sorból.

Attól még, hogy az 1-75 szériába került, nem változtattak rajta semmit, bármelyik Convoy félpót elé befogható - nyilván ez is lehetett a szándék. Az viszont dicséretes, hogy ilyen festéssel nem került a Convoy sorba és a későbbi 1-75-ben megjelenő vontatók sem. FRISSÍTÉS: Nos, mint kiderült ez nem igaz! Mint arra Gabriel Čomáň felhívta a figyelmem a Facebook oldalunkon, a Redcap félpót elé befogva bizony volt ez mint CY-08! Én eddig abban voltam, hogy az egy nagyon hasonló, de picit eltérő verzió, amit a brit tudósok kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki - a kék csíkja összeér az alsó barnával, amúgy ugyanaz. De Gabrielnek igaza van - jogos a virtuális pajzson körbehordozás -, több adatbázist is mutatott, hogy bizony, hogy de. Ezen kívül létezik még egy ausztrál, gyümölcsjoghurtos Code 2 szerelvény is ezzel a vontatóval. Becs szó nem savanyú a szőllő, de egyik sem tetszik, nagyon elüt a barna-kék vontató.

Szegényke kapott kiképzést az élete során, én is a roncsos dobozomból vettem ki, amikor rájöttem, hogy ez bizony a legelső változat az 1-75 szériából.

Nincsenek megjegyzések: