2021/11/01

Matchbox Premiere Collection 1996 Mercedes-Benz 600

Volt egy időszak, amikor a Matchbox különösen jó kapcsolatokat ápolhatott a stuttgarti autógyártóval, mert meglehetősen felülreprezentált volt a márka a játékgyártó kínálatában – ezért sem értem, hogy miért nem készült W114/115 Állólámpás, vagy egészen a közelmúltig W123 Zöldséges – bár az igazából S123 merthogy kombi. De W140-es igen és az közel annyira ikonikus jármű a csillagos márka kínálatában.

A Bálna

A W140-es kódú, a tudományos balneológia által csak „A Bálna” becenéven emlegetett, S-osztályú Mercedes-Benz az 1992-1999 közti modellévekben regnált és sokan mindmáig a Sonderklasse csúcsának tartják. A helyzet az, hogy egészen remek videót hozott róla tető alá a TotalCar még 2013-ban, akkor amikor Winkler Robi nem unta még az egész autós újságírást halálosan. Átadnám a szót tehát neki.


Kétnyári
Egyszerűen nem értem, hogy mi lehet az oka, hogy a W140-es mindössze két évet ért meg az 1-75 sorozatban, MB-38-ként az Egyesült Államokban és MB-39-ként a világon mindenhol máshol, 1992-ben és 1993-ban. Merthogy jó. Ezen ezüst és fekete változatában a legendás 8-dot kerekeket hordja, ami egyszerűen mindennek jól áll, ami Matchbox.

Később, 1996-ban és 1997-ben előveszik még speciális szériákhoz – jellemzően a nagyjából követhetetlen Premiere szériához, egyetlen kivételt egy 1993-as kettes csomag, amiben szerintem legalábbis ultra ronda, aranyszínű amin még a nyolclyukú kerekek sem tudnak segíteni. Ezek már mind ugyanilyen felgumizott, széles felniken járnak mint ez az 1996-os kiadású változat. Nagyon zavar, hogy a bitang nagy kerekek nagyon kilógnak a karosszéria alól. Oké, hogy gumis felnik, de az eredeti autó eleganciáját agyonvágják.

Ezt leszámítva kifejezetten jól sikerült járgány ez.

Nagyon sok kiemelt részlet - a Premiere kollekció ebben bizony jó volt - de az oldalra kilógó gumik nagyon elrontják az eleganciáját.

2009 óta várják ezek a képek hogy publikálásra kerüljenek. Öltönyös csávó milyen jól tartja magát! Akkor is pont úgy nézett ki, mint most.

A rendszám értelmezéséhez ezúttal nem kell rejtvényt megfejteni.

Nincsenek megjegyzések: