Kötözőspárga a Mayfloweren
Hogy rögtön a történet végére ugorjunk, az utolsó Plymouth 2001-ben gördült le a gyártósorról, a márkanév azóta pihen. Érdekesség, hogy a raktáron lévő készletekből a Prowlert még 2002-ben is árulták a Chrysler szalonok. Illetve, hogy a Chrysler PT Cruiser eredetileg Plymouth lett volna, csak a cég az utolsó pillanatban meggondolta magát. Ez magyarázattal szolgál arra, hogy miért hasonlít ennyire a két autó orra.
Az 1933-as Plymouth Sedant soros, hathengeres 189,8 köbhüvelykes (kb. 3,1 liter) motor hajtotta, mely 70 lóerő leadására volt képes. Az érdekesség kedvéért, az akkori két legnagyobb konkurense a Chevy Master Eagle szintén hathengeres volt, de csak 65 pacit tudott kihozni pár köbhüvelykből (194) többől, míg a V8-as Ford Model 40 kicsit erősebb volt, hiszen 75 lóerőt hozott ki a 221 köbhüvelykes (kb. 3,6 liter) motorjából. A Plymouthért 575 dollárt kértek akkoriban, míg a Chevyért 565-öt, a Fordért 610-et kértek. Csak a Plymouthnak volt hidraulikus féke, a konkurensek egyszerű mechanikus megoldást használtak. A négyajtós szedánból 88 404 példány készült.
Classic
Én nagyon kedvelem a
kétezres évek elejéről a HW Cord értelmezését,
de gyanítom már ezzel is én vagyok a kisebbség. Abban meg
csatlakozom a többséghez, hogy a MoY nekem sem a szívem csücske,
sem méretarányban, sem témában. Azt gondolom az, hogy az 1933-as
Plymouth bekerült a kínálatba, azzal a Mattel szondázza a piacot,
hogy mire fogékony a vásárlóközönség. Úgy érzem, hogy a
Mattel jól érzi – végre – hogy a két, konkurens
kisautómárkának mi a szerepe. A HW inkább az amerikai ízlést
hivatott kiszolgálni, sokszor
teljesen valószínűtlen, harsány fantáziaautókkal.
Míg a Matchbox inkább a valódi autók, vagy azoknak látszó
járművek – gondolok itt olyanokra, amelyek szintén
fantáziajárművek, de mint üvegtábla
szállító teherautó, vagy utcasöprő
gép teljesen emészthető – márkája a
cégnél.
A 2018-ban debütáló Plymouth Sedan azt gondolom egy próbálkozás az irányba, hogy „na, milyen messzire mehetünk vissza a múltban”. Nyilván egy ilyen öreg csont licencelése nem lehet olyan költséges sem.
Az 1-125/100 sorban ez a harmadik inkarnációja az autónak. A 2018-as MB-55 (olyanom van) és a 2019-es MB-45 (olyanom nincs) egyaránt rendőrségi autó, de más-más festéssel. A tavalyi MB-40 az első civil verzió és nagyon úgy fest, hogy valódi fényezési mintát követ. A valódi '33-as Plymouthoknál is létezett alul fekete, míg felül „Radio Blue” nevű, kék fényezési séma. Mennyire más világ lehetett az, ahol a „rádiókék” név nem viccesen hangzott, hanem menőnek. Már a nyolcvanas években is röhögtünk volna egy „CD ezüst” nevű színen.
A külsejével elégedett vagyok – bár némi festéket elviselt volna még itt-ott, de a beltér nem csak hogy elnagyolt, de a csomagtérben egy igen ronda „oszlop” van, ami az alvázat – szürke műanyag, ez adja ki a lökhárítókat –, a kerékjárati íveket, fellépőt és a belteret is képző fekete műanyag alkatrészt és a kocsiszekrényt (kék, fém) rögzítő „szegecs” hátul. Szóval nem is nagy baj, hogy az apró ablakokon nem nagyon lehet belátni.
Kedvelem, de leginkább azért, mert a zseniális Maffia PC-s játék járműveire emlékeztet – csakúgy mint a fentebb már linkelt Cord, melynek posztjában foglalkoztam is ezzel a videójátékkal.
Bőven elfért volna rajta még festék a részletek kiemeléséhez.Az összhatás nem rossz, megnéznék egy erősen feljavított, spéci kiadást! A szín autentikus.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése