2009/07/13

Matchbox MB-71 Scania T142

Könnyű dolgom lesz ez alkalommal, hiszen Ikarus 256 kolléga alaposan körbejárta a csőrös Scania témát. Szóval ez nem más, mint egy „nekem is megvan ugyanaz” post. Na jó, majdnem ugyanaz, nevezetesen az először az 1986-os katalógusban szereplő fehér és az 1988-asban szereplő kék változat.

Valószínűleg teljes egészében a véletlen műve, de a csőrös Scania „hallhatatlanná tétele” nagy betalálás a Matchboxtól, hiszen a fajtája – a csőrös európai nyergesvontató – utolsó képviselője. Mesterséges kihalasztásának nagyon prózai oka van: az EU-s méretkorlátozás. Eleinte csak az nyomott csőrösök iránti kereslet visszaesésénél a latban, hogy Európa északi részén, vagy a Brit szigetek között, nagyon sokat utaznak a kamionok komphajókon. Ezeken a pótkocsis kamionok szállításáért többet kellett fizetni, mert nyilvánvalóan több helyet foglaltak, mint a nyerges szerelvények, úgyhogy először ezek ritkultak meg az utakon. Aztán ugyanezért, ugyanerre a sorsra jutottak a csőrösök is. Hosszabbak mint egy bulldogfülkés szerelvény, naná hogy többe kerül őket hajókáztatni. Végül aztán jött az EU, aki megmondta, hogy milyen hosszú legyen egy kamion.


A Convoy vontató az 1-75 sorozatban: MB-71 Scania T142. Ez konkrétan 1988-ból.
A fehér a premiermodell 1988-ból.
Sokáig azt hittem, hogy elrontották a Matchbox arányait és a fülke túl magas. De nem! Ja és a kengururács sem ausztrál import.

5 megjegyzés:

Tommi írta...

Nekem is van kék!!! :)

Ikarus 256 írta...

Igazából az, hogy a Scania lenne az utolsó európai csőrös kamion nem teljesen igaz max. úgy, hogy utolsó Európában gyártott csőrös. A Volvo és az Iveco is gyárt csőrösöket. Előbbi Amerikában, utóbbi Ausztráliában, és ők is európaiak.

Sam. Joe írta...

Európai, mint Európának gyártott, na! Amúgy nem is ez a Scania az utolsó csőrös. Van az a legömbölyített fülkés, ami szerintem amúgy atom ronda.

Ikarus 256 írta...

Ja, így OK. :-)
Ez után jött a 3-as széria, ami még szintén szögletes volt, és a 4-esek voltak a gömbölyítettek. Nekem bejöttek ezek is, felénk viszonylag sűrűn lehet látni őket, ugyanis ilyenek szállítják Beremendről a cementet és az autópálya-építésnél is kiveszik a részüket.

Névtelen írta...

Anno még kamaszként vettem párat, most meg negyvenévesen előszedtem karcmentesen egy dobozból :)
Vettem is hozzá még párat, de az alap a gyerekkori gyüjtemény :) Nem hittem volna, hogy ennyit fognak érni :)