2021/10/10

Corgi Superhaulers – Volvo FH12 4 wheel rigid lorry and CC trailer Allied Pickfords

Mikor e sorokat írom, ez az utolsó darabom a Corgi Superhaulers sorozatából, mely nem szerepelt még e lapokon. Nem fogadtam meg az aranyszabályt, hogy a „végére tartogasd a legjobbat”, de csak majdnem, mert a végére tartogattam azt, ami még ebből a szériából itt nem volt: A pótkocsis kamiont.

Egyetlen linkkel elintézhetem a Volvo FH12-őt és a haszongépjármű halmozásom sztoriját, úgyhogy máris foglalkozhatunk a Corgi-féle feldolgozással.

Mint az szembeszökő, ez egy pótkocsis szerelvény, nem pedig nyergesvontató. Első körben nagyon furának találtam. Valahogy furcsán nagy volt a tengelytáv. Az ilyen cuccok inkább háromtengelyesek szoktak lenni, többek közt a stabilitás és a teherbírás okán. Aztán megvilágosodtam, amikor rákerestem az oldalán olvasható cégnévre. Az Allied Pickfords egy ausztrál eredetű, nemzetközi költöztetőcég. Hát persze! Ez egy költöztető szerelvény! Azoknál a jó manőverezhetőség és a nagy raktér sokkal fontosabb szempont mint a teherbírás, mert a bútorok fuvarozása közben sokkal több levegőt szállítanak, mintha mondjuk kartondobozokba csomagolt, vietnami elektromos csellentyűcskét vinnének! A dolog tetejébe sikerült fotót találnom egy olyan szerelvényről, amiről nagy valószínűséggel a mintát vették ehhez. Bocsánat a linkért, de ha lekattintjátok, látni fogjátok, hogy a kép megvásárlása nem fér bele egy hobbiblog (nem létező) büdzséjébe. Amúgy remek játék is lehetne a kismillió eltérés felfedezése, de én teljesen elégedett vagyok az eredménnyel, hasonlít ez eléggé.

A fülke és az alváz fém, a felépítmény műanyag. A vontatón lett volna még mit kiemelni festékkel, de mind ez, mind a fém-műanyag arány teljesen elfogadható azon az áron, amibe ez a cucc eredetileg került. Hogy mennyiért utazott ide a brexit után, azt inkább ne firtassuk.


Itt még a dobozában. Ő is járt már korábban a dobozon kívül és szerencsére csak azt szívta ki egy kicsit a nap, nem a járművet.

Az első potkocsis szerelvény a Superhauler gyűjteményemből - és valószínűleg az utolsó is.

Elbírt volna még némi festéket itt-ott, de játékszer kategóriában nem rossz ez, sőt!

Alváz fém, a fülke fém, az abroncsok gumik a felépítmény műanyag.

Az Allied Pickfords egy költöztetőcég, ami megmagyarázza a kéttengelyes elrendezést.

Gyuri, hazzeg!

Hogy ez mitől "CC Trailer" - ez van a dobozára írva - na, azt passzolom.

Fém, gumi, műanyag. Mint a teherautón.

Gyuri! Hagyd abba a marhulást! Gyere le onnan!

Nincsenek megjegyzések: