2021/06/28

Corgi Superhaulers – Scania George

Már két postban is ódákat zengtem az általam teljesen véletlenül felfedezett Corgi Superhaulers sorozat nagyszerűségéről. Eddig tartott a világ dicsősége.

#regenmindenjobbvolt
Mikor e sorokat írom, még csak az egyik post publikus a Corgi Superhaulers sagából, melyben nagyjából az egekbe magasztalom a szériát. Az előbbi linken olvashatjátok azt az egyet, amiből a lényeg kiderül, hogy miért a rákattanás erre a Corgi sorozatra. Itt az derül ki, hogy mi ez az egész 1:64-es kamion balhé, meg miért, meg hogy a Hatalmas Griff, az hogy. Ide meg azt fogom belinkelni, amiből kiderül, hogy miért kellett nekem még Scania – a poén lelőve: mert kisfülkés.

#regenmindenjobbvoltdeaztanmegkotlott
Ennyi előzmény után nagyon egyszerű dolgom van azzal kapcsolatban hogy miért kellett nekem ebből egy újabb változat: mert ugyan ez is kisfülkés, de van neki felül, meg a kabin végén oldalt, függőleges légterelője. Ez meg már legitim változat számomra – a sokszor emlegetett ETS2-ben is így van –, illetve olyan félpót van mögé fogva, amilyenem még nem volt. A várakozásaim az eddig tapasztaltak okán magasak voltak, de azt tapasztaltam, hogy ez bizony nem ugyanaz a Corgi Superhaulers mint az eddigiek.

Van egy mesésen szép Tesco kiadású tartálykocsim a szériából – nem volt még, de ami késik az a vonat –, szóval nem fogtam gyanút, mert azt nem „jóárasították”. Majd meglátjátok, „szó bennszakad, hang fennakad”. Az Esso szerelvénnyel amúgy megegyezik az utolsó csavarig, csak hát a festése... Pedig az Esso is remek. Szóval nem fogtam gyanút csak azért, mert az ASDA, ami ezt kiadta az pont olyan dolog az Egyesült Királyságban, mint a Tesco, ez a George meg az ő saját ruházati márkája. Tévedtem. Ők nem voltak szemérmesek, „jóárasítottak”. (Bővebben erről majd alább, mert nem ők a ludasok ebben.)

Az eddigiekkel szemben a szerelvény teljes fémtartalma a fülkére és a tengelyekre korlátozódik. Slussz, ennyi. Az összes eddigi Corgi kamion olyan masszív, hogy diót lehetne velük törni. Ez meg annyira műanyag, hogy dióval lehetne törni.

Eleve a Scania fülkét megdolgozták annyira, hogy csak emlékeztessen a legendás márkára ami „szolgál és svéd”. Eddig mindegyiknek a dobozán ott volt a kamion gyártója, ennek meg nincs. Nahát. Vajon miért? A távolság jót tesz neki, az internetes piacteres képeken sem vettem észre – naná, oldalról fotózta az eladó – a turpisságot, kibontva szembesültem vele, hogy „ezmiez”? A fekete szerelvény az egyszerű logóval amúgy állítom, hogy impozáns, csak közelről ne nézegesd. A vontató alváza műanyagra cserélődött. A kerekekről mindenhonnan eltűnt a gumi és műanyag lett az abroncs. Távolról nem nagy ügy, de közelről siralmas.

Ezzel a félpóttal még nem találkoztam eddig, de egyedül a tengelyei készültek fémből. A hátsó ajtaja rámpaszerűen lenyitható. Elvben. Gyakorlatban nem mertem feszegetni, mert bár van rendes két pöcke, ami tengelyként működik a vontató falába ütött két lyukon áthatolva és mint ilyen amúgy tartós – fent másik két pöcök tartja a helyén zárt állapotban. Csak éppen sikerült a George matricával fixálni a tengelyeket! Tehát ha feszegetem akkor nagy valószínűséggel eltöröm az ajtót, vagy talán csak a matricát szakítom el, úgyhogy maradt csukva úgy, ahogy van.

A szokásos gyanúsítottak
Valahol persze gonosz vagyok, mert az ASDA nyakába varrom ezt a dolgot, pedig nem ők voltak az elkövetők. A Corgi mint az összes patinás brit játékmárka különböző tulajdonosok közt vándorolt az 1980-as évekkel lezáruló fénykoruk után. Az eddigi Corgi Superhauler szerelvényeket még a 2000-es években, a Corgi Classics LTD tulajdonlása idején készítették – és a később még következőket is. Ezt már a Hornby Hobbies Limited jegyzi – igazából nem tudom mikorról, de mindenképpen későbbről. Most is ők tulajdonolják a márkanevet és ha ellátogattuk az oldalukra, akkor szakasztott ugyanilyen Scaniának látszó szerelvényt fogtok látni, egy egész verzióban, pont azokkal a hibákkal, mint ennél. 12 fontért – bár tudom, hogy a szigetországban minden iszonyú drága – nagyon erősnek érzem, főleg úgy, hogy a Wellyk agyonverik minőségben és kinézetben is.

Ez a darab óriási csalódás, a minőségét sikerült messze a Wellyké alá vinni, pedig azokban sincs sok fém. Egy lépésről elmegy, de az eddigiekhez képest rossz vétel volt, nem ajánlom!


Gyuriszállító. Ez is kisfülkés csak van a tetején, meg az oldalán légterelő, ami legitim Scania változat a nagy fülkén innen. Ebből a távolságból még nem is látszanak a bajok. De menjünk csak közelebb!

Mivanmivanmivan? Hová lett a Scania felirat, meg mi ez a hűtőmaszk?!

Elműanyagosodott! Az alváz és a kerekek abroncsai is. Csak a fülke fém, meg a tengelyek.

Plasztik.

A félpót is. Teljesen. Alul-felül.

Hátul semmilyen részletet nem dolgoztak ki. A rámpa-ajtó nyithatatlan, mert az oldalsó matricával leragasztották a tengelyt, ami körül el tudna fordulni. A felső pöcköt nem felejtették el kikerülni.

Ez itt George a lerakása után. Kár érte, amúgy jó kiállású szerelvény, csak közelről nem szabad nézegetni.

A brit mérnökök munkát és időt nem kímélve kidolgozták a létező legrondább inzertet az oldalt is "ablakos" dobozhoz, ami elképzelhető!

Scalextric embléma ügyesen elrejtve a dobozon egy másik Corgi szerelvényre. Az is a Hornby Hobbies Limited tulajdona.

"Ezeket kerüld el" lista a doboz hátoldalán. A konténer, meg az autószállító amúgy érdekelt volna, de ennek a minőségéből kiindulva biztos nem merem megkockáztatni őket.

Nincsenek megjegyzések: