2021/10/27

MB-56 1800 Pininfarina

Sokszor előfordult már velem e lapokon, hogy egy-egy típus történetét outsource-oltam egy autós weboldal cikkére mutató linkkel. Olyan azonban most van először, hogy az a bizonyos autókkal foglalkozó weboldal a Matchboxszal is úgy foglalkozik, hogy ahhoz nehéz érdemben bármit hozzátenni. Azért megpróbálom.

2016. Csikós Zsolt még a Totalcarnál dolgozik és olyan cikket jegyez az 1967-es, BMC 1800 Pininfarina Aerodynamica Berlina koncepcióautóról, hogy arról csak szuperlatívuszokban lehet nyilatkozni. Valahol a zseniális és a korszakalkotó közt félúton. Merthogy lefedi a Matchbox értelmezését is, tökéletesen – a vékony és vastag Superfast kerekek szakértő megkülönböztetésén egészen meghatódtam –, majdhogynem hiánytalanul. Ugyanabba a korosztályba tartozunk, ami magyarázat arra, hogy ugyanaz van a fejünkben erről az autóról. Igen, kölyökként én is, meg az osztálytársaim is azt gondoltuk, hogy ez igazából egy Citroen CX. Nem, nekem nem volt és igen, valóban menőség volt ilyet birtokolni. Tessenek kedves lenni átkattintani, minden szó aranyat ér! Csikós Zsolt, köszönjük szépen!

Amivel ki tudom egészíteni a Matchboxról szóló részt, az pár adat. A felemlegetett vékony kerekű, aranybogár verzió 1969-ben és 1970-ben regnált, ha ajándékszettben lakott, akkor racsing matricákkal a motorházfedélen és az ajtókon, vagy annak függvényében, hogy volt-e raktáron racsing matrica, csak a motorházon. 1971-ben ezt egy szintén ilyen kerekű, de a tudományos Matchbox szexualitás által barackszínűnek mondott, de inkább halványrózsaszín verzió követte, szigorúan racsing dekor nélkül. Nem kockáztatnám meg, hogy túl szép árnyalat, ennek ellenére ez a verzió a legértékesebb. Végül 1972-ben és 1973-ban a narancssárga verzió következett a vastag kerekekkel és a fentebb említett módon matricákkal, vagy nélkül.

BMC 1800 Pininfarina Aerodynamica Berlina. A koncepcióautó amiről gyerekként szentül meg voltunk győződve, hogy valójában egy Citroen CX.

Eléggé ütött-kopott szegényke és már a széles Superfast kerekű verzió, amihez a hátsó kerékjárati ívét át kellett szabni, hogy aláférjenek.

Akkoriból, amikor még egy nyíló ajtó nem ment csodaszámba. A belteret nem aprózták el, bár gyanítom a megmintázott tanulmányautón sem volt ez igazán másként.

Ha már kivételesen van hozzá dobozom, akkor következzék egy kis dobozfétis: Superfast Type C.

Rajongok ezekért a grafikákért!

Versenyfelfüggesztés és nagy sebességű könnyűfém kerekek.

2 megjegyzés:

porsche írta...

Határozottan ártott neki a széles kerékkel járó kerékív módosítás.
Matricák nem csak a G3-as (vagy mi is a pontos neve) szettben jártak csak hozzá?

Sam. Joe írta...

@porsche: De igen, köszi pontosítottam.