Ez – meg a következő két – busz az, amivel kapcsolatban halvány elképzelésem sincs, hogy mi újat tudnék mondani! Aki most, 2021-ben képes olvasni e sorokat, annak bizonyosan részét képezték a mindennapjainak az ezeken való utazás. (Kép: Késői kiadású, plüsi 260-as a Huni.hu webáruházról.)
1972-2002
Ez
az első olyan Ikarus busz, amivel a jelentőségével arányos
alaposságú és terjedelmű szócikket kapott a Wikipédián.
Típustörténeti ügyekben abszolút
fogyasztásra érdemes! A magam részéről csak annyival tudom
kiegészíteni, hogy a születés évének hol 1971-et, hol 1972-őt
olvasni. Nos, mind a két dátum igaz, 71-ben mutatták be a
nagyközönségnek, 72-ben szállították le az első példányt a
BKV-nak. Ne hagyjátok ki a
mostanában megújuló OldIkarus.hu-t sem – bár ebben a
pillanatban pont éppen a 260-asról szóló anyagok még nem
elérhetőek – mert egyrészt nagyon szép lett, másrészt tiszta
erőből hiányt pótol!
Ráncajtós
Csak
ismételni tudom magam: A modellek és a makettek világa az, ahol
akármennyi pénzt is el lehet költeni. A DeAgostini sorozat buszai
ezekért a pénzekért, amikért a cég kínálja őket teljesen
rendben vannak. Minden olyan fontos részletet látok a 260-ason is,
ami belevésődött az emlékezetembe, Trilex keréktárcsástul,
harmonikaajtóstul, a vezető munkahelyét az utastértől elválasztó
falastul. Na igen, a kapaszkodó csőhálózat hiányzik, de az egy
teljesen másik kaliber lenne árban.
Eddigi Ikarusos bejegyzések a megmintázott eredetik gyártásának sorrendjében:
1951-1957 Ikarus 30
1952-1973 Ikarus 66, és egy másik Ikarus 66 post, illetve egy harmadik is
1954-1973 Ikarus 55
1959-1971 Ikarus 630
1960-1972 Ikarus 311
1965-1973 Ikarus 556
1972-2002 Ikarus 260 – a post amit most olvasol
A vezetőfülke és az utastér közti fal is megvan. Hány generációnak ez a nagybetűs BUSZ? Érdekes a hűtőrács feliratának tipográfiája. Inkább "Z60"-nak olvasnám, mint 260-nak.Harmonika-, úgy is ismert mint ránc- ajtók, Trilex keréktárcsák. Korai 260-as változat.Na igen, a kapaszkodó-csőhálózat hiányzik odabentről, de ha meglenne, nem is ennyibe kerülne.Kicsit kopasz így a BKV-s feliratozás nélkül, de az egy másik sorozat volt. Így sem rossz, sőt!A látvány, amivel nem szerettél volna találkozni buszmegállóba érkezve.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése