1959-1971
Egy évvel a születésem előtt fejezték be ennek a modellnek a gyártását, ami azt jelenti hogy kissrác koromban ezek még jártak a BKV vonalain. Na, nem feltétlenül arra, ahol mi laktunk, mert akkor már inkább a külsőbb kerületeket rótták – belvárosi srác vagyok, arrafelé akkor már inkább az 556-osok, meg a 180-asok jártak. Arra viszont világosan emlékszem, hogy a vezetőnek a munkahelyét egy üvegfal választotta el az utastértől. Ennek a tövében pedig a menetiránynak háttal fordított pad volt, amire remekül fel lehetett térdelni és bámulni előre, meg hogy mit is csinál a vezetőbácsi. Imádtam. Persze csak akkor jöhetett szóba a móka, ha nem utaztak sokan a buszon. Értékelhető típusismertetőt a Wikipédia meglepő módon nem tartalmaz, de az Old-Ikarus.hu viszont annál érdekesebb olvasnivalót kínál. Én a 620-ról mit sem tudtam, szép, de a 630 sokkal vagányabb a dupla fényszóróival.
Kicsikém
A
fentebb már citált Old-Ikarus képeit elnézve, meg a halovány
emlékeimre hagyatkozva én elégedett vagyok a kis DeAgostini
busszal. A részleteket, amiket kölyökkén állati vagánynak
gondoltam – a hatalmas hűtőrácsot, a dupla fényszórókat, a
vezető ajtajához a fellépőt, a hátsó lámpákat amik engem
valamiért a gyermekkoromban a budapest Vidámparkban futó
dodgemekéire emlékeztetett – kiválóan hozza.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése