A DAF történetéről meglepően alapos Wikipédia szócikket olvashattok magyarul, úgyhogy cégtörténeti ügyekben való megmerítkezéshez javaslom ezt. A konkrét nyergesvontatóval kapcsolatban máris kielégítem az igényeket!
DAF F241
A
holland gyártó 1973 és 1994 közt gyártotta ezt a szériát,
melynek a neve a fülke szélességéből (241 centiméter) jön.
Jellemzően a hosszú távú fuvarozásban használt nehézgépjárművek
kerültek ki ebből a sorozatból. A sorozat evolúcióját a DAF
2800/2900/3200/3300/3600 lépcsők jelentik. A 3300-as és a „Space
Cab” 1984-ben debütál. A „Space Cab” ügyes szójáték
azzal, hogy egyszerre jelenthet „űrkabint” és „tágas
kabint”. Ez az az időszak, amikor a teherautók gyártói végre
elkezdenek úgy gondolni a sofőrre mint akinek érdemes kiszolgálni
az igényeit és köré tervezni a fülkét és a kezelőszerveket,
nem pedig mint szükséges rosszra, „ami” kell a jármű
működtetéséhez. A Hollandok a Space Cab-el akkor nagyot dobtak, a
kényelmes munka- és hálóhely hamar népszerűvé tette a vonatót.
ETS2
Az
eredetiről azért nem mellékeltem fotókat, mert szerettem volna
egy kicsit az Euro Truck Simulator 2-vel kapcsolatos érintettségéről
pár szót ejteni, illetve sikerült a játékból két – azt
hiszem – figyelemreméltó képet is lőnöm. Az F241 nem szerepel
a játékban, csak későbbi generációk. Szerencsére fantasztikus
modder közösség dolgozik a játék kiegészítőin, ezért ez a
vontató is elérhető. Az XBS
néven tevékenykedő, valószínűleg török illetőségű
modder ezt is elkészítette és egészen elképesztő munkát
végzett. Igyekeztem a Matchbox által megmintázott konfigurációt
reprodukálni a játékban – bár annyiban „csaltam”, hogy én
a legerősebb motort választottam, tehát nálam ott a fülkén a
fentebb már említett felirat, de így legalább pontosan látjátok,
hogy mire gondoltam, hogy miért lett a Matchbox „csak” 3300-as.
1987
A
Matchboxnál 1987-ben bukkan fel az első DAF 3300 Space Cab
szerelvény. Érdekes, hogy a Matchbox ezt mintázta meg, egy
lépcsővel lejjebb, a sorozat akkori csúcsmodelljéhez képest.
Gyanítom az lehet az oka, hogy nem a 3600-ast, mert annak a fülkéjén
oldalt van egy fekete csíkba írt, „3600 ATi Advanced Turbo
intercooling” felirat, amit nagy valószínűség szerint
a csúcsmodellnél kötelezően reprodukálniuk kellett volna, ha ezt választják az
pedig korlátozta volna a mozgásterüket, illetve – gyaníthatólag
– megdrágította volna a tamponnyomást. Ugyanakkor a 3300-ashoz, de a 2800-ashoz is van ilyen, szóval a Ti teóriátok pont olyan jó az ügyben, mint az enyém. Ha megnézitek az
egyik legszebb Convoy szerelvény
fülkéjét, hogy hol van a BP logó, akkor fogjátok érteni, hogy
mire gondolok.
Egy ideig a Matchbox az 1-75 szériában is piacra dobta a Convoy sorozat vontatóit. A DAF 3300 Space Cab mindössze egyetlen évig, 1999-ben szerepelt, mint MB-65 – szerintem kifejezetten pofás dekorral.
Mai szeánszunk tárgya még akkoriból származik, amikor a P&O (korábban: „Peninsular and Oriental Steam Navigation Company”) brit szállítmányozó és hajózási cég volt, melyet még a tizenkilencedik század elején alapítottak. 2006-ban azonban felvásárolták és feldarabolták, a Dubai Ports World magába olvasztotta
Gyakori a Matchbox DAF-oknál, hogy a hűtőrács túlságosan is kitüremkedik a kabin orrának síkjából. A "DAF" és a "3300" felirat ott van amúgy, csak feketére fényezve nagyon nehezen látható. Beltér viszont nincs.
Nem a nap szívta ki, ezeket a konténereket sajnos nem sikerült egyforma színűre elkészíteni.
1 megjegyzés:
Az 1-75-ös narancs verzióra viszont felkerült egy egyszerűsített típusjelzés az oldalára. Gondolom mert itt nem kapott semmilyen "céges" dekorációt/logót ami passzol(na) a vontatmányhoz.
Megjegyzés küldése