2021/05/19

Corgi Superhaulers - Renault Premium

Újabb, 1:64 léptékű kamion érkezett az ETS2 ihletésű flottámba 19 évvel ezelőttről. Teljesen más minőségben mint az eddig bemutatott, hasonló méretű társai.

Kicsomagolandó a fenti mondatba elhelyezett rövidítést, az 1:64 méretarányú kamionok halmozásának okát – úgy is ismert mint kamionkórság –, illetve a flotta eddigi tagjait, ajánlom az ettől a posttól történő visszaolvasást.

Az igazi igásló
Elnézve azt, hogy a sofőrjeik milyen szinten tudnak rajongani a Volvókért, Scaniákért, Mercedes-Benzekért, hozzájuk mérten a Renault nyergesvontatók a rajongási skála ellenkező végén foglalnak inkább helyet – legalábbis a mi földrajzi koordinátáinkon. Természetesen mit sem befolyásol engem ez abban, hogy egy játékban én pont ezt az igáslovat szeressem meg. Nyilván egy játékban minden kamion ülése egyformán kényelmes, ugyanúgy kell bemászni a fülkébe – ugyanabba a fotelbe teszem be az ülepem –, ugyanoda esnek a kezelőszervei – ugyanazzal a billentyűzettel és egérrel játszom – és így tovább. Pont ezért örültem annak, hogy ennek a kamionnak felleltem bármilyen kisautó verzióját a méregdrága, „inkább makett mint játékszer”, dealermodelleken innen, az újként való kereskedelmi forgalmazásuktól már ilyen távolságra az időben. Nyilván a népszerűbb járgányokból a játékok is jobban fogynak.

Ez az én járgányom az Euro Truck Simulator 2-ből. Ez már a ráncfelvarrás utáni változat. A Jolán-TEFU éppen valami nagy és nehezet visz valahol Norvégiában.

A Renault Premium 1996 és 2013 közt volt a francia márka nyergesvontató kínálatában. 380 és 460 lóerő közti teljesítményű motorokkal kínálták, amit a fentebb már emlegetett „pedigrésebb” márkák kínálatában lévő járművek simán lepipálnak – bár erős a gyanúm, hogy a nagy flották ott is valami ilyesmi teljesítményű gépekből állnak, nem a bivalyerős és persze sokkal drágábbakból. Pont ezért a már emlegetett szimulátorban sem feltétlenül a legnépszerűbb, de mint tudjuk a szerelem vak, én például a spenótot is szeretem.

19 éves
A Corgi a legelső verziót mintázta meg – később a Renault felvarrta a ráncait, ami kívülről a nagyobb hűtőmaszk révén észlelhető már messziről. Ez a magasabb, hosszú távú fuvarozásra szánt fülkéjű verzió. A doboz tanulsága szerint a jobbkormányos változat 2002-ben került a dobozba, tehát az én példányom már 19 évet csücsült a dobozában, mikor én végül kibontottam.

Igen, #regenmindenjobbvolt, #venvagyok, és a többi, de tény ami tény: Egészen más minőséget képvisel mint a fentebb már linkelt „kortárs” Wellyk. Még azt sem tudom rá mondani, hogy lényegesen többet adtam volna érte, mint a vadonatúj, de túlnyomó részt műanyagból készült Wellykért – szóval az ismeretlen gyűjtő kolléga, aki ennyi ideig megőrizte nekem, nem csinált különösebben jó befektetést, amikor anno kifizette érte a 9,5 angol fontot. (Igen, tudom hogy mi az az infláció.) A Corginál pont fordított az arány, itt a fém fordul elő nagyobb mértékben, egyedül a pótkocsi „dobozos” felépítménye van plasztikból. A tömege is nagyon-nagyon más.

Ami a külsőt illeti, teljesen elégedett vagyok. A fülke beltere elnagyolt, cserébe a felniken gumi feszül. Nem is igazán szeret gurulni, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ebben nem játszik-e közre hogy 19 évig nem mozdultak azok a kerekek. Nem tudom megmondani, hogy létező cég festését mímeli-e – más Corgi Superhaulerek általában igen – de tetszik, hogy visszafogott a megjelenése, mert a brit fuvarozók... Hááát... Szóval gyakran érdekes esztétikájú szerelvényeket képesek kiállítani, amikről nekem mindig az jut eszembe, hogy „jé, vándorcirkusz”. Márpedig ez jobb oldalon hordja a kormányát, tehát brit.

A félpót is érdekes szerzet. A bázisról azt gondolom, hogy egyszerű platós lehet, amire hat (!) csavar rögzíti a műanyag dobozt. Le lehetne bontani és megvizsgálni a felépítést, de nyilván nem fogom molesztálni. Ez utóbbi nyitható ajtókkal bír és így fokozottan alkalmas az úgynevezett játszásra.

Gyűjtői szemmel is igen élvezetes darab, gyerekek kezébe szánt játékként pedig nem hogy hozza a régi SuperKings Matchboxok minőségét, de szerintem túl is szárnyalja azokat.

NRFB. 19 éve 9,5 fontért lényegesen több fémet kapott a vásárló - igen, tudom mi az az infláció.

Társul ahhoz egy érdekes érzés, amikor biztosan tudod, hogy ennyi idő után te vagy az első, aki kibontja. "To boldly go, where no truck have gone before..."

Simán hozza és a felgumizott kerekek révén le is pipálja a régi SuperKings-ek minőségét.

Műanyag? Haha! Nyomokban sem!


Nagyon elégedett vagyok a visszafogott festéssel, bár arról elképzelésem sincs, hogy valódi cég színeibe öltöztették-e, vagy sem.

A felépítmény már műanyag, de a platós félpót, amihez csavarok (!) rögzítik, bizony fém.

Az ajtók nyithatóak, így fokozottan alkalmas az úgynevezett játékra.

Nincsenek megjegyzések: