2021/06/11

Corgi Superhaulers – Scania Esso Tanker

Szép, masszív, aprólékosan kidolgozott és nyomokban nagymacskát tartalmaz. Mi az? Mai posztunkból kiderül!

Mint a tévésorozatok elején, a gyors összefoglalót az előző részek tartalmából – mi az a kamionkórság, mi köze a griffmadárhoz és egyáltalán mi az az ETS2 – letudhatom egyetlen linkkel. Tessenek kedves lenni visszakattintani igény szerint.

Kisgriff
Nagyjából annyira nem számítottam arra, hogy nekem daycab Scaniám lesz, mint a viccbéli, műrepülni vitt parasztbácsi arra, hogy bizonyos dolgok megtörténnek. A „daycab” igazából amerikai kamionos szleng. Az olyan fülkéjű vontatókat hívják ennek, amiben egyáltalán nincs hálóhely, mert csak rövid távon, jellemzően nappal közlekednek városon, vagy egy bizonyos területen belül. Délután a sofőr leteszi a gépet és este otthon alszik. Tehát innen a „nappali fülke” elnevezés. A nagy vízen innen sem ismeretlen teljességében a dolog, de a modern nehézvontatók közt nagyítóval kell keresni olyat melyben valóban egyáltalán nincs fekhely. A jellemző, hogy egy van, csak a fülke felfelé irányba nem terjeszkedik, nincs sok rakodóhely, illetve második ágy emeletes elrendezésben. A hazai szleng ezeket hívja kis fülkének. Ilyenem érkezett, ugyanabból a generációból, amit a fenti linken is bemutattam, de teljesen másik (kisautó)gyártótól.

A brit eb
Tulajdonképpen állandó bűntársam és egyben felhajtóm a kisautóhalmozásban, porsche kolléga tehet arról, hogy felfigyeltem az 1:64-es Corgi Superhaulers sorozatra. A Welly Transporterekről is ő tehet, szóval „bosszúból” én meg rákapattam a SnowRunner című PC-s, árkon-bokron átteherautózós játékra. És ezzel azt hiszem mindenki nyert!

A Wellyket is nagyon szeretem, ár-minőség viszonyban nagyon rendben vannak, de ezek a cirka húsz éves Corgik egy ligával feljebb játszanak. Igen, #regenmindenjobbvolt, #venvagyok, #protkocsattogas és a többi, de az egyértelműen a játékszer kategóriában indulva masszívságban messze lekörözik a kortársakat, mert abban a korban készültek, amikor még belefért, hogy alapvetően valamiféle fémből legyenek, ne pedig műanyagból.

Hozzá ez a tartályszerelvény olyan trükköket is tud, ami bizony Matchbox SuperKings-magasságokba emeli a minőséget, amit én az abszolút csúcsnak gondolok játékszer kategóriában. Gumik feszülnek minden kerekén, ami gurítási szempontból kevésbé előnyös, de mi gyűjtők nagyon szeretjük, mert szép. Stratégiai helyeken festékkel vannak kiemelve apró részletek – gondolok itt a világítótestekre. A tartály két oldalán még a töltő gumicsövek is ott vannak egy tartóban – Matchboxnál volt olyan megoldás, hogy le lehet őket venni a helyükről és csatlakoztatni az öntvényben kialakított csőcsonkokhoz, de azért ilyen magasságokat nem várok el –, ami apró, de nagyon szerethető részlet. A tartály nem szimmetrikus, az alsó dobozok, akszesszoárok és aláfutásgátlókban bizony különbözik, amiről megint azt gondolom, hogy igényes részlet. Nem utolsó sorban a rajta lévő motívum – tamponnyomás a fülkén, matrica a tartályon – pedig kifejezetten szép, a nagymacskával engem megvettek kilóra.

Nincs mese, rácsavarodtam erre a sorozatra, ami amúgy meglehetősen ritkának számít a mi földrajzi koordinátáinkon.

Először nem értettem, hogy miért kellett őket ekkora dobozba tenni, hiszen nagyon szellősen van, de megvilágosodtam. Remélem hamarosan meg is tudom mutatni, hogy mi volt az ok.

Abszolút NRFB. Ez sohasem járt dobozon kívül. Tengelyfeldrótozó ember annyira odaadóan tette a dolgát, hogy csipőfogóval kellett nekimennem a művének. Ha már neki vacak melója volt, nekem se legyen jobb, értem én!

Csomagolástechnika! Kis védő izécske papírból, hogy a vontató esetleg még nedves festéke ne ragadjon össze a félpót királycsapjának - amúgy műanyag ezért könnyen elforduló - környékével.

Apró kiemelések festékkel a stratégiai helyeken, tamponnyomott Esso motívum a daycab oldalán. De a Scania felirat hiánya viszont kifejezetten fáj nekem!

Mondj nemet a plasztikra!

A tartály két oldala nem szimmetrikus, ami ismét egy igényes részlet - bár hogy ezen az oldalon mik vannak pontosan ott alul, azt nem tudnám megmondani. A narancssárga leeresztő-cső egy külön darabból olyan részlet, amiért én feltartom a képzeletbeli pontozótáblámon a 9,9-et!

Ezen az oldalon már egyértelmű, hogy aláfutásgátlót látunk. Klassz részlet, szeretem.

Néz a nagy cica! Megvettek kilóra. Az Esso szlogenje is egy jópofa és a szóvicc is átjön nagyjából - bár angolul sokkal frappánsabb mint magyarul: "Ár-figyelő".

ADR-tábla, bárca és futó nagy cica. Matricából, nem tamponnyomással, de úgy gondolom így is teljesen "ér".

Hátsólépcső, kifestett világítótestek. Teljesen rendben van!

Nincsenek megjegyzések: