2010/08/28

Matchbox MB-54 Ford F-150 SVT Raptor

Amerika legnépszerűbb kisteherautója a Ford F sorozata, aminek a most futó darabjai már a tizenkettedig generáció képviselői. Tovább népszerűsítendő a típust, az F-150-ből a Ford erre szakosodott műhelye, az SVT készített egy erősen feltuningolt változatot. Az SVT rövidítés rendszeres olvasóinknak biztosan nem cseng idegenül, hiszen a tizedik generációból kikerülő F-150 Lightning Matchbox megfelelője már szerepelt itt. Amikor megjelent, nagyot ütött, igazi aszfalt szaggatót csináltak belőle, de azóta nem volt ilyen nagy durranás pick-up fronton, egészen mostanáig. Megalkották ugyanis Raptor-t, ami egy most futó F-150-es off-roder változata. Megkapott minden ehhez szükséges felszerelést, emelt futómű, terepgumik, karter védő, fényezetlen műanyag lökhárítók, illetve a sárvédők kerékjárati íveit műanyag idomokkal védik. Motorok terén sem spóroltak, az alap egy 5,4 literes V8-as (320 lóerő), de felárért 6,2 literes szintén V8-as (411 lóerő) motort is kérhetünk - mindkettőhöz hatfokozatú automata váltó jár -, amiket egy igen markáns hűtőrács mögé helyeznek el. Színből négy áll rendelkezésünkre, a vásárlók körében népszerű narancs mellett kék, fekete és fehér színt választhatunk, amit feldobhatunk a gyár által kínált grafikával is - digital mud grafic néven.

A 2010-es Matchbox újdonságok között találjuk meg a Ford F-150 SVT Raptor modelljét, mint MB-54. Mint az első darab, ez is narancs fényezést kapott, amiről természetesen az extra grafika sem hiányozhat. Idén még a kék színvariációt is elsütötték, amivel már felére csökkent a választható színek száma. Ha folytatja ezt az iramot a Matchbox és kizárólag csak gyári színnel adja ki, akkor még egy évig lesz a kínálatukban. Ennek nem örülnék, mert igazán jó kis modellt dobtak össze megint a Mattel műhelyében. Hasonlóan a Mitsubishi L200-hoz, az alváz és a beltér műanyagjai alaposan ki vannak használva. Az alvázból részletgazdag lökhárítókat - hátul vonóhoroggal ellátva - és az oldalsó fellépőket mintázták meg. A részletgazdag külső mellett a beltér sem marad le, aminek anyaga adja a platót az ott található pótkerékkel együtt, valamint a kerékjárati ívek műanyagjait. A leengedett első oldalablakokon megspórolt szélvédő anyagot tetőablakba, illetve a motorház két műanyag szellőzőjébe fektették, ami igen jó ötlet volt részükről. A kifestett hűtőrács markánsságát viszont nem sikerült teljesen visszaadni, de a Ford felirat és a három helyzetjelző lámpa nem maradt le. Gyenge pontként talán a hátsó lámpát említeném, ami így kifestetlenül abszolút nem mutat, valamint a tükrök sem az igaziak, amin csak ront, hogy túl meredek szöget zár be a karosszériával. Összességében azonban egy igen szemrevaló jól sikerült kisautó, ami szépen visszaadja a megmintázott jármű vonalait. Andrew0807 "műtermi" fotóival ellentétben én a szabadban lőttem róla pár képet, igaz a számos terepjáróval űzött sportok közül a triál versenyek hangulatához áll közelebb, mint az amúgy neki jobban fekvő Baja versenyekhez.

Kapott vonóhorgot, de sajnos nem igen van mit ráakasztani
Nem a legjobb kép hozzá, de innen is látszik, hogy a belseje is szépen kidolgozott
A pótkerék jó ötlet a platón, én azonban huzatot vagy krómozást raktam volna rá
Az elejéről nem maradt le a markáns Ford felirat
Matchbox MB-54 Ford F-150 SVT Raptor
Így néz ki eredetiben
A lámpa, ami nem igazán érvényesül kicsinyített másán

2 megjegyzés:

Andrew0807 írta...

Úgy látom mindketten teljesen egyet értünk a kocsival..
Főleg az orrával kapcsolatban...

porsche írta...

Tegnap láttam belőle egy rakatot, de nem tudtam eldönteni, hogy pirosabb-e a színe, vagy csak a világítás miatt nézett ki úgy. Kb olyan volt a különbség, mint az eredeti autóról készült képeknél van. Valahogy úgy, mint a 914-es világoszöldje esetében.