A nyolcvanas évek fiúszobáinak falait két szupersportautó posztere dominálta: A Lamborghini Countach és a Ferrari Testarossa nézett vissza azokra, akik olyan szerencsések voltak, hogy birtokoltak ilyen plakátokat.
39 de bármennyit
letagadhatna
Egészen
hihetetlen, a Ferrari Testarossa jövőre lesz 40 éves – már
ahhoz képest, amikor e sorokat írom – és még mindig teljesen
elképesztő, valószínűtlen űr-vadászgépnek tűnik. A forma
100%-ig időtlen, bár az nekem döbbenetes, hogy az aerodinamikus
ellenállás-tényezője 0,36 ami ékes példája annak, hogy az, ami
döbbenetesen jól néz ki, az nem biztos hogy jól is funkcionál.
Egy Tesla Model S Plaid-nél ez az érték 0,21, egy Lamborghini
Countach-nál – ha már a bevezetőben emlegettem – 0,42. A
típusismertetőt ellazsálnám, aminek két oka van. Egyrészt alább
láthatjátok a premierév Testarossa katalógusát. Nem
puffogtatnak túlzó szóvirágokat benne, ez tény, de hogy miért
van benne egymás után három oldalon is ugyanaz a kép, az számomra
rejtély.
Illetve érdemes még a figyelmetekre egy TotalCar-os videó, amiben Sturcz Tóni nagyjából mindent elmond az autóról, amit én is fontosnak tartottam volna leírni. (Most én bolondultam meg, vagy tényleg keveri a jobbot és a balt?)
1986-1994
Az
1-75 sorba egészen hamar, az eredeti premierje után két évvel
bekerül a Testarossa és 8 évig ott is marad, mint MB-75. A
megjelenésben ez idő alatt nincs változás, ugyanezzel a
motívummal készül, függetlenül attól, hogy Makaón, vagy
Tájföldön lát napvilágot. 1994-ben és 1995-ben még mindig
MB-75, de már egy olyan fluoreszkáló sárga alapra ráhányt,
fekete és rózsaszín csíkokkal aljasítják, amiért a Ferrarinak
vissza kellett volna vonnia a licencet. 96-ban ugyanez MB-78. Jön
pár év kihagyás, aztán 1999-ben visszatér sárgában mint MB-27,
2000-ben mint MB-25 – az USÁ-ban MB-20 – feketében. Ezek amúgy
szépek. A köztes időben lesz belőle Laser
Wheels, pár speciális kiadás, hullámzó esztétikai értékkel.
1988-ban bekerül a Super Color Changers sorba, amiről itt írtunk bővebben. Érdekessége, hogy itt sem változtattak az alapvető motívumon. Onnan lehet rájönni hogy SCC-vel van az embernek dolga, hogyha kézbe veszi és a keze melegétől változik a színe, illetve szobahőmérsékleten egészen lehetetlen színe van.
Mint kisautó, nagyon jónak tartom. Részletes, igényes kívül-belül – bár pizzakormánya van. A legendás 8-dot kerekek a Testarossának is jól állnak, bár nyilvánvalóan az eredeti, speciális felnikhez semmi közük.
Ez a leggyakoribb változata, de szerintem egyben az egyik-, ha nem egyenesen a legjobb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése