Ha már az előző postban egy 1955-ös Bel Air szedán szerepelt, akkor folytassuk egy másik 1955-ös Bel Air-el! A két modellnek a világon semmi köze egymáshoz.
Számold meg a Bel Air
hányféle, Fiam!
Kihasználnám
az alkalmat, hogy elsüssem az 1955-ös Chevy katalógust! Ebből
kiderül, hogy a Bel Air a csúcs felszereltségi szintet jelentette
és bizony két- és négyajtós szedán, de még még kétajtós
kombi is létezet Bel Air. Meg 150-es, 210-es kétajtós kombi, de
abból nem volt Bel Air, azonban volt
a Nomad. Illetve a lefalazott oldalablakú kétajtós kombi a
Van, ami nincs benne a személyautó katalógusban. „Teccikérteni?”
Némi festék, meg szép kerekek
A
helyzet az, hogy ezt a vászontetős változatot egy Bel Air
sportkupéból deriválták, aminek két változatát is láthattátok
már e lapokon – nem sokkal van amúgy több. (Egyik
változat, és másik
változat.) Nyilván nem kapott tetőt, és más kicsit a
beltere, de remekül példázza, hogy némi a stratégiailag fontos
helyekre pöttyentett festék, meg szép kerekek mekkora csodát
képesek tenni egy játékautóval. Olyannyira, hogy ilyen spéci,
gyűjtőknek szánt, a Matchbox ötvenedik szülinapjára 2002-ben
kiadott sorozatban is megállja a helyét.
Gyalogosszeletelő vadászgép a motorháztetőn. Nagyon precízen kifestve, amúgy a karosszéria anyagából van. Ezek vajon kézzel készültek?
Gumizott, de vitatható szépségű krómfelnik.
A krémszín és a bordó együtt, rengeteg krómmal... Soha, semmi nem lesz többé olyan, mint az 1950-es évek amerikai autó-barokkja!
A kormány nem hogy nem pizza, de a váltókar is ott van az oszlopon, a szélvédőn meg a napellenzők! A játékszer verziókon is megvannak ezek az alkatrészek, de persze nincsenek kifestve.
Ötvenedik évfordulós embléma. Nélküle szerintem szebb lenne, de megbocsátom.
NRFB. (Kép: eBay)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése