2023/03/01

Matchbox Collectibles 50 Years - 1955 Chevy Bel Air 2002

Ha már az előző postban egy 1955-ös Bel Air szedán szerepelt, akkor folytassuk egy másik 1955-ös Bel Air-el! A két modellnek a világon semmi köze egymáshoz.

Számold meg a Bel Air hányféle, Fiam!
Kihasználnám az alkalmat, hogy elsüssem az 1955-ös Chevy katalógust! Ebből kiderül, hogy a Bel Air a csúcs felszereltségi szintet jelentette és bizony két- és négyajtós szedán, de még még kétajtós kombi is létezet Bel Air. Meg 150-es, 210-es kétajtós kombi, de abból nem volt Bel Air, azonban volt a Nomad. Illetve a lefalazott oldalablakú kétajtós kombi a Van, ami nincs benne a személyautó katalógusban. „Teccikérteni?”









Némi festék, meg szép kerekek
A helyzet az, hogy ezt a vászontetős változatot egy Bel Air sportkupéból deriválták, aminek két változatát is láthattátok már e lapokon – nem sokkal van amúgy több. (Egyik változat, és másik változat.) Nyilván nem kapott tetőt, és más kicsit a beltere, de remekül példázza, hogy némi a stratégiailag fontos helyekre pöttyentett festék, meg szép kerekek mekkora csodát képesek tenni egy játékautóval. Olyannyira, hogy ilyen spéci, gyűjtőknek szánt, a Matchbox ötvenedik szülinapjára 2002-ben kiadott sorozatban is megállja a helyét.

Gyalogosszeletelő vadászgép a motorháztetőn. Nagyon precízen kifestve, amúgy a karosszéria anyagából van. Ezek vajon kézzel készültek?

Gumizott, de vitatható szépségű krómfelnik.

A krémszín és a bordó együtt, rengeteg krómmal... Soha, semmi nem lesz többé olyan, mint az 1950-es évek amerikai autó-barokkja!

A kormány nem hogy nem pizza, de a váltókar is ott van az oszlopon, a szélvédőn meg a napellenzők! A játékszer verziókon is megvannak ezek az alkatrészek, de persze nincsenek kifestve.

Ötvenedik évfordulós embléma. Nélküle szerintem szebb lenne, de megbocsátom.

NRFB. (Kép: eBay)

Nincsenek megjegyzések: