2023/03/12

EFSI Mercedes-Benz LP Military Fire Ladder Truck

EFSI és Mercedes-Benz LP ügyekben az ős-EFSI postot ajánlanám figyelmetekbe. A mai bejegyzésben egy újabb felépítmény változattal szolgálhatok: Egy tűzoltósági magasból-mentő szert, igen valószínűtlen felépítménnyel. A tűzoltóautóval szemben követelmény, hogy messziről és könnyen észlelhető legyen, ezért van rajtuk sok villogó fény, sziréna és festik őket harsány színekre, jellemzően pirosra. Egy katonai teherautóval szemben meg követelmény, hogy ha lehet ne lehessen őket már messziről észlelni, ezért festik őket mindenféle rejtőszínekre, jellemzően khakizöldre.

A katonai-tűzoltóautó maga a tőrőlmetszett oximoron. Én emlékszem, hogy volt nekünk a laktanyában khakizöld, Csepel tűzoltóautó, kék villogóval és szirénával, de khakizöld. Valahol azt olvastam, hogy ezek eredetileg vegyi-mentesítő cuccok voltak és az csak mellékszolgáltatás volt, hogy tüzet is lehet velük oltani.

Kerestem a neten létrás katonai tűzoltót, találtam is az Egyesült Államokban, de azok hagyományos tűzoltóautó-színekre vannak festve, nem álcázózöldre. Szóval gondolom biztos van ilyen is, csak nem jellemző.

Hasonló számos matrica van azon a katonai LP szerelvényen is, amit fentebb linkeltem. Azért valamiféle megkülönböztető jelzést én hiányolok.

Ezen az oldalán nincs, vagy már eltávolította egy korábbi tulajdonos. Mennyire jó, hogy a katonai változatok - a fentebb linkelt is - mind a Matchbox regular wheel-ekre emlékeztető, fekete kerekeket kaptak, mindenféle csicsa nélkül!

Természetesen a létrát tartó szerkezet körbeforgatható. A vonóhorgot azonban nem kapta meg a tűzoltószer.

A létra kihúzható és nem is rövid!

Nincsenek megjegyzések: