2023/02/03

Matchbox MBX Electric Drivers 5-pack 2022 – 2018 Nissan Leaf

Egyáltalán nem bánom, hogy a Matchboxnál hétköznapi autók jelennek meg, valahogy mindig is közelebb álltak a szívemhez, mint mondjuk az elérhetetlen és megszerezhetetlen szuper-sportkocsik. Az elektromos autókkal szemben meg annyira nincsenek skrupulusaim, hogy ez pont a „kéne – csak kifizetni ne kéne” nálam. Na, nem a szépsége miatt.

Levél
Mielőtt 2020-ban a Tesla Model 3 megelőzte volna, a Leaf volt a legnagyobb számban értékesített elektromos autó a világon. A második generációt 2017 októberében dobják piacra és mikor e sorokat írom 2023-ban, a Nissan változatlanul kínálja. Ezért típusismertető ügyben fogyasztható a gyártó hivatalos oldala, de még inkább ajánlanám figyelmetekbe a nagyon alapos tesztet a Villanyautosok.hu-n – már csak azért is, mert az ott látható autó pont olyan színű, mint a Matchbox.


Ami engem illet, szolgáltatásait tekintve a Leaf-et – az előző generációt is – vonzó járműnek találom a kínált szolgáltatásai miatt, de közel sem a megjelenése okán. A második generáció ezen a fronton sokat javult, de nem merném ráfogni, hogy szép.

Fehér és bordó
A helyzet az, hogy ez is egy exkluzív, (majdnem csak) erre a csomagra jellemző verziója a Matchboxnak. Eredetileg 2018-ban, kevéssel az eredeti premierje után debütál, MB-91-ként, gyöngyházfehér színben. 2021-ben egy szintén elektromos- és hibridautó tematikájú 5-ös csomagba kerül ugyanilyen fényezéssel – az alvázon lévő kódokat mint változatokat én elmebajnak tekintem, ezennel hivatalosan bejelentem, hogy ignorálni is fogom a jövőben még megemlítés szintjén is. 2022-ben ebben, a postban tárgyalt 5-ös csomagban debütál, olyan kéttónusú, vörös-fekete fényezésben, mint amilyenben az eredeti autó is rendelhető. (Utánanéztem, a katalógus „vörös+feketének” hívja, a fényezés gyári kódja XDS.) Tavaly egy 12-es csomagba is bekerül ebben a színben, de ugyanaz a pakk a már fentebb említett fehér változattal is előfordul.

Megint dicsérni fogom a Mattelt: Tisztességes munkát végeztek! Az eredetivel megegyező, kéttónusú fényezést pont annyira nagyra értékelem, mint a sok, festékkel kiemelt részletet az orrán-hátulján. A hatküllős kerekek emlékeztetnek az eredeti jármű ötküllős felnijeire, szóval ez is tetszik.

Az ablakok fényezése viszont annyira sötétre sikeredett, hogy teljesen elfedi a belteret. Még az a gyanú is felhorgadt bennem, hogy kispórolták ezt az alkatrészt. Tényleg nagy fényerejű LED-es zseblámpával átvilágítva derült ki, hogy szó sincs erről, ott van az a helyén – csak éppen nem látszik. Egyes fehér verziók oldalsó ablakain – az övvonal feletti alkatrész egyetlen darab műanyagból van, ez magyarázza a kéttónusú fényezések előnyben részesítését a Matchboxon – sokkal jobban átlátni. Igazából mióta az ehhez hasonló, „ugyanabból a darabból van a tető és a szélvédők” megoldások léteznek – ha jól emlékszem a 914-es Porsche volt az első fecske –, azóta ismert a jelenség.

Nem találom szépnek a Nissan Leaf ezt a generációját sem, de mint városon belüli, vagy a szomszéd városba átvivő és onnan rátöltés nélkül vissza is hozó, teljes értékű közlekedési eszköz számomra kívánatos. Ezért a kisautó is tetszik.

A részletek kiemelve az elején, a kéttónusú fényezés pedig hűen követi az eredetit. Ebben a színben ebben a csomagban debütált.

Az övvonal felett minden ami fekete, az egy alkatrész.

A belteret teljesen felfalják a túl sötétre sikerült szélvédők és oldalablakok. Pedig ott van az, csak nagyon erős fényű zseblámpa kell hozzá, hogy ez kiderüljön.

A felnik emlékeztetnek az eredetin lévőkre - egy küllőnyi az eltérés.

A hátulján sem spóroltak a festékkel, a rendszámot ezúttal nem nehéz megfejteni.

NRFB. (Kép: eBay)

Nincsenek megjegyzések: