2022/03/21

Matchbox MB-68 Porsche 910 felújítás

A Matchbox Porsche 910-es modellje bevallom sosem volt a kedvencem. Sokáig nem is nagyon törekedtem rá, hogy legyen belőle, de aztán rászántam magam és lett egy dobozos példányom. Úgy voltam vele, hogy akkor ez pipa, le is van tudva az összes variáció belőle. Persze ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna, még úgy sem, ha a Super G.T.-ket nem vesszük figyelembe. Eleve a bordó mellett van belőle fehér változat is, de ne fussunk így előre, maradjunk csak a bordó színnél! Rengeteg kisebb-nagyobb különbségekkel készült belőle többféle változat ami főleg a matricákra és a kerekekre korlátozódik. Mivel a 910-es a klasszikus Superfast éra gyermeke, így az árcédula is ennek függvényében mutat egyre magasabb összegeket, vagyis számomra a verziók hajszolása egyre inkább "lehetetlen küldetés".

Igen ám, de van nekünk Modellautó börzénk, ahova mint tudjuk, érdemes kijárni, kincsekre bukkanhat az ember. Persze kinek mi a kincs, én nagyon megörültem, mikor az egyik turkálós dobozból elém került egy vékony kerekű, ami az oldalán is 68-as számot viselő matricát hordoz. Mondjuk úgy, hogy ez a ritkábbik változatok egyike, ezért nem is hagytam ott. Sajnos az állapota nem volt a legjobb, a fényezés még tűrhető, a matricái is egész jók, viszont a kerekei csálén álltak és a legrosszabb, hogy nem volt ablaka. Gondoltam fillerenek jó lesz és megvettem. Nem sokkal ezelőtt újra a kezembe került és akkor úgy voltam vele, hogy bár számomra érzelmileg nem, de az állapota alapján csak egy értéktelen roncs, akkor miért is ne tegyem vonzóbbá?! Fogtam hát a fúrót, óvatosan szétfúrtam, alaposan megpucoltam kívül és belül egyaránt. Amennyire tudtam kiegyenesítettem a tengelyeit és egy másik, ennél sokkal rosszabb állapotú donorból kapott egy új szélvédőt is. Összerakáskor az eredeti szegecset használtam, egy pontozó segítségével sikerült vele összefogatom. A végeredmény tetszik, sokkal jobban mutat, az értéke persze csak a szemeben lett nagyobb - de más nem is volt szempont.

Ilyen állapotban túrtam elő
Ilyen lett miután kicsit rendbe szedtem
Az oldalsó kis matrica miatt értékes számomra
Vékony kerekű kivitel

1 megjegyzés:

Sam. Joe írta...

Érdekes, nekem sem a szívem csücske. Az eredeti szerintem nagyon jól néz ki, de valahogy ez a Matchbox nem adja vissza. Kismillió helyen tudnék belekötni. A színe viszont bitang jó!