Mindezeddig az összes DeAgostini busszal elégedett voltam, ez az első amivel kapcsolatban vannak fenntartásaim, bár még mindig messze lévőnek gondolom a rossztól.
1987-2002
Már
sokszor elmondtam, hogy a busz ügyben a legkevésbé sem vagyok
büfé. Ikarus ügyben pedig aztán végképp lehetek lusta, mert a
rajongótáboruk alapos munkát végez a típus dokumentálásának
az ügyében és úgy általában a róluk szóló Wikipédia
bejegyzések is alaposak. 415 ügyekben szerintem a
Wikipédián érdemes kezdeni az olvasást típustörténet ügyekben,
és a
VEKÉ-nél folytatni. Az itt olvashatókhoz két érdekes
információt tudok hozzátenni azok alapján amit máshol olvastam:
A BKV-tól 2021
januárjában mentek nyugdíjba az utolsó 415-ösök. A BKV
oldala szerint azonban őriznek még két példányt, bár az
információ 2021 júniusi és azóta bármi is történhetett
velük.
Apróságok, de...
Mint
a bevezetőben arra utaltam ez az első olyan DeAgostini busz, amivel
nem vagyok elégedett. Egy időben minden nap ilyen busszal jártam
munkába, azonnal szemet szúrt, hogy a
260-assal, vagy a
280-assal ellentétben a 415-ösból kispórolták a vezető
munkahelyét az utastértől elválasztó falat. Ami nem a dizájnt,
hanem a kivitelezést illeti, ott is látok kifogásolni valót. Úgy
látom, hogy az első-hátsó világítótestek utólag, ragasztással
kerültek fel rá. Eleve a műanyag alkatrészeken ott maradtak
csúnya sorják és eléggé pontatlanul vannak felragasztva. Remélem
csak az én példányom sikerült ilyenre. Még mindig nem rossz ez,
csak pont ez a példány nem a legjobb.
Ikarus buszok a blogon, az eredeti járművek bemutatásának időrendjében:
1951-1957 Ikarus 30
1952-1973 Ikarus 66, és egy másik Ikarus 66 post, illetve egy harmadik is
1954-1973 Ikarus 55
1959-1971 Ikarus 630
1960-1972 Ikarus 31, és Ikarus 311, illetve egy még egy Ikarus 311
1965-1973 Ikarus 556
1970-1996 Ikarus 250
1972-2002 Ikarus 260, és egy második Ikarus 260 post is
1973-2002 Ikarus 280
1974-2002 Ikarus 256
1987-2002 Ikarus 415 – ezt olvasod most.
Egy időben de sokat vártam én ezt a nózit felbukkanni, hogy elvigyen dolgozni, meg hazahozzon a munkából!Nagyon hiányolom belőle a vezető munkahelyét az utastértől elválasztó falat. A 200-asokból nem spórolták ki ezt a részletet.
Mindig is tetszettek ezek a teljes üveg ajtók.
B oldal. Bé, mint bal.Remélem csak az én példányom sikerült ilyen rosszul. A jobb hátsó oldalablak éppen "ki akar esni a keretéből", a hátsó világítótestek sorjásak és csálén állnak.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése