2022/02/09

DeAgostini Legendás Buszok a Múltból sorozat - Ikarus 415

Mindezeddig az összes DeAgostini busszal elégedett voltam, ez az első amivel kapcsolatban vannak fenntartásaim, bár még mindig messze lévőnek gondolom a rossztól.

1987-2002

Már sokszor elmondtam, hogy a busz ügyben a legkevésbé sem vagyok büfé. Ikarus ügyben pedig aztán végképp lehetek lusta, mert a rajongótáboruk alapos munkát végez a típus dokumentálásának az ügyében és úgy általában a róluk szóló Wikipédia bejegyzések is alaposak. 415 ügyekben szerintem a Wikipédián érdemes kezdeni az olvasást típustörténet ügyekben, és a VEKÉ-nél folytatni. Az itt olvashatókhoz két érdekes információt tudok hozzátenni azok alapján amit máshol olvastam: A BKV-tól 2021 januárjában mentek nyugdíjba az utolsó 415-ösök. A BKV oldala szerint azonban őriznek még két példányt, bár az információ 2021 júniusi és azóta bármi is történhetett velük.

Apróságok, de...

Mint a bevezetőben arra utaltam ez az első olyan DeAgostini busz, amivel nem vagyok elégedett. Egy időben minden nap ilyen busszal jártam munkába, azonnal szemet szúrt, hogy a 260-assal, vagy a 280-assal ellentétben a 415-ösból kispórolták a vezető munkahelyét az utastértől elválasztó falat. Ami nem a dizájnt, hanem a kivitelezést illeti, ott is látok kifogásolni valót. Úgy látom, hogy az első-hátsó világítótestek utólag, ragasztással kerültek fel rá. Eleve a műanyag alkatrészeken ott maradtak csúnya sorják és eléggé pontatlanul vannak felragasztva. Remélem csak az én példányom sikerült ilyenre. Még mindig nem rossz ez, csak pont ez a példány nem a legjobb.

Ikarus buszok a blogon, az eredeti járművek bemutatásának időrendjében:

  • 1951-1957 Ikarus 30

  • 1952-1973 Ikarus 66, és egy másik Ikarus 66 post, illetve egy harmadik is

  • 1954-1973 Ikarus 55

  • 1959-1971 Ikarus 630

  • 1960-1972 Ikarus 31, és Ikarus 311, illetve egy még egy Ikarus 311

  • 1965-1973 Ikarus 556

  • 1970-1996 Ikarus 250

  • 1972-2002 Ikarus 260, és egy második Ikarus 260 post is

  • 1973-2002 Ikarus 280

  • 1974-2002 Ikarus 256

  • 1987-2002 Ikarus 415 – ezt olvasod most.

    Egy időben de sokat vártam én ezt a nózit felbukkanni, hogy elvigyen dolgozni, meg hazahozzon a munkából!
    Nagyon hiányolom belőle a vezető munkahelyét az utastértől elválasztó falat. A 200-asokból nem spórolták ki ezt a részletet.
    Mindig is tetszettek ezek a teljes üveg ajtók.
    B oldal. Bé, mint bal.

    Remélem csak az én példányom sikerült ilyen rosszul. A jobb hátsó oldalablak éppen "ki akar esni a keretéből", a hátsó világítótestek sorjásak és csálén állnak.

Nincsenek megjegyzések: