2021/08/30

DeAgostini Legendás Buszok a Múltból sorozat – Ikarus 256

Zavarban vagyok, amikor ezekről az Ikarusokról kell írnom, hiszen valóban legendásak és vallásos rajongás övezi őket. Seregnyi ember ért hozzájuk sokkal jobban, mint én. Nekem csak tetszenek.

1974-2002
A Wikipédia szócikke rövid, de frappáns és lényegre törő, ezért idézném is szórul-szóra: „Az Ikarus 256 egy, az Ikarus által Magyarországon gyártott helyközi, távolsági autóbusztípus. 25 évig tartó sorozatgyártása alatt több mint 23 000 db készült belőle. A típust az Ikarus székesfehérvári gyáregysége tervezte a szerény komfortfokozatú, laprugós Ikarus 255-ös, és a távolsági kategóriában csúcsmodellnek számító 250-es közötti piaci rés betöltésére. A 255-ös főbb méreteivel, de légrugós kivitelben épített prototípus az 1973-as BNV-n mutatkozott be. A következő években mindössze néhány darab készült, a sorozatgyártás 1977-ben indult. A magyarországi közforgalmú közlekedésben előbb a budapesti székhelyű Volánbusz állított üzembe 1977-ben 22 darabot, majd 1978 és 1989 között több mint 1300 darab érkezett a Volán Vállalatokhoz. A nagy darabszámnak köszönhetően az 1980-as évek elejétől az 1990-es évek közepéig a típus magyarországi távolsági közlekedés szinte egyeduralkodó járművévé vált.” A megújuló Oldikarus.hu a típusra vonatkozó oldala pont éppen feltöltés alatt van, mikor e sorokat írom, de azért beszúrtam ide egy linket a 200-as szériára, mert a jövőben egészen biztosan klassz dolgok kerülnek majd ide.


Ikarus 256 túladagolás, Csirketeleppel és Béke Tónival!

Unalmas
Tényleg unalmas már lassan, hogy minden DeAgostini busznál csak ismételni tudom magam: Ezért a pénzért ez a minőség, ez a részletgazdagság teljesen rendben van ebben a méretarányban. Teljesen elégedett vagyok vele és igen, lehetne például a visszapillantó tükrök rögzítése sokkal elegánsabb, a beltér sokkal részletesebb, csak akkor nem ennyibe kerülne. Kedvelem, jó cucc ez és még szép emlékeket is idéz.

Eddigi Ikarusos bejegyzések a megmintázott eredetik gyártásának sorrendjében:

Igen, a visszapillantó tükrök rögzítése lehetne igényesebb, de akkor nem ennyibe kerülne.

Teljesen elégedett vagyok az apró részletekkel. Például a kék Ikarus tábla az ajtó mögött is mennyire jó?!

A tükrök kilógnak, bocsi.

A másik oldalról már megvannak!

Hátulról is jó!

Nincsenek megjegyzések: