Zavarban vagyok, amikor ezekről az Ikarusokról kell írnom, hiszen valóban legendásak és vallásos rajongás övezi őket. Seregnyi ember ért hozzájuk sokkal jobban, mint én. Nekem csak tetszenek.
1974-2002
A
Wikipédia szócikke rövid, de frappáns és lényegre törő,
ezért idézném is szórul-szóra: „Az Ikarus 256 egy, az Ikarus
által Magyarországon gyártott helyközi, távolsági
autóbusztípus. 25 évig tartó sorozatgyártása alatt több mint
23 000 db készült belőle. A típust az Ikarus székesfehérvári
gyáregysége tervezte a szerény komfortfokozatú, laprugós Ikarus
255-ös, és a távolsági kategóriában csúcsmodellnek számító
250-es közötti piaci rés betöltésére. A 255-ös főbb
méreteivel, de légrugós kivitelben épített prototípus az
1973-as BNV-n mutatkozott be. A következő években mindössze
néhány darab készült, a sorozatgyártás 1977-ben indult. A
magyarországi közforgalmú közlekedésben előbb a budapesti
székhelyű Volánbusz állított üzembe 1977-ben 22 darabot, majd
1978 és 1989 között több mint 1300 darab érkezett a Volán
Vállalatokhoz. A nagy darabszámnak köszönhetően az 1980-as évek
elejétől az 1990-es évek közepéig a típus magyarországi
távolsági közlekedés szinte egyeduralkodó járművévé vált.”
A megújuló Oldikarus.hu
a típusra vonatkozó oldala pont éppen feltöltés alatt van,
mikor e sorokat írom, de azért beszúrtam ide egy linket a 200-as
szériára, mert a jövőben egészen biztosan klassz dolgok kerülnek
majd ide.
Ikarus 256 túladagolás, Csirketeleppel és Béke Tónival!
Unalmas
Tényleg unalmas már
lassan, hogy minden DeAgostini busznál csak ismételni tudom magam:
Ezért a pénzért ez a minőség, ez a részletgazdagság teljesen
rendben van ebben a méretarányban. Teljesen elégedett vagyok vele
és igen, lehetne például a visszapillantó tükrök rögzítése
sokkal elegánsabb, a beltér sokkal részletesebb, csak akkor nem
ennyibe kerülne. Kedvelem, jó cucc ez és még szép emlékeket is
idéz.
Eddigi Ikarusos bejegyzések a megmintázott eredetik gyártásának sorrendjében:
1951-1957 Ikarus 30
1952-1973 Ikarus 66, és egy másik Ikarus 66 post, illetve egy harmadik is
1954-1973 Ikarus 55
1959-1971 Ikarus 630
1960-1972 Ikarus 311
1965-1973 Ikarus 556
1972-2002 Ikarus 260, és egy második Ikarus 260 post is
1974-2002 Ikarus 256 – a post amit most olvasol
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése