Már az utolsó töltényeimet lövöldözöm el Corgi Superhaulers ügyben. A rémesen kiábrándító és a csudaszép után újra egy klassz darabot mutatok, hozzá olyan vontatóval ami eddig nem szerepelt még itt – mármint ebben a méretarányban.
95XF
Én
nem tudom mi van ezekkel a kamiongyártókkal, de a régi, amúgy
cégtörténetileg fontos mérföldköveikről úgy hallgatnak, mint
a CIA arról, hogy ki lőtte le Kennedyt! Mondom azt a keveset, amit
erről a szériáról ki bírtam túrni: 1997-ben vezeti be a holland
gyártó a hosszú távú fuvarozásra szánt szériát. A 2,25
méteres fülke háromféle változatban készül, Comfort Cab, Space
Cab – a
szójátékot már tisztáztuk korábban, ehhez a generációhoz
képest amit most tárgyalunk kettővel újabb – és Super Space
Cab. A DAF saját fejlesztésű, hathengeres, 12,6 literes, soros
elrendezésű, 24-szelepes, Euro 2-es dízelmotorja, 381 – 483
lóerő közti teljesítményű változatokban rendelhető meg hozzá.
A csúcsot a Cummins 500 lóerő körüli (530?) erőműve jelenti.
1998-ban Truck of the Year díjat kap, 2005-ben pedig az XF105
váltja.
Vótmár!
Tulajdonképpen
a vicces az, hogy szerepelt már ilyen vontató nálunk, csak éppen
más méretarányban. Ez bizony teljesen ugyanaz, mint amit a
Matchbox is hoz a Convoy szériában és a legmókásabb, hogy
pont ugyanott van elnagyolva az is, mint ez. Kivételesen az ETS2-nek
– korábban linkelt postokban rettentően túltárgyaltam mi ez –
semmi köze nem volt ahhoz, hogy nekem kellett ilyen vontató. Csak a
Matchbox miatt kellett nagyban.
A DAF következetesen 95XF-nek hívja a sorozatot. Más szériáknál a szám és az XF sorrendje változik, de ennél következetesek. No, ezt a Matchbox és a Corgi is elrontja.
Persze a nagyobb Corgi pontosabb, mint a Matchbox. A jellegzetes hűtőmaszk itt két, jól elkülönülő darabból van, míg a Matchboxon egyetlen darab műanyag adja ki. Mind a kettő a Super Space Cab változat, aminek egészen fent, afelett a rész felett, ahol a Corgin a „Dukes” felirat van, egy vékony ablak van, amitől a fülke hálórészébe is jut jobban fény. Ez mindkettőn megvan jelzés szinten, de „lefalazták”, amiért kár. Egyetlen okát tartom valószínűnek, hogy a Matchboxnál miért hagyták el ezt a részletet, ha már tetőablakot viszont készítettek a plafonra, tehát felvitték oda a szélvédő műanyagját: Annyira vékony lett volna a fülke fém része itt, hogy a strukturális szilárdság rovására ment volna. A Corginál nem tudok rá mentséget, hiányolom ezt a részletet. A Matchboxnál igen dícséretes, hogy ott a DAF sajátosság a három ablaktörlőlapát, de úgy kivitelezve az 1:64-es méretarányban, mint az 1:110 körüli Matchboxnál, ormótlan lenne. A feliratokat azonban hiányolom a hűtőmaszkról, ebben a méretarányban már kötelező jellegű gyakorlatnak gondolom ezt.
A beltér elnagyolt, de biztos ami biztos, jobbkormányos. Ez még a Superhaulers minőségi korszakából van, csakúgy mint a Renault, vagy a daycab Scaniák. A fém dominál mindenhol, az abroncsok gumik, nagyon-nagyon rendben van! A festéssel elégedett vagyok, egyrészt egy valamikor létező, de (talán a 2000-es évek elején) bekebeleződött cég motívuma. Mókás, hogy csak minden másféle vontatóval találni róla képet, DAF-al pont nem. Másrészt nem valami rettenetes, cirkuszoskocsi festés, ami a brit cégekre annyira jellemző.
A ponyvás félpótkocsi ugyanaz, mint a Renault szerelvénynél, de ezekben a színekben sokkal látványosabban kijönnek a részletek, mint ott. Nem tudom eldönteni, hogy az első tengely véletlenül áll feljebb mint a másik kettő, vagy ez egy tudatos, üzemanyaggal és gumival spórolós pótkocsi változat akar lenni.
Összességében
nem rossz ez, de a brexitált Albionból történő beszerzését
csak akkor javaslom, ha van valami jó trükkötök a méregdrága
postázás, ÁFA-vám kavarás kicselezésre, szóval brit előre
tolt helyőrséggel rendelkezők előnyben!
Nem rossz, nem rossz, de kicsit elnagyolt. Se típusjelzés, se manzárdablak. Ebben a méretarányban azért már illene.
"Metált bírod?" Fém. Mindenhol. Nehéz, masszív, kitűnő!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése